Akcie společnosti Peloton klesly o 27 % po vykázání větší než očekávané ztráty
Společnost Peloton (PTON) ve středu vykázala větší než očekávanou ztrátu a čtvrtletní pokles počtu nových předplatitelů, který přičítá stažení sedlovky Bike z trhu a sezónnosti, což způsobilo, že se akcie v předobchodní fázi propadly o 27 %.
Společnost zaostala za odhady analytiků ohledně zisku, ale překonala očekávání ohledně tržeb.
Zde je přehled toho, jak si fitness společnost vedla ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Ztráta na akcii: 68 centů oproti očekávaným 38 centům Tržby: 642,1 milionu USD oproti očekávaným 639,9 milionu USD.
Společnost vykázala za tříměsíční období, které skončilo 30. června, čistou ztrátu 241,8 milionu USD, tj. 68 centů na akcii, zatímco o rok dříve ztráta činila 1,26 miliardy USD, tj. 3,72 USD na akcii.
Tržby klesly na 642,1 milionu dolarů, což je o 678,7 milionu dolarů méně než o rok dříve.
Čtvrté fiskální čtvrtletí společnosti, které spadá do letních měsíců, je tradičně pomalé nejen pro Peloton, ale i pro ostatní prodejce fitness. Spotřebitelé mají tendenci během sezóny omezit tréninky, protože cestují a účastní se jiných letních plánů.
V květnu generální ředitel Barry McCarthy varoval, že čtvrté čtvrtletí bude z hlediska růstu jedním z nejnáročnějších. Poprvé Peloton předpokládal pokles počtu předplatitelů.
Čtvrtletí zakončila s 3,08 milionu předplatitelů, což je meziročně o 4 % více a v souladu s očekáváním společnosti. Ve srovnání s minulým čtvrtletím však počet předplatitelů klesl o 29 000. Společnost tento pokles přičítá „sezónnímu“ zpomalení prodeje hardwaru a vyššímu než očekávanému odlivu zákazníků.
„Výsledky společnosti Peloton za 4. čtvrtletí připomínají, že provozujeme sezónní podnikání,“ napsal McCarthy v dopise akcionářům.
„Zpomalení překonalo naše očekávání v průběhu května a prvních tří týdnů června, kdy se spotřebitelské výdaje přesunuly směrem k cestování a zážitkům,“ napsal. „Pak se před osmi týdny trend obrátil a my jsme začali pozorovat opětovné zrychlení prodeje hardwaru.“
Společnost Peloton se také domnívá, že stažení sedlovky Bike, která měla tendenci se během používání nečekaně odpojovat a lámat, způsobilo větší odliv, než očekávala. Tento ukazatel činil ve čtvrtletí 1,4 %. Společnost předpokládá, že 15 000 až 20 000 lidí se během čtvrtletí rozhodlo přerušit své měsíční předplatné, zatímco čekali na výměnu sedlovky.
Zdroj: Unsplash
Stažení z trhu, které bylo oznámeno v květnu, mělo dopad na více než 2 miliony kol, které společnost prodala od ledna 2018, a ve čtvrtletí stálo 40 milionů USD, což je mnohem více, než společnost Peloton očekávala, uvedl McCarthy. Do dnešního dne společnost obdržela 750 000 žádostí o výměnu sedlových sloupků, což je také více, než očekávala. Společnost Peloton zatím vyřídila 340 000 žádostí a očekává, že zbytek vyřídí do konce září.
Společnost Peloton těsně dosáhla kladného stavu volných peněžních toků na upravené bázi, ale neočekává, že by to v následujících dvou čtvrtletích vydrželo kvůli očekávanému zpomalení prodeje hardwaru, načasování plateb za zásoby, marketingovým výdajům a peněžním prostředkům potřebným na sedlové sloupky. Očekává však, že pozitivního stavu volných peněžních toků dosáhne ve druhé polovině fiskálního roku 2024.
Změny strategie na cestě k růstu McCarthy, bývalý manažer společností Netflix a Spotify, se poslední tři měsíce věnoval novým strategiím, jejichž cílem je vrátit fitness společnost na cestu růstu.
Společnost se snaží zaujmout zákazníky, kteří nemají tisíce dolarů na to, aby utráceli za stacionární kolo nebo běžecký pás, tím, že nabízí program pronájmu a možnost certifikované repase. Půjčovna, která byla nedávno spuštěna v Německu, má nyní více než 48 000 předplatitelů. Řada repasovaných trenažérů přinesla během čtvrtletí 6 500 prodejů.
Obě se „ukazují jako důležité růstové iniciativy,“ řekl McCarthy akcionářům.
Součástí této strategie je změna značky společnosti pod vedením nové marketingové ředitelky Leslie Berlandové, bývalé manažerky společnosti Twitter (nyní známé jako X). Prodejce se profiluje jako fitness společnost pro všechny, která investuje do své aplikace stejně jako do svých drahých propojených fitness produktů, jako jsou Bike, Tread a Row.
V květnu představila řadu nových cenových úrovní pro svou fitness aplikaci, která zahrnuje možnost neomezeného členství zdarma (bez nutnosti kreditní karty) a úrovně, které stojí 12,99 a 24 dolarů měsíčně. Aplikace umožňuje spotřebitelům sledovat fitness lekce společnosti Peloton a sestavovat si vlastní tréninky odkudkoli, včetně posilovny.
Zdroj: Getty Images
Od obnovení provozu zaznamenala společnost více než 900 000 stažení aplikace, z nichž více než dvě třetiny tvořili nečlenové společnosti Peloton. Zaznamenává také více nákupů své dražší úrovně členství, než očekávala. Čtvrtletí zakončila s 256 000 bezplatnými aktivními uživateli měsíčně.
Společnost Peloton rovněž zaznamenává „významné pozitivní posuny ve vnímání v celé řadě ukazatelů“, včetně nárůstu u spotřebitelů z generace Z a dalších, kteří jsou sice starší, ale s fitness se stále ještě nesetkali. Společnost Peloton rovněž pozoruje posun v typech lidí, kteří si stahují její aplikaci, směrem k mužům, spotřebitelům z generace Z, černochům a Hispáncům.
V rámci rebrandingu začíná společnost Peloton nabízet různé „limitované edice barev rámů kol a grafiky pro spotřebitelský i komerční trh“, uvedl McCarthy.
„Posledních deset let byl Peloton Henry Fordem mezi stacionárními koly. Prodávali jsme jakoukoli barvu rámu kola, pokud jste chtěli černou,“ řekl akcionářům. „Jsem nadšený, že mohu oznámit změnu strategie… Očekávejte, že se o této vzrušující iniciativě dozvíte více na podzim.“
Společnost Peloton se také opírá o strategii business-to-business, aby dále zvyšovala tržby a získávala nové zákazníky. Začátkem tohoto měsíce oznámila spuštění služby Peloton for Business, která umožňuje firmám nabízet přístup k aplikaci a jejím propojeným fitness produktům prostřednictvím nabídky benefitů.
Mezi klienty patří společnost Volvo, která má ve svém firemním fitness centru kola Peloton a nabízí zaměstnancům přístup k aplikaci Peloton, jejímu všestrannému členství a slevám na hardware, včetně kol Bike, Bike+, Tread a Guide. Podobný balíček nabízí svým zaměstnancům i společnost Dropbox.
Zdroj: Getty Images
Společnost Peloton také spustila nový program zaměřený na spolupráci se školami 1. divize NCAA. Novou strategii zahájila v úterý oznámením, že bude spolupracovat s Michiganskou univerzitou na vytvoření kol se společnou značkou Peloton, která budou používána v různých školních fitness zařízeních – a podél postranní čáry na školním fotbalovém stadionu, známém jako Big House.
„V následujících týdnech očekávejte další oznámení o dalších globálních partnerech,“ uvedl McCarthy.
Společnost také spustila novou zvýhodněnou nabídku pro vysokoškolské studenty své úrovně „One“, která obvykle stojí 12,99 USD měsíčně, ale bude zlevněna na 6,99 USD měsíčně.
Společnost zaostala za odhady analytiků ohledně zisku, ale překonala očekávání ohledně tržeb.Zde je přehled toho, jak si fitness společnost vedla ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Ztráta na akcii: 68 centů oproti očekávaným 38 centůmTržby: 642,1 milionu USD oproti očekávaným 639,9 milionu USD.Společnost vykázala za tříměsíční období, které skončilo 30. června, čistou ztrátu 241,8 milionu USD, tj. 68 centů na akcii, zatímco o rok dříve ztráta činila 1,26 miliardy USD, tj. 3,72 USD na akcii.Tržby klesly na 642,1 milionu dolarů, což je o 678,7 milionu dolarů méně než o rok dříve.Čtvrté fiskální čtvrtletí společnosti, které spadá do letních měsíců, je tradičně pomalé nejen pro Peloton, ale i pro ostatní prodejce fitness. Spotřebitelé mají tendenci během sezóny omezit tréninky, protože cestují a účastní se jiných letních plánů.V květnu generální ředitel Barry McCarthy varoval, že čtvrté čtvrtletí bude z hlediska růstu jedním z nejnáročnějších. Poprvé Peloton předpokládal pokles počtu předplatitelů.Čtvrtletí zakončila s 3,08 milionu předplatitelů, což je meziročně o 4 % více a v souladu s očekáváním společnosti. Ve srovnání s minulým čtvrtletím však počet předplatitelů klesl o 29 000. Společnost tento pokles přičítá „sezónnímu“ zpomalení prodeje hardwaru a vyššímu než očekávanému odlivu zákazníků.„Výsledky společnosti Peloton za 4. čtvrtletí připomínají, že provozujeme sezónní podnikání,“ napsal McCarthy v dopise akcionářům.„Zpomalení překonalo naše očekávání v průběhu května a prvních tří týdnů června, kdy se spotřebitelské výdaje přesunuly směrem k cestování a zážitkům,“ napsal. „Pak se před osmi týdny trend obrátil a my jsme začali pozorovat opětovné zrychlení prodeje hardwaru.“Společnost Peloton se také domnívá, že stažení sedlovky Bike, která měla tendenci se během používání nečekaně odpojovat a lámat, způsobilo větší odliv, než očekávala. Tento ukazatel činil ve čtvrtletí 1,4 %. Společnost předpokládá, že 15 000 až 20 000 lidí se během čtvrtletí rozhodlo přerušit své měsíční předplatné, zatímco čekali na výměnu sedlovky.Stažení z trhu, které bylo oznámeno v květnu, mělo dopad na více než 2 miliony kol, které společnost prodala od ledna 2018, a ve čtvrtletí stálo 40 milionů USD, což je mnohem více, než společnost Peloton očekávala, uvedl McCarthy. Do dnešního dne společnost obdržela 750 000 žádostí o výměnu sedlových sloupků, což je také více, než očekávala. Společnost Peloton zatím vyřídila 340 000 žádostí a očekává, že zbytek vyřídí do konce září.Společnost Peloton těsně dosáhla kladného stavu volných peněžních toků na upravené bázi, ale neočekává, že by to v následujících dvou čtvrtletích vydrželo kvůli očekávanému zpomalení prodeje hardwaru, načasování plateb za zásoby, marketingovým výdajům a peněžním prostředkům potřebným na sedlové sloupky. Očekává však, že pozitivního stavu volných peněžních toků dosáhne ve druhé polovině fiskálního roku 2024.Změny strategie na cestě k růstuMcCarthy, bývalý manažer společností Netflix a Spotify, se poslední tři měsíce věnoval novým strategiím, jejichž cílem je vrátit fitness společnost na cestu růstu.Společnost se snaží zaujmout zákazníky, kteří nemají tisíce dolarů na to, aby utráceli za stacionární kolo nebo běžecký pás, tím, že nabízí program pronájmu a možnost certifikované repase. Půjčovna, která byla nedávno spuštěna v Německu, má nyní více než 48 000 předplatitelů. Řada repasovaných trenažérů přinesla během čtvrtletí 6 500 prodejů.Obě se „ukazují jako důležité růstové iniciativy,“ řekl McCarthy akcionářům.Součástí této strategie je změna značky společnosti pod vedením nové marketingové ředitelky Leslie Berlandové, bývalé manažerky společnosti Twitter . Prodejce se profiluje jako fitness společnost pro všechny, která investuje do své aplikace stejně jako do svých drahých propojených fitness produktů, jako jsou Bike, Tread a Row.V květnu představila řadu nových cenových úrovní pro svou fitness aplikaci, která zahrnuje možnost neomezeného členství zdarma a úrovně, které stojí 12,99 a 24 dolarů měsíčně. Aplikace umožňuje spotřebitelům sledovat fitness lekce společnosti Peloton a sestavovat si vlastní tréninky odkudkoli, včetně posilovny.Od obnovení provozu zaznamenala společnost více než 900 000 stažení aplikace, z nichž více než dvě třetiny tvořili nečlenové společnosti Peloton. Zaznamenává také více nákupů své dražší úrovně členství, než očekávala. Čtvrtletí zakončila s 256 000 bezplatnými aktivními uživateli měsíčně.Společnost Peloton rovněž zaznamenává „významné pozitivní posuny ve vnímání v celé řadě ukazatelů“, včetně nárůstu u spotřebitelů z generace Z a dalších, kteří jsou sice starší, ale s fitness se stále ještě nesetkali. Společnost Peloton rovněž pozoruje posun v typech lidí, kteří si stahují její aplikaci, směrem k mužům, spotřebitelům z generace Z, černochům a Hispáncům.V rámci rebrandingu začíná společnost Peloton nabízet různé „limitované edice barev rámů kol a grafiky pro spotřebitelský i komerční trh“, uvedl McCarthy.„Posledních deset let byl Peloton Henry Fordem mezi stacionárními koly. Prodávali jsme jakoukoli barvu rámu kola, pokud jste chtěli černou,“ řekl akcionářům. „Jsem nadšený, že mohu oznámit změnu strategie… Očekávejte, že se o této vzrušující iniciativě dozvíte více na podzim.“Společnost Peloton se také opírá o strategii business-to-business, aby dále zvyšovala tržby a získávala nové zákazníky. Začátkem tohoto měsíce oznámila spuštění služby Peloton for Business, která umožňuje firmám nabízet přístup k aplikaci a jejím propojeným fitness produktům prostřednictvím nabídky benefitů.Mezi klienty patří společnost Volvo, která má ve svém firemním fitness centru kola Peloton a nabízí zaměstnancům přístup k aplikaci Peloton, jejímu všestrannému členství a slevám na hardware, včetně kol Bike, Bike+, Tread a Guide. Podobný balíček nabízí svým zaměstnancům i společnost Dropbox.Společnost Peloton také spustila nový program zaměřený na spolupráci se školami 1. divize NCAA. Novou strategii zahájila v úterý oznámením, že bude spolupracovat s Michiganskou univerzitou na vytvoření kol se společnou značkou Peloton, která budou používána v různých školních fitness zařízeních – a podél postranní čáry na školním fotbalovém stadionu, známém jako Big House.„V následujících týdnech očekávejte další oznámení o dalších globálních partnerech,“ uvedl McCarthy.Společnost také spustila novou zvýhodněnou nabídku pro vysokoškolské studenty své úrovně „One“, která obvykle stojí 12,99 USD měsíčně, ale bude zlevněna na 6,99 USD měsíčně.