Tento krok je v souladu s její ambiciózní strategií rozvoje elektromobilů (EV), jejíž součástí je i primární veřejná nabídka akcií (IPO) její divize EV Ampere. Generální ředitel (CEO) společnosti Renault Luca de Meo ve středečním rozhovoru s Caroline Connan z Bloomberg Television prozradil, že prodej podílu by mohl být zahájen na začátku roku 2024.
Podle de Mea bude prodej organizován společně se společností Nissan. Vyjádřil potřebu pečlivého načasování na trhu a řekl: “Nechcete, aby se na trh okamžitě dostalo příliš mnoho akcií,” a dodal: “Tyto peníze použijeme na jiné věci.” Tento 28% podíl v odhadované hodnotě 4,3 miliardy eur poskytuje Renaultu alternativu, pokud by se rozhodl nepokračovat v IPO Ampere. Kapitál by mohl být investován do urychlení vývoje nákladově efektivních elektromobilů a vyzvat tak konkurenty, jako je Tesla Inc.
De Meo sice plánuje IPO Ampere na duben nebo květen, ale zároveň poznamenal, že je otevřen přehodnocení vstupu na burzu, pokud ocenění podniku nedosáhne jím předpokládaného rozmezí 8-10 miliard eur pro firmu, která tento měsíc získala status nezávislého podniku. Generální ředitel naznačil, že by se mohly zvážit další možnosti včetně odštěpení nebo odložení vstupu na burzu.
“Burza je tu proto, aby podporovala výkonnost, transparentnost,” řekl de Meo. “Je dobré, aby společnost byla uvedena na burzu. Myslíme si, že máme potenciálně příležitost na jaře 2024, ale uvidíme, jak se budou trhy vyvíjet. Nechcete se dostat do potíží.”
Renault ve středu uvedl, že jeho cílem je, aby společnost Ampere do roku 2025 dosáhla tržeb přesahujících 10 miliard eur. Společnost to oznámila během briefingu pro investory o podnikání v oblasti elektromobilů.
Ve snaze bojovat s krizí životních nákladů, která zasáhla evropské spotřebitele, chce Ampere uvést na trh Legend, kompaktní elektromobil evropské výroby s cenou pod 20 000 eur. Výrobní závod by mohl být potenciálně ve Slovinsku, ale podle generálního ředitele ještě nebylo rozhodnuto o konečné volbě.
Přilákat investory pro IPO společnosti Ampere se na bouřlivém trhu s kótovanými akciemi spolu s tvrdou cenovou konkurencí na trhu s elektromobily stává pro Renault zásadním úkolem. De Meo propaguje Ampere jako evropský protějšek konkurentů, jako je americká Tesla Inc. a čínští výrobci elektromobilů. V nevhodném prostředí pro IPO však přetrvávají obavy z nepříznivých rozmělňujících dopadů na stávající akcionáře v důsledku prodeje podílu.
Renault plánuje zapojit do podniku Ampere další partnery. Mezi partnery patří společnosti Nissan a Mitsubishi Motors Corp. ochotné investovat celkem 800 milionů eur. Kromě toho uvažuje o investici společnost Qualcomm Inc. Finanční ředitel společnosti Renault Thierry Pieton v rozhovoru pro média prozradil, že investice společnosti Qualcomm “se dokončuje” a bude oznámena “velmi rychle”.
Zdroj: Getty Images
Bez ohledu na to, zda IPO proběhne, jsou společnosti Mitsubishi a Nissan odhodlány investovat do společnosti Ampere, ale jinou formou, dodal Pieton. Zdůraznil jejich oddanost věci: “Chtějí být součástí tohoto příběhu. Ampere je jedinečná, je to skutečná společnost, která již vyrábí automobily, není to Powerpoint. V Evropě dnes není žádný jiný hráč na poli čistě elektrických vozidel.”
V nedávné minulosti Renault kvůli napětí v alianci uvolnil své spojení s Nissanem a vložil 28 % akcií Nissanu do fondu vyhrazeného k prodeji. V současné době má dvojice křížový podíl ve výši 15 %, který je lemován závazky lock-up a standstill.
RNL.DE
Renault S.A. A
XETRA
43,92 €
0,04 €
0,09%
Tento krok je v souladu s její ambiciózní strategií rozvoje elektromobilů , jejíž součástí je i primární veřejná nabídka akcií její divize EV Ampere. Generální ředitel společnosti Renault Luca de Meo ve středečním rozhovoru s Caroline Connan z Bloomberg Television prozradil, že prodej podílu by mohl být zahájen na začátku roku 2024.Podle de Mea bude prodej organizován společně se společností Nissan. Vyjádřil potřebu pečlivého načasování na trhu a řekl: “Nechcete, aby se na trh okamžitě dostalo příliš mnoho akcií,” a dodal: “Tyto peníze použijeme na jiné věci.” Tento 28% podíl v odhadované hodnotě 4,3 miliardy eur poskytuje Renaultu alternativu, pokud by se rozhodl nepokračovat v IPO Ampere. Kapitál by mohl být investován do urychlení vývoje nákladově efektivních elektromobilů a vyzvat tak konkurenty, jako je Tesla Inc.De Meo sice plánuje IPO Ampere na duben nebo květen, ale zároveň poznamenal, že je otevřen přehodnocení vstupu na burzu, pokud ocenění podniku nedosáhne jím předpokládaného rozmezí 8-10 miliard eur pro firmu, která tento měsíc získala status nezávislého podniku. Generální ředitel naznačil, že by se mohly zvážit další možnosti včetně odštěpení nebo odložení vstupu na burzu.“Burza je tu proto, aby podporovala výkonnost, transparentnost,” řekl de Meo. “Je dobré, aby společnost byla uvedena na burzu. Myslíme si, že máme potenciálně příležitost na jaře 2024, ale uvidíme, jak se budou trhy vyvíjet. Nechcete se dostat do potíží.”Renault ve středu uvedl, že jeho cílem je, aby společnost Ampere do roku 2025 dosáhla tržeb přesahujících 10 miliard eur. Společnost to oznámila během briefingu pro investory o podnikání v oblasti elektromobilů.Ve snaze bojovat s krizí životních nákladů, která zasáhla evropské spotřebitele, chce Ampere uvést na trh Legend, kompaktní elektromobil evropské výroby s cenou pod 20 000 eur. Výrobní závod by mohl být potenciálně ve Slovinsku, ale podle generálního ředitele ještě nebylo rozhodnuto o konečné volbě.Přilákat investory pro IPO společnosti Ampere se na bouřlivém trhu s kótovanými akciemi spolu s tvrdou cenovou konkurencí na trhu s elektromobily stává pro Renault zásadním úkolem. De Meo propaguje Ampere jako evropský protějšek konkurentů, jako je americká Tesla Inc. a čínští výrobci elektromobilů. V nevhodném prostředí pro IPO však přetrvávají obavy z nepříznivých rozmělňujících dopadů na stávající akcionáře v důsledku prodeje podílu.Renault plánuje zapojit do podniku Ampere další partnery. Mezi partnery patří společnosti Nissan a Mitsubishi Motors Corp. ochotné investovat celkem 800 milionů eur. Kromě toho uvažuje o investici společnost Qualcomm Inc. Finanční ředitel společnosti Renault Thierry Pieton v rozhovoru pro média prozradil, že investice společnosti Qualcomm “se dokončuje” a bude oznámena “velmi rychle”.Bez ohledu na to, zda IPO proběhne, jsou společnosti Mitsubishi a Nissan odhodlány investovat do společnosti Ampere, ale jinou formou, dodal Pieton. Zdůraznil jejich oddanost věci: “Chtějí být součástí tohoto příběhu. Ampere je jedinečná, je to skutečná společnost, která již vyrábí automobily, není to Powerpoint. V Evropě dnes není žádný jiný hráč na poli čistě elektrických vozidel.”V nedávné minulosti Renault kvůli napětí v alianci uvolnil své spojení s Nissanem a vložil 28 % akcií Nissanu do fondu vyhrazeného k prodeji. V současné době má dvojice křížový podíl ve výši 15 %, který je lemován závazky lock-up a standstill.