se v pátek prudce propadly o více než 12 % poté, co automobilka oznámila neuspokojivé výsledky za třetí čtvrtletí a pokles očekávané poptávky po svých elektromobilech. Zpráva o výsledcích, která byla zveřejněna po čtvrtečním uzavření trhu, zaostala za očekáváním Wall Street.
Vykázaný pokles tržeb a zisku byl přičítán především ztrátám ve výrobě v důsledku rozhodnutí o stávce ve třech hlavních amerických závodech Fordu, z nichž jedním je klíčová továrna na nákladní automobily v Kentucky. Stávky byly organizovány odborovou organizací United Auto Workers (UAW) a představují výrazný rozdíl oproti výsledkům za třetí čtvrtletí, které v úterý zveřejnil konkurent Fordu, společnost General Motors (GM).
Zpráva GM analytiky zaskočila, protože překonala odhady Wall Street jak v tržbách, tak v ziskové marži. Naopak nepředpokládaný výpadek příjmů a zisku společnosti Ford upoutal pozornost na problém pracovních nepokojů omezujících produktivitu.
Obavy Fordu dále prohloubila skutečnost, že společnost ve středu dosáhla předběžné dohody s odborovým svazem UAW, což se jí podařilo jako první ze tří detroitských automobilek. Tato dohoda však může mít na provoz Fordu významný finanční dopad. Ústupek v dohodě, který pozorovatelé z oboru označují za překvapivý, umožňuje stávkujícím zaměstnancům továren znovu nastoupit do práce ještě před oficiální ratifikací nové dohody.
Finanční ředitel společnosti John Lawler nabídl pohled na finanční zátěž nové smlouvy. Pokud členové UAW dají svůj souhlas a dohoda bude ratifikována, náklady na montáž každého vozidla ve Spojených státech vzrostou o 850 až 900 dolarů. Tyto dodatečné výdaje nelze přeceňovat vzhledem k souběžnému poslání generálního ředitele Jima Farleyho posílit kvalitativní a nákladové parametry společnosti Ford.
Ford také mění své strategie, pokud jde o závazek vyrábět elektromobily. Automobilka oznámila, že plánuje odložit zhruba 12 miliard dolarů z dříve oznámených výdajů na zvýšení výrobní kapacity elektromobilů. Důvodem tohoto rozhodnutí je klesající ochota severoamerických zákazníků platit za elektromobily vyšší cenu než za vozidla s benzinovým nebo hybridním pohonem.
Zdroj: Unsplash.com
Ford jasně uvedl, že jeho rozhodnutí odložit výdaje neznamená omezení nebo zastavení jeho plánů na vývoj pokročilejších elektromobilů. Investoři, kteří se obávají, zda Ford dokáže soupeřit s Teslou a dalšími rozvíjejícími se konkurenty v oblasti elektromobilů, však dostali nový důvod k váhání.
Ford navíc ustoupil od svých předchozích finančních výhledů pro rok 2023. Toto rozhodnutí přichází v očekávání blížící se dohody s UAW. Stažení dřívějších finančních předpovědí společnosti Ford pro rok 2023 investorům dále komplikuje vyhlídky.
Tento nedávný sled událostí vyústil v nečekané problémy pro automobilku, která se zabývá problémy s pracovní silou, přizpůsobuje se měnícím se preferencím spotřebitelů na trhu s elektrickými vozidly a snaží se přepracovat své finanční strategie. Cesta vpřed pro Ford nemusí být snadná, ale směr, kterým se společnost při řešení těchto problémů vydá, bude určovat její budoucí směřování. Jak bude společnost Ford Motor čelit těmto problémům, budou pozorovatelé, od analytiků z Wall Street až po jednotlivé akcionáře, sledovat s velkým zájmem.
se v pátek prudce propadly o více než 12 % poté, co automobilka oznámila neuspokojivé výsledky za třetí čtvrtletí a pokles očekávané poptávky po svých elektromobilech. Zpráva o výsledcích, která byla zveřejněna po čtvrtečním uzavření trhu, zaostala za očekáváním Wall Street.Vykázaný pokles tržeb a zisku byl přičítán především ztrátám ve výrobě v důsledku rozhodnutí o stávce ve třech hlavních amerických závodech Fordu, z nichž jedním je klíčová továrna na nákladní automobily v Kentucky. Stávky byly organizovány odborovou organizací United Auto Workers a představují výrazný rozdíl oproti výsledkům za třetí čtvrtletí, které v úterý zveřejnil konkurent Fordu, společnost General Motors .Zpráva GM analytiky zaskočila, protože překonala odhady Wall Street jak v tržbách, tak v ziskové marži. Naopak nepředpokládaný výpadek příjmů a zisku společnosti Ford upoutal pozornost na problém pracovních nepokojů omezujících produktivitu. Obavy Fordu dále prohloubila skutečnost, že společnost ve středu dosáhla předběžné dohody s odborovým svazem UAW, což se jí podařilo jako první ze tří detroitských automobilek. Tato dohoda však může mít na provoz Fordu významný finanční dopad. Ústupek v dohodě, který pozorovatelé z oboru označují za překvapivý, umožňuje stávkujícím zaměstnancům továren znovu nastoupit do práce ještě před oficiální ratifikací nové dohody.Finanční ředitel společnosti John Lawler nabídl pohled na finanční zátěž nové smlouvy. Pokud členové UAW dají svůj souhlas a dohoda bude ratifikována, náklady na montáž každého vozidla ve Spojených státech vzrostou o 850 až 900 dolarů. Tyto dodatečné výdaje nelze přeceňovat vzhledem k souběžnému poslání generálního ředitele Jima Farleyho posílit kvalitativní a nákladové parametry společnosti Ford.Ford také mění své strategie, pokud jde o závazek vyrábět elektromobily. Automobilka oznámila, že plánuje odložit zhruba 12 miliard dolarů z dříve oznámených výdajů na zvýšení výrobní kapacity elektromobilů. Důvodem tohoto rozhodnutí je klesající ochota severoamerických zákazníků platit za elektromobily vyšší cenu než za vozidla s benzinovým nebo hybridním pohonem.Ford jasně uvedl, že jeho rozhodnutí odložit výdaje neznamená omezení nebo zastavení jeho plánů na vývoj pokročilejších elektromobilů. Investoři, kteří se obávají, zda Ford dokáže soupeřit s Teslou a dalšími rozvíjejícími se konkurenty v oblasti elektromobilů, však dostali nový důvod k váhání.Ford navíc ustoupil od svých předchozích finančních výhledů pro rok 2023. Toto rozhodnutí přichází v očekávání blížící se dohody s UAW. Stažení dřívějších finančních předpovědí společnosti Ford pro rok 2023 investorům dále komplikuje vyhlídky.Tento nedávný sled událostí vyústil v nečekané problémy pro automobilku, která se zabývá problémy s pracovní silou, přizpůsobuje se měnícím se preferencím spotřebitelů na trhu s elektrickými vozidly a snaží se přepracovat své finanční strategie. Cesta vpřed pro Ford nemusí být snadná, ale směr, kterým se společnost při řešení těchto problémů vydá, bude určovat její budoucí směřování. Jak bude společnost Ford Motor čelit těmto problémům, budou pozorovatelé, od analytiků z Wall Street až po jednotlivé akcionáře, sledovat s velkým zájmem.