Společnost Nikola ve středu oznámila, že velkoobchodní a maloobchodní prodej jejích elektromobilů ve druhém čtvrtletí oproti prvnímu čtvrtletí vzrostl, což je pozitivní signál pro startup, který se potýká s nedostatkem hotovosti a silnou konkurencí.
Společnost uvedla, že maloobchodní prodej jejích vozíků se ve čtvrtletí zdvojnásobil na 66 kusů, zatímco velkoobchodní prodej vzrostl z 31 na 45 kusů.
Zpráva pomohla snížit některé ztráty akcií společnosti před zahájením obchodování, které naposledy klesly o 1,6 % poté, co Nikola v pondělí oznámila, že necelý rok po koupi výrobce baterií začne likvidovat aktiva společnosti Romeo Power.
Společnost se dohodla na koupi Romeo Power v srpnu za zhruba 144 milionů dolarů, když chtěla nastartovat úsilí o výrobu baterií.
Výrobci elektromobilů Tesla a Rivian také překonali odhady trhu ohledně dodávek ve druhém čtvrtletí.
Společnost Nikola, která vstoupila na burzu v roce 2020, vyrobila ve druhém čtvrtletí 33 vozů ve srovnání s 63 vozy v předchozím čtvrtletí.
Stejně jako ostatní menší firmy vyrábějící elektromobily se i společnost Nikola potýká s klesající hotovostní rezervou a omezeními v dodavatelském řetězci, které jí brání v nárůstu výroby.
Společnost, která vede spor se svým zakladatelem a hlavním akcionářem Trevorem Miltonem, v květnu vykázala větší čtvrtletní ztrátu a uvedla, že pozastaví výrobu, aby zefektivnila montážní linku ve své továrně v Coolidge v Arizoně, a to v situaci, kdy poptávka po jejích bateriových vozech klesá.
Automobilka se sídlem ve Phoenixu také v červnu oznámila, že propustí celkem 270 zaměstnanců, protože se snaží snížit náklady a více se zaměřit na Severní Ameriku.
Při poslední uzávěrce se akcie společnosti letos propadly o téměř 37 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky