„Pozitivní je, že mnohé tlaky v dodavatelském řetězci polevily, obavy kolem bankovního sektoru se zmenšily a ceny energií nadále ustupují z rekordních hodnot,“ uvedl generální ředitel James Quincey.
Zdržel se však vítězného kolečka a varoval, že někteří zákazníci přecházejí na levnější nápoje vlastních značek a že některé komodity, jako je cukr a kukuřičný sirup, stále vytvářejí tlak na ziskové marže společnosti.
Akcie společnosti během ranního obchodování klesly o méně než 1 %.
Zde je srovnání toho, co společnost oznámila, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 78 centů po úpravě oproti očekávaným 72 centům
Tržby: 11,97 miliardy USD po úpravě oproti očekávaným 11,75 miliardy USD.
Nápojářský gigant vykázal ve druhém čtvrtletí čistý zisk připadající na akcionáře ve výši 2,55 miliardy dolarů, tj. 59 centů na akcii, oproti 1,91 miliardy dolarů, tj. 44 centů na akcii, o rok dříve.
Bez započtení zisků z refranchisingu, nákladů na restrukturalizaci a dalších položek vydělala Coke 78 centů na akcii.
Čisté tržby vzrostly o 6 % na 11,97 miliardy dolarů. Organické tržby společnosti, od nichž se odečítá vliv akvizic a odprodejů, se ve čtvrtletí zvýšily o 11 %, k čemuž přispěly vyšší ceny.

Po svém konkurentovi PepsiCo poskytla Coke růžovější výhled pro zbytek roku.
Pro rok 2023 nyní Coke očekává růst srovnatelného očištěného zisku na akcii o 5 až 6 %, oproti předchozí prognóze, která počítala s růstem o 4 až 5 %. Společnost rovněž zvýšila výhled pro organické tržby a nyní předpokládá nárůst o 8 % až 9 % oproti předchozímu rozpětí 7 % až 8 %.
Stejně jako řada dalších potravinářských a nápojových společností zvyšuje Coke ceny svých výrobků v reakci na vyšší náklady na komodity. V prvním čtvrtletí opět zvýšila ceny, i když společnost PepsiCo uvedla, že v letošním roce neplánuje zvyšovat ceny.
Cenová strategie společnosti Coke zatím nevyvolala výrazný odpor zákazníků, i když Quincey uvedl, že spotřebitelé v Evropě a USA přecházejí na balené vody a džusy vlastních značek.
Podle jeho slov společnost Coke nepředpokládá, že by v obou regionech dále zvyšovala ceny.
„Na těchto trzích jsou ceny z velké části zavedeny a očekává se, že se zmírní, protože cyklíme cenové iniciativy z předchozího roku,“ řekl investorům na čtvrtletním konferenčním hovoru společnosti.

Celosvětově se objem jednotkových balení koly, který nezahrnuje vliv cen a měnových změn, ve čtvrtletí nezměnil. Objem v USA klesl jen o 1 %, což bylo způsobeno poklesem poptávky po stejnojmenné limonádě, Powerade a balené vodě.
Všechny tři nápojové divize společnosti vykázaly za čtvrtletí nulový růst, ale objevily se i světlé body. Objem Coke Zero Sugar vzrostl o 5 % díky silné poptávce v Severní a Latinské Americe.
Značka ultrafiltrovaného mléka Fairlife zaznamenala silný růst v USA. 5 % růst objemu vykázala také divize kávy Coke, kterou podpořily výsledky Costa Coffee ve Velké Británii a Číně.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky