Společnost Air New Zealand vydala varování před očekávaným “významným” dopadem na letové řády počínaje rokem 2024 kvůli kontrolám motorů dceřiné společnosti Pratt & Whitney (RTX). Společnost RTX předpokládá, že v letech 2023 až 2026 provede několik hloubkových kontrol kvality 600 až 700 motorů letadel Airbus A320neo, aby zkontrolovala vzácnou výrobní vadu. Výsledky by mohly prodloužit opravu, která se dříve odhadovala na 60 dní, až na 300 dní na motor, což by vedlo k uzemnění v průměru 350 letadel ročně až do roku 2026. Společnost Air New Zealand, která má ve své flotile 106 letadel A320neo 16 letadel, očekává, že dostupnost motorů se dále sníží. Mezi další postižené letecké společnosti patří Spirit Airlines, JetBlue Airways, Hawaiian Airlines a Wizz Air. Společnost Wizz Air, jedna z největších nízkonákladových leteckých společností v Evropě, předpověděla, že v důsledku toho dojde do druhé poloviny roku 2024 k možnému 10% snížení kapacity.
Společnost Air New Zealand vydala varování před očekávaným “významným” dopadem na letové řády počínaje rokem 2024 kvůli kontrolám motorů dceřiné společnosti Pratt & Whitney . Společnost RTX předpokládá, že v letech 2023 až 2026 provede několik hloubkových kontrol kvality 600 až 700 motorů letadel Airbus A320neo, aby zkontrolovala vzácnou výrobní vadu. Výsledky by mohly prodloužit opravu, která se dříve odhadovala na 60 dní, až na 300 dní na motor, což by vedlo k uzemnění v průměru 350 letadel ročně až do roku 2026. Společnost Air New Zealand, která má ve své flotile 106 letadel A320neo 16 letadel, očekává, že dostupnost motorů se dále sníží. Mezi další postižené letecké společnosti patří Spirit Airlines, JetBlue Airways, Hawaiian Airlines a Wizz Air. Společnost Wizz Air, jedna z největších nízkonákladových leteckých společností v Evropě, předpověděla, že v důsledku toho dojde do druhé poloviny roku 2024 k možnému 10% snížení kapacity.