Prodeje nových vozidel ve Spojených státech u předních světových výrobců automobilů ve druhém čtvrtletí vzrostly díky lepší nabídce a poptávce, což signalizuje, že zvyšování úrokových sazeb zatím nemá na nákupy významný vliv.
Výroba vozidel utrpěla ztrátu poté, co pandemie narušila dodávky polovodičových čipů a dalších surovin, což poškodilo schopnost výrobců automobilů uspokojit rostoucí poptávku po osobních a nákladních automobilech a vozech SUV. Společnosti nyní spěchají, aby nahradily ztracenou produkci, protože problémy v dodavatelském řetězci se postupně zmírňují.
„Trh práce zůstal zdravý a spotřebitelé si našli způsob, jak si koupit nová vozidla,“ uvedl hlavní ekonom společnosti Cox Automotive Jonathan Smoke.
Severoamerická divize společnosti Toyota Motor vykázala za čtvrtletí končící v červnu nárůst prodejů v USA o 7,13 % na 568 962 kusů.
Automobilový gigant General Motors však Toyotu v tomto čtvrtletí překonal, když v USA zaznamenal téměř 19% nárůst na 691 978 kusů.
Ve srovnání s konkurenčními společnostmi má japonská automobilka problémy s včasným dodáním dostatečného množství osobních a nákladních automobilů prodejcům.
Začátkem týdne vykázala společnost FCA US, jednotka Stellantis, 6% nárůst celkových prodejů v USA.
Poradenské společnosti J.D. Power a GlobalData odhadují, že celkový prodej automobilů v USA dosáhl ve čtvrtletí končícím v červnu 4 116 600 kusů, což je o 18,2 % více než před rokem.
Poptávka po elektromobilech nadále roste díky pobídkám v rámci zákona o snižování inflace a cenové válce vyvolané vedoucí společností na trhu Tesla Inc, která ve čtvrtletí dodala rekordní počet vozidel.
Analytici sledují zvýšené úrokové sazby, omezenou dostupnost úvěrů a nejistotu v ekonomice, což by mohlo poptávku snížit.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky