Týdenní propad akcií byl vyvolán neuspokojivými výsledky hospodaření a také náladami, které byly sdíleny během výsledkové konference.
Společnost Tesla (TSLA) vykázala ve 3. čtvrtletí provozní ziskovou marži ve výši 7,6 %, což je méně než Wall Streetem očekávaných 9 %. Jako další spouštěč posloužil pochmurný tón generálního ředitele Elona Muska během výsledkové konference, kde vyjádřil obavy z vysokých úrokových sazeb a jejich vlnových dopadů na ekonomiku, ceny automobilů a poptávku. V důsledku toho se akcie propadly přibližně o 39 dolarů za kus, což je téměř 16% pokles, a uzavřely těsně pod úrovní 212 dolarů.
Tom Narayan z RBC se domnívá, že investorům uniká širší pohled. Ve své zprávě, kterou sdílel den po oznámení výsledků, poznamenal, že investoři se příliš soustředí na krátkodobé ekonomické problémy, které mají dopad na automobilový sektor jako celek, a příliš čtou opatrné komentáře s výhledem do roku 2024.
Namísto soustředění se na tyto aspekty Narayan investorům radí, aby svůj pohled přesunuli na poziční obrat společnosti Tesla z pozice velkosériového výrobce automobilů na potenciálního špičkového dodavatele pro výrobce originálního vybavení (OEM). Tento posun by mohl být vysoce ziskový, neboť by se jednalo o prodej baterií, výkonové elektroniky, technologie nabíjení a nakonec i technologie plně samořízeného řízení (FSD) výrobcům automobilů.
O vyhlídkách společnosti Tesla v odvětví automobilových součástek však přetrvávají pochybnosti. Ziskovost a hodnota společností vyrábějících díly se nevyrovná ziskovosti a hodnotě plnohodnotného výrobce automobilů, jako je Tesla. V současné době se celková tržní hodnota společností vyrábějících automobilové součástky v indexu Russell 3000 pohybuje kolem 90 miliard USD. Předpokládané tržby v příštím roce činí přibližně 136 miliard dolarů, přičemž provozní zisk má dosáhnout 9 miliard dolarů, což odpovídá ziskové marži pouhých 6,5 %.
Na druhé straně tržní kapitalizace amerických výrobců automobilů činí přibližně 800 miliard dolarů, přičemž předpokládané celkové tržby v příštím roce budou činit přibližně 470 miliard dolarů a provozní zisk se předpokládá ve výši 28 miliard dolarů. To znamená, že zisková marže se pohybuje kolem 6 %.
Nicméně společnost Tesla by si mohla vytvořit nový zdroj příjmů prodejem dílů souvisejících s elektrickými vozidly. Musk již dříve hovořil o poskytování licencí na software FSD společnosti Tesla jiným výrobcům automobilů. Plně autonomní vozidla by mohla potenciálně generovat obrovské globální příjmy díky eliminaci nákladů na řidiče.
Zdroj: Getty Images
Podle Narayana se na celkové tržní kapitalizaci amerických výrobců automobilů již nyní podílí značnou měrou, přibližně 85 %, společnost Tesla. Z hlediska ocenění přiděluje Narayan společnosti Tesla rating “Buy” a cílovou cenu pro akcie stanovuje na 301 USD. Tím by se Tesla dostala do pozice těsně pod hodnotou 1 bilionu dolarů a téměř o 300 miliard dolarů vyšší než její nedávná úroveň.
Zajímavé je, že pouze přibližně 42 % analytiků, kteří akcie pokrývají, hodnotí akcie stupněm “Buy”. Pro srovnání, průměrný poměr hodnocení “buy” u akcií v indexu S&P 500 činí přibližně 55 %. Průměrná cílová cena akcií společnosti Tesla stanovená analytiky je přibližně 243 USD, což představuje tržní kapitalizaci přibližně 775 miliard USD.
Do budoucna bude zajímavé sledovat, jak se bude společnosti Tesla dařit vzhledem k tomu, že výkonnost akcií za posledních 12 měsíců byla vyrovnaná, zejména v kontrastu s indexy S&P 500 a Nasdaq Composite, které vzrostly o 11 %, resp. 19 %. Přestože tento týden nebyl pro společnost Tesla ideální, možnost strategického obratu by mohla přinést lukrativní příležitosti v budoucnu.
Týdenní propad akcií byl vyvolán neuspokojivými výsledky hospodaření a také náladami, které byly sdíleny během výsledkové konference.Společnost Tesla vykázala ve 3. čtvrtletí provozní ziskovou marži ve výši 7,6 %, což je méně než Wall Streetem očekávaných 9 %. Jako další spouštěč posloužil pochmurný tón generálního ředitele Elona Muska během výsledkové konference, kde vyjádřil obavy z vysokých úrokových sazeb a jejich vlnových dopadů na ekonomiku, ceny automobilů a poptávku. V důsledku toho se akcie propadly přibližně o 39 dolarů za kus, což je téměř 16% pokles, a uzavřely těsně pod úrovní 212 dolarů.Tom Narayan z RBC se domnívá, že investorům uniká širší pohled. Ve své zprávě, kterou sdílel den po oznámení výsledků, poznamenal, že investoři se příliš soustředí na krátkodobé ekonomické problémy, které mají dopad na automobilový sektor jako celek, a příliš čtou opatrné komentáře s výhledem do roku 2024. Namísto soustředění se na tyto aspekty Narayan investorům radí, aby svůj pohled přesunuli na poziční obrat společnosti Tesla z pozice velkosériového výrobce automobilů na potenciálního špičkového dodavatele pro výrobce originálního vybavení . Tento posun by mohl být vysoce ziskový, neboť by se jednalo o prodej baterií, výkonové elektroniky, technologie nabíjení a nakonec i technologie plně samořízeného řízení výrobcům automobilů.O vyhlídkách společnosti Tesla v odvětví automobilových součástek však přetrvávají pochybnosti. Ziskovost a hodnota společností vyrábějících díly se nevyrovná ziskovosti a hodnotě plnohodnotného výrobce automobilů, jako je Tesla. V současné době se celková tržní hodnota společností vyrábějících automobilové součástky v indexu Russell 3000 pohybuje kolem 90 miliard USD. Předpokládané tržby v příštím roce činí přibližně 136 miliard dolarů, přičemž provozní zisk má dosáhnout 9 miliard dolarů, což odpovídá ziskové marži pouhých 6,5 %.Na druhé straně tržní kapitalizace amerických výrobců automobilů činí přibližně 800 miliard dolarů, přičemž předpokládané celkové tržby v příštím roce budou činit přibližně 470 miliard dolarů a provozní zisk se předpokládá ve výši 28 miliard dolarů. To znamená, že zisková marže se pohybuje kolem 6 %.Nicméně společnost Tesla by si mohla vytvořit nový zdroj příjmů prodejem dílů souvisejících s elektrickými vozidly. Musk již dříve hovořil o poskytování licencí na software FSD společnosti Tesla jiným výrobcům automobilů. Plně autonomní vozidla by mohla potenciálně generovat obrovské globální příjmy díky eliminaci nákladů na řidiče.Podle Narayana se na celkové tržní kapitalizaci amerických výrobců automobilů již nyní podílí značnou měrou, přibližně 85 %, společnost Tesla. Z hlediska ocenění přiděluje Narayan společnosti Tesla rating “Buy” a cílovou cenu pro akcie stanovuje na 301 USD. Tím by se Tesla dostala do pozice těsně pod hodnotou 1 bilionu dolarů a téměř o 300 miliard dolarů vyšší než její nedávná úroveň.Zajímavé je, že pouze přibližně 42 % analytiků, kteří akcie pokrývají, hodnotí akcie stupněm “Buy”. Pro srovnání, průměrný poměr hodnocení “buy” u akcií v indexu S&P 500 činí přibližně 55 %. Průměrná cílová cena akcií společnosti Tesla stanovená analytiky je přibližně 243 USD, což představuje tržní kapitalizaci přibližně 775 miliard USD.Do budoucna bude zajímavé sledovat, jak se bude společnosti Tesla dařit vzhledem k tomu, že výkonnost akcií za posledních 12 měsíců byla vyrovnaná, zejména v kontrastu s indexy S&P 500 a Nasdaq Composite, které vzrostly o 11 %, resp. 19 %. Přestože tento týden nebyl pro společnost Tesla ideální, možnost strategického obratu by mohla přinést lukrativní příležitosti v budoucnu.