Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Cruise a Waymo získaly v San Franciscu povolení robotických taxíků

Kalifornské regulační úřady daly společnostem Cruise a Waymo zelenou, aby mohly nabízet komerční služby robotického taxi v San Franciscu 24 hodin denně a sedm dní v týdnu.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
2 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Waymo

Zdroj: Waymo

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Kalifornská komise pro veřejné služby (CPUC) se vyslovila pro společnosti AV navzdory rostoucímu odporu obyvatel a městských úřadů, které vyzývaly k opatrnosti a postupnému rozšiřování. Od chvíle, kdy se AV dostaly do ulic San Francisca, se objevilo mnoho případů, kdy vozidla selhala a zastavila uprostřed ulice, což se označuje jako „bricking“, a zablokovala tak dopravu, veřejnou dopravu a záchranáře.

Cruise i Waymo nabízejí v San Franciscu omezené placené služby – Cruise zpoplatňuje jízdy bez řidiče v noci a Waymo zpoplatňuje své robotické taxi po celém městě kdykoli během dne, ale za přítomnosti lidského bezpečnostního operátora. Prodloužení povolení umožňuje společnostem výrazně rozšířit své služby, a to bez omezení počtu robotaxíků, které mohou nasadit na silnice.

Zdroj: Waymo

Cruise i Waymo sice uvedly, že budou expandovat postupně, a ne najednou, ale pro úspěch společností je zásadní rozsah. Vývoj, testování a nasazení AV technologií stálo Cruise a Waymo miliony dolarů. Společnost Waymo musela v letošním roce omezit provoz poté, co Alphabet v prvním čtvrtletí vydal řadu rozhodnutí o propouštění. V červenci společnost ukončila svůj program samořízených nákladních vozidel, aby všechny dostupné zdroje přesunula na poskytování jízd. Pokud mají společnosti Waymo a Cruise získat návratnost svých investic, musí v San Franciscu i mimo něj exponenciálně růst.

CPUC nakonec odhlasoval rozšíření povolení, protože nepředpokládal, že by služby robotaxi mohly způsobit významná bezpečnostní rizika. Hlavním úkolem agentury je podporovat veřejný zájem zajištěním bezpečných, spolehlivých a cenově dostupných služeb veřejných služeb. Pokud služby Cruise a Waymo tyto požadavky splňují, nemá CPUC pravomoc je omezovat.

Mnozí z těch, kteří vystoupili během veřejného slyšení, vytýkali společnostem, že nenasadily robotické osy, které by byly v souladu se zákonem o zdravotně postižených. Žádali, aby CPUC požadoval jasnější pokyny pro společnosti, aby byly v souladu s ADA.

Advertisement

„Mohou vozidla bez řidiče pomáhat cestujícím, kteří potřebují doprovod do vozidla a z vozidla?“, řekla Laura Massey, členka sanfranciské Koordinační rady pro paratransit. „Mohou naložit a upevnit pomůcky pro mobilitu, jako jsou invalidní vozíky a chodítka? Dokáže vůz bez řidiče rozpoznat čekajícího nevidomého cestujícího? Dokáže na nevidomého cestujícího zavolat, že pro něj přijelo?“

Zdroj: Getty Images

Jiní vyjádřili obavy, že Waymo a Cruise diskriminují lidi bez bankovního účtu a ty, kteří nejsou digitálně gramotní; že jen přidají tisíce dalších aut do ulic, které by se měly více zaměřit na mikromobilitu; a že berou pracovní místa ve městě, které trpí rostoucím počtem bezdomovců. Několik řidičů taxislužby a spolujízdy na slyšení promluvilo s tím, že se obávají ztráty zaměstnání a neschopnosti uživit své rodiny, pokud by robotická osa zvítězila.

Volající kritizující autonomní vozidla také uváděli, že komisař CPUC John Reynolds v minulosti působil jako „řídící poradce společnosti Cruise“, což představuje střet zájmů.

Mnoho připomínek veřejnosti, které podpořily žádosti o rozšíření AV jízd, pocházelo od osob zastupujících zájmy nevidomých.

„Když nastoupím do vozidla Waymo, mám pocit, že se nejen dostanu tam, kam potřebuji, podle svých vlastních podmínek, což je obrovské, ale mohu tak učinit beze strachu z obtěžování, osahávání, napadení nebo útoku,“ řekla Jessie Wollenskyová, která se označila za nevidomou ženu.

Další komentáře veřejnosti vyzývaly obyvatele, aby se nebáli technologického pokroku, a poukazovaly na to, že AV mohou učinit ulice bezpečnějšími a ekologičtějšími. Někteří lidé zastupující odbory, jako je Local87, uvedli, že věří, že Cruise a Waymo přinesou městu pracovní místa pro odboráře.

Zdroj: Cruise

Daniel Gregorski, 27 let, jeden z beta testerů Cruise, řekl serveru TechCrunch, že je rozšířením povolení nadšený. V noci pracuje jako asistent zdravotní sestry a jízdu v autonomním vozidle považuje za bezpečnější než jízdu v taxíku.

„Lidé jako já, kteří vystupují v jednu hodinu ráno a stále potřebují zachovat zvýšenou míru bezpečnosti, když jsou s lidským řidičem Uberu,“ řekl Gregorski. „Když jsem s robotickým řidičem, cítím se o něco bezpečněji. Mám pod kontrolou hudbu, teplotu, takže se během jízdy mohu cítit opravdu pohodlně.“

Společnosti o své vítězství tvrdě bojovaly. Zejména Cruise přešel v posledních měsících do ofenzivy. Společnost vydala celostránkové inzeráty ve velkých novinách po celých Spojených státech, v nichž tvrdila, že lidé jsou hrozní řidiči a robotické osy mohou zachránit životy. Cruise také tento týden zahájila petici, která naléhá na CPUC, aby jí povolil rozšíření povolení, a shromáždila 2 600 podpisů.

Kalifornská komise pro veřejné služby se vyslovila pro společnosti AV navzdory rostoucímu odporu obyvatel a městských úřadů, které vyzývaly k opatrnosti a postupnému rozšiřování. Od chvíle, kdy se AV dostaly do ulic San Francisca, se objevilo mnoho případů, kdy vozidla selhala a zastavila uprostřed ulice, což se označuje jako „bricking“, a zablokovala tak dopravu, veřejnou dopravu a záchranáře.Cruise i Waymo nabízejí v San Franciscu omezené placené služby – Cruise zpoplatňuje jízdy bez řidiče v noci a Waymo zpoplatňuje své robotické taxi po celém městě kdykoli během dne, ale za přítomnosti lidského bezpečnostního operátora. Prodloužení povolení umožňuje společnostem výrazně rozšířit své služby, a to bez omezení počtu robotaxíků, které mohou nasadit na silnice.Cruise i Waymo sice uvedly, že budou expandovat postupně, a ne najednou, ale pro úspěch společností je zásadní rozsah. Vývoj, testování a nasazení AV technologií stálo Cruise a Waymo miliony dolarů. Společnost Waymo musela v letošním roce omezit provoz poté, co Alphabet v prvním čtvrtletí vydal řadu rozhodnutí o propouštění. V červenci společnost ukončila svůj program samořízených nákladních vozidel, aby všechny dostupné zdroje přesunula na poskytování jízd. Pokud mají společnosti Waymo a Cruise získat návratnost svých investic, musí v San Franciscu i mimo něj exponenciálně růst.CPUC nakonec odhlasoval rozšíření povolení, protože nepředpokládal, že by služby robotaxi mohly způsobit významná bezpečnostní rizika. Hlavním úkolem agentury je podporovat veřejný zájem zajištěním bezpečných, spolehlivých a cenově dostupných služeb veřejných služeb. Pokud služby Cruise a Waymo tyto požadavky splňují, nemá CPUC pravomoc je omezovat.Mnozí z těch, kteří vystoupili během veřejného slyšení, vytýkali společnostem, že nenasadily robotické osy, které by byly v souladu se zákonem o zdravotně postižených. Žádali, aby CPUC požadoval jasnější pokyny pro společnosti, aby byly v souladu s ADA.„Mohou vozidla bez řidiče pomáhat cestujícím, kteří potřebují doprovod do vozidla a z vozidla?“, řekla Laura Massey, členka sanfranciské Koordinační rady pro paratransit. „Mohou naložit a upevnit pomůcky pro mobilitu, jako jsou invalidní vozíky a chodítka? Dokáže vůz bez řidiče rozpoznat čekajícího nevidomého cestujícího? Dokáže na nevidomého cestujícího zavolat, že pro něj přijelo?“Jiní vyjádřili obavy, že Waymo a Cruise diskriminují lidi bez bankovního účtu a ty, kteří nejsou digitálně gramotní; že jen přidají tisíce dalších aut do ulic, které by se měly více zaměřit na mikromobilitu; a že berou pracovní místa ve městě, které trpí rostoucím počtem bezdomovců. Několik řidičů taxislužby a spolujízdy na slyšení promluvilo s tím, že se obávají ztráty zaměstnání a neschopnosti uživit své rodiny, pokud by robotická osa zvítězila.Volající kritizující autonomní vozidla také uváděli, že komisař CPUC John Reynolds v minulosti působil jako „řídící poradce společnosti Cruise“, což představuje střet zájmů.Mnoho připomínek veřejnosti, které podpořily žádosti o rozšíření AV jízd, pocházelo od osob zastupujících zájmy nevidomých.„Když nastoupím do vozidla Waymo, mám pocit, že se nejen dostanu tam, kam potřebuji, podle svých vlastních podmínek, což je obrovské, ale mohu tak učinit beze strachu z obtěžování, osahávání, napadení nebo útoku,“ řekla Jessie Wollenskyová, která se označila za nevidomou ženu.Další komentáře veřejnosti vyzývaly obyvatele, aby se nebáli technologického pokroku, a poukazovaly na to, že AV mohou učinit ulice bezpečnějšími a ekologičtějšími. Někteří lidé zastupující odbory, jako je Local87, uvedli, že věří, že Cruise a Waymo přinesou městu pracovní místa pro odboráře.Daniel Gregorski, 27 let, jeden z beta testerů Cruise, řekl serveru TechCrunch, že je rozšířením povolení nadšený. V noci pracuje jako asistent zdravotní sestry a jízdu v autonomním vozidle považuje za bezpečnější než jízdu v taxíku.„Lidé jako já, kteří vystupují v jednu hodinu ráno a stále potřebují zachovat zvýšenou míru bezpečnosti, když jsou s lidským řidičem Uberu,“ řekl Gregorski. „Když jsem s robotickým řidičem, cítím se o něco bezpečněji. Mám pod kontrolou hudbu, teplotu, takže se během jízdy mohu cítit opravdu pohodlně.“Společnosti o své vítězství tvrdě bojovaly. Zejména Cruise přešel v posledních měsících do ofenzivy. Společnost vydala celostránkové inzeráty ve velkých novinách po celých Spojených státech, v nichž tvrdila, že lidé jsou hrozní řidiči a robotické osy mohou zachránit životy. Cruise také tento týden zahájila petici, která naléhá na CPUC, aby jí povolil rozšíření povolení, a shromáždila 2 600 podpisů.
Tagy: cruiserobotaxisan franciscoWaymo

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      20:32

      Union Pacific by mohla na začátku příštího týdne dosáhnout dohody o akvizici společnosti Norfolk Southern, informuje agentura Bloomberg News

      20:32

      Trinet Grou překonal očekávání o 0,13 USD, tržby překonaly odhady

      20:15

      Japonsko tvrdí, že balíček v hodnotě 550 miliard dolarů v rámci obchodní dohody by mohl financovat tchajwanského výrobce čipů v USA

      20:15

      Analytici snižují hodnocení společnosti Neste, podle nichž se akcie nyní obchodují nad svou vnitřní hodnotou

      20:00

      Akcie Lakeland Financial rostou díky lepším než očekávaným výsledkům za 2. čtvrtletí

      19:15

      KKR jedná o koupi společnosti ST Telemedia Global Data Centres, informuje agentura Bloomberg News

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Rozdělení Kraft Heinz: Strategický tah, nebo poslední možná záchrana?

      26 července, 2025

      Společnost Kraft Heinz (KHC), jedna z největších potravinářských firem světa a zároveň dlouholetá součást portfolia Berkshire Hathaway (BRK-A, BRK-B) Warrena...

      Zdroj: Canva

      Spotify po raketovém růstu dál míří výš. Má k tomu dobré důvody

      26 července, 2025
      Zdroj: Target

      Target čelí propadu, ale pro hodnotové investory může být překvapivě zajímavý

      26 července, 2025
      Zdroj: Reuters

      Comcast čelí novým výzvám, ale zůstává gigantem na poli zisků

      26 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Vyplatí se dnes nakupovat akcie Alphabet? Jaká je cílová cena?

      26 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      Americká ekonomika zrychluje, inflace a útlum výroby však přinášejí varování

      25 července, 2025

      S&P 500 a Nasdaq díky Alphabet dosahují rekordního uzavření

      24 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      Trumpova administrativa povolila Chevronu obnovit činnost ve Venezuele

      24 července, 2025

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      S&P 500 uzavřel pátý den v řadě na rekordní úrovni díky vynikajícím výsledkům

      25 července, 2025

      Rozdělení Kraft Heinz: Strategický tah, nebo poslední možná záchrana?

      26 července, 2025

      S&P 500 opět uzavřel na rekordní úrovni díky optimismu ohledně obchodní dohody

      23 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.