Akcie společnosti Spotify klesají kvůli nedostatečným příjmům a slabým prognózám
(SPOT) v úterý před zahájením obchodování klesly o 6 % poté, co společnost zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí, které nesplnily odhady analytiků ohledně tržeb, a nabídla slabší než očekávaný výhled.
Zde je přehled toho, jak si společnost vedla:
Ztráta na akcii: Ztráta ve výši 1,55 EUR, nesrovnatelná s odhady. Tržby: 1,5 mld: EUR oproti 3,21 mld. EUR očekávaných analytiky, podle společnosti Refinitiv.
Tržby meziročně vzrostly o 11 % z 2,86 miliardy eur (3,16 miliardy dolarů). Společnost Spotify ve své zprávě za 2. čtvrtletí 2022 vykázala ztrátu na akcii ve výši 85 eurocentů. Uvedla, že za třetí čtvrtletí očekává celkové tržby ve výši 3,3 miliardy eur, což je podle StreetAccount méně než 3,4 miliardy eur, které očekávali analytici.
Společnost zabývající se streamováním hudby vykázala za toto čtvrtletí 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 27 %. Během čtvrtletí přibylo 36 milionů čistých měsíčních aktivních uživatelů. Spotify rovněž vykázalo 220 milionů placených předplatitelů, což je o 17 % více než před rokem.
Ve své zprávě za první čtvrtletí společnost uvedla, že ve druhém čtvrtletí očekává přírůstek přibližně 15 milionů nových měsíčně aktivních uživatelů, čímž se celkový počet zvýší na 530 milionů. Očekávala také tržby ve výši 3,2 miliardy eur a vykázání 217 milionů placených předplatitelů v tomto čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Společnost Spotify vykázala čistou ztrátu ve výši 302 milionů eur, čímž se prohloubila ze ztráty 125 milionů eur, kterou vykázala v předchozím čtvrtletí.
Společnost Spotify pokračuje v investicích do reklamy a její příjmy podporované reklamou meziročně vzrostly o 12 %. Společnost uvedla, že růst příjmů z podcastové reklamy se meziročně opět zrychlil na více než 30 %.
V pondělí společnost Spotify oznámila, že plánuje zvýšit cenu svých nabídek předplatného Premium až o 2 dolary, což u některých plánů znamená zvýšení o 20 %. Společnost uvedla, že tržní prostředí se od uvedení služby Spotify na trh „nadále vyvíjí“ a že tyto změny pomohou společnosti „nadále poskytovat hodnotu fanouškům a umělcům“, jak se uvádí v příspěvku na blogu.
V USA nyní stojí nabídka Premium Individual od společnosti Spotify 10,99 USD, tedy více než 9,99 USD, a cena plánu Premium Duo se změnila na 14,99 USD, tedy více než 12,99 USD. Cena tarifu Premium Family je nyní 16,99 USD, což je nárůst z 15,99 USD, a cena tarifu Student je 5,99 USD, což je nárůst ze 4,99 USD.
Společnost Spotify ve své úterní zprávě uvedla, že zvýšení cen by mělo mít „minimální dopad“ na celkové příjmy společnosti ve třetím čtvrtletí.
Akcie Adidas vzrostly o 6 % poté, co snížily odhad ztráty na rok 2023 díky silným prodejům zásob Yeezy
Německý gigant v oblasti sportovního oblečení Adidas v pondělí uvedl, že za letošní rok očekává výrazně nižší provozní ztrátu poté, co zaznamenal lepší než očekávané počáteční prodeje svých zásob Yeezy, které vyřazuje po přerušení vazeb s tvůrcem kolekce Ye.
Akcie Adidasu v úterý dopoledne vzrostly o 6,3 % poté, co společnost uvedla, že její potenciální odpis ze zbývajících zásob nyní činí 400 milionů eur (442,5 milionu USD), což je méně než 500 milionů eur, a zároveň snížila svůj odhad provozní ztráty pro rok 2023 na 450 milionů eur ze 700 milionů eur.
Společnost rovněž oznámila mírné zlepšení základního hospodaření společnosti Adidas a uvedla, že i nadále očekává, že základní provozní zisk, bez jednorázových položek souvisejících se značkou Yeezy a širší probíhající strategickou revizí, bude v tomto roce zhruba vyrovnaný.
Zdroj: Getty Images
„V případě úspěchu by případné budoucí poklesy Yeezy dále zlepšily výsledky společnosti,“ uvedl Adidas v prohlášení s odkazem na další uvolňování stávajících zásob.
Výsledky společnosti Adidas za druhé čtvrtletí ukázaly pokles provozního zisku na 176 milionů eur z 392 milionů eur, zatímco tržby byly na eurovém základě nižší o 5 %.
„Klíčovým poznatkem je pozoruhodná přirážka, kterou Yeezy stále dosahuje,“ uvedli ve své poznámce analytici společnosti Jefferies, kteří odhadují, že snížení zásob o 100 milionů eur zvýšilo nejvyšší tržby společnosti Adidas o 450 milionů eur a zvýšilo tržby o 8 %.
Adidas ukončil spolupráci s hudebníkem Ye, dříve známým jako Kanye West, v říjnu 2022 poté, co pronesl řadu urážlivých a antisemitských komentářů. Po několika týdnech kritiky na internetu společnost Adidas označila Yeovy komentáře za „nepřijatelné, nenávistné a nebezpečné“ a uvedla, že ukončí výrobu produktů značky Yeezy, mezi něž patří obuv a oblečení, a zastaví veškeré platby Yeovi a jeho společnostem.
Zdroj: Getty Images
Zůstala tak otázka, co společnost udělá se svými stávajícími zásobami Yeezy.
V květnu Adidas oznámil, že zásoby prodá a „značnou část“ výtěžku věnuje skupinám, jako je Liga proti hanobení a Institut Philonise a Keety Floydových pro sociální změny.
Adidas podepsal smlouvu o výrobě a distribuci položek z oděvní řady Yeezy v roce 2016, přičemž podle analytika společnosti Morningstar Davida Swartze tato značka roste a přináší společnosti téměř 2 miliardy dolarů ročně, což představuje 10 % jejích příjmů.
Akcie společnosti Spotify klesají kvůli nedostatečným příjmům a slabým prognózám v úterý před zahájením obchodování klesly o 6 % poté, co společnost zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí, které nesplnily odhady analytiků ohledně tržeb, a nabídla slabší než očekávaný výhled.Zde je přehled toho, jak si společnost vedla:Ztráta na akcii: Ztráta ve výši 1,55 EUR, nesrovnatelná s odhady.Tržby: 1,5 mld: EUR oproti 3,21 mld. EUR očekávaných analytiky, podle společnosti Refinitiv.Tržby meziročně vzrostly o 11 % z 2,86 miliardy eur . Společnost Spotify ve své zprávě za 2. čtvrtletí 2022 vykázala ztrátu na akcii ve výši 85 eurocentů. Uvedla, že za třetí čtvrtletí očekává celkové tržby ve výši 3,3 miliardy eur, což je podle StreetAccount méně než 3,4 miliardy eur, které očekávali analytici.Společnost zabývající se streamováním hudby vykázala za toto čtvrtletí 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 27 %. Během čtvrtletí přibylo 36 milionů čistých měsíčních aktivních uživatelů. Spotify rovněž vykázalo 220 milionů placených předplatitelů, což je o 17 % více než před rokem.Ve své zprávě za první čtvrtletí společnost uvedla, že ve druhém čtvrtletí očekává přírůstek přibližně 15 milionů nových měsíčně aktivních uživatelů, čímž se celkový počet zvýší na 530 milionů. Očekávala také tržby ve výši 3,2 miliardy eur a vykázání 217 milionů placených předplatitelů v tomto čtvrtletí.Společnost Spotify vykázala čistou ztrátu ve výši 302 milionů eur, čímž se prohloubila ze ztráty 125 milionů eur, kterou vykázala v předchozím čtvrtletí.Společnost Spotify pokračuje v investicích do reklamy a její příjmy podporované reklamou meziročně vzrostly o 12 %. Společnost uvedla, že růst příjmů z podcastové reklamy se meziročně opět zrychlil na více než 30 %.V pondělí společnost Spotify oznámila, že plánuje zvýšit cenu svých nabídek předplatného Premium až o 2 dolary, což u některých plánů znamená zvýšení o 20 %. Společnost uvedla, že tržní prostředí se od uvedení služby Spotify na trh „nadále vyvíjí“ a že tyto změny pomohou společnosti „nadále poskytovat hodnotu fanouškům a umělcům“, jak se uvádí v příspěvku na blogu.V USA nyní stojí nabídka Premium Individual od společnosti Spotify 10,99 USD, tedy více než 9,99 USD, a cena plánu Premium Duo se změnila na 14,99 USD, tedy více než 12,99 USD. Cena tarifu Premium Family je nyní 16,99 USD, což je nárůst z 15,99 USD, a cena tarifu Student je 5,99 USD, což je nárůst ze 4,99 USD.Společnost Spotify ve své úterní zprávě uvedla, že zvýšení cen by mělo mít „minimální dopad“ na celkové příjmy společnosti ve třetím čtvrtletí.Akcie Adidas vzrostly o 6 % poté, co snížily odhad ztráty na rok 2023 díky silným prodejům zásob YeezyNěmecký gigant v oblasti sportovního oblečení Adidas v pondělí uvedl, že za letošní rok očekává výrazně nižší provozní ztrátu poté, co zaznamenal lepší než očekávané počáteční prodeje svých zásob Yeezy, které vyřazuje po přerušení vazeb s tvůrcem kolekce Ye.Akcie Adidasu v úterý dopoledne vzrostly o 6,3 % poté, co společnost uvedla, že její potenciální odpis ze zbývajících zásob nyní činí 400 milionů eur , což je méně než 500 milionů eur, a zároveň snížila svůj odhad provozní ztráty pro rok 2023 na 450 milionů eur ze 700 milionů eur.Společnost rovněž oznámila mírné zlepšení základního hospodaření společnosti Adidas a uvedla, že i nadále očekává, že základní provozní zisk, bez jednorázových položek souvisejících se značkou Yeezy a širší probíhající strategickou revizí, bude v tomto roce zhruba vyrovnaný.„V případě úspěchu by případné budoucí poklesy Yeezy dále zlepšily výsledky společnosti,“ uvedl Adidas v prohlášení s odkazem na další uvolňování stávajících zásob.Výsledky společnosti Adidas za druhé čtvrtletí ukázaly pokles provozního zisku na 176 milionů eur z 392 milionů eur, zatímco tržby byly na eurovém základě nižší o 5 %.„Klíčovým poznatkem je pozoruhodná přirážka, kterou Yeezy stále dosahuje,“ uvedli ve své poznámce analytici společnosti Jefferies, kteří odhadují, že snížení zásob o 100 milionů eur zvýšilo nejvyšší tržby společnosti Adidas o 450 milionů eur a zvýšilo tržby o 8 %.Adidas ukončil spolupráci s hudebníkem Ye, dříve známým jako Kanye West, v říjnu 2022 poté, co pronesl řadu urážlivých a antisemitských komentářů. Po několika týdnech kritiky na internetu společnost Adidas označila Yeovy komentáře za „nepřijatelné, nenávistné a nebezpečné“ a uvedla, že ukončí výrobu produktů značky Yeezy, mezi něž patří obuv a oblečení, a zastaví veškeré platby Yeovi a jeho společnostem.Zůstala tak otázka, co společnost udělá se svými stávajícími zásobami Yeezy.V květnu Adidas oznámil, že zásoby prodá a „značnou část“ výtěžku věnuje skupinám, jako je Liga proti hanobení a Institut Philonise a Keety Floydových pro sociální změny.Adidas podepsal smlouvu o výrobě a distribuci položek z oděvní řady Yeezy v roce 2016, přičemž podle analytika společnosti Morningstar Davida Swartze tato značka roste a přináší společnosti téměř 2 miliardy dolarů ročně, což představuje 10 % jejích příjmů.