Společnost opět hrdě zvýšila svůj výhled, čímž se vzepřela všeobecnému zpomalení v oděvním průmyslu.
Obchodování s akciemi společnosti zaznamenalo růst o více než 2 %, což vedlo k jejímu meziročnímu nárůstu o neuvěřitelných 223 %. Zde je srovnání očekávání analytiků společnosti Abercrombie & Fitch ve třetím čtvrtletí s výsledky na základě průzkumů společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv:
Očekávaný zisk na akcii činil 1,18 USD, ale výsledek byl 1,83 USD. Očekávané tržby činily 981 milionů dolarů, což překonala skutečná zpráva ve výši 1,06 miliardy dolarů.
Za tři měsíce končící 28. říjnem vykázala společnost Abercrombie čistý zisk 96,2 milionu dolarů, tj. 1,83 dolaru na akcii, což ukazuje na výrazný obrat oproti ztrátě 2,21 milionu dolarů, tj. 4 centy na akcii, z předchozího roku.
Silný výkon společnosti se projevil i v tržbách, které vzrostly na 1,06 miliardy dolarů z 880 milionů dolarů před rokem. Optimistický výhled společnosti Abercrombie pro čtvrté čtvrtletí předpokládá růst čistých tržeb v nízkých dvouciferných číslech, což odráží očekávání analytiků, kteří předpokládali růst o 11,6 %.
Provozní marže pro toto období se předpokládá ve výši 12 % až 14 %, což je více než loňských 7,7 % a překonání očekávaných 11,3 %. Tato povzbudivá prognóza se připisuje vyšší míře hrubého zisku, sníženým nákladům na dopravu a zvýšeným prodejním cenám.
Celkově Abercrombie plánuje meziroční růst čistých tržeb v rozmezí 12 až 14 %, což je oproti dřívějšímu odhadu kolem 10 % více a překonává předpokládaných 10,8 %, které předpovídali analytici. Společnost rovněž předpovídá provozní marži ve výši přibližně 10 %, což představuje nárůst oproti předchozímu rozpětí 8-9 %. Za tímto slibným růstem stojí nižší náklady na přepravu a suroviny.
Navzdory optimistickému začátku prázdninové nákupní sezóny čtvrtletní prognóza společnosti Abercrombie na Wall Street nezapůsobila, protože se vyrovnala konsensuálním odhadům. V rozhovoru s analytiky generální ředitelka Fran Horowitzová pochválila svůj tým za úsilí při slaďování produktových a propagačních strategií a vyjádřila důvěru v úspěšnou prázdninovou sezónu.
V souvislosti s širším ekonomickým prostředím připustila: “Makroprostředí sice zůstává náročné a nejisté, ale dokázali jsme, že můžeme dosáhnout růstu napříč značkami a regiony, pokud se budeme soustředit na naše zákazníky a budeme plnit náš herní plán.”

V tomto čtvrtletí byl zaznamenán výrazný nárůst tržeb, přičemž stejnojmenná značka Abercrombie vzrostla o 30 % na 548 milionů USD a značka Hollister o 11 % na 509 milionů USD. To vedlo k celkovému 16% nárůstu tržeb ve stejných prodejnách obou značek.
Cestu společnosti Abercrombie k novému pojetí, která v minulosti čelila kritice za údajný rasismus a exkluzivitu, potvrzuje i prudký růst výkonnosti jejích akcií v tomto roce. Generální ředitelka Fran Horowitzová od svého nástupu do čela společnosti nasměroval Abercrombie & Fitch k větší inkluzivitě, což se pozitivně odrazilo na ohlasu značky u spotřebitelů.
To podtrhuje ostrý kontrast s konkurenčním maloobchodním řetězcem American Eagle, který navzdory překonání očekávání a zvýšení prognózy zaznamenal propad svých akcií v důsledku sváteční prognózy, která na investory nezapůsobila. Rozdílné trajektorie těchto maloobchodníků dále zdůrazňují odolnost společnosti Abercrombie a její úspěšnou strategii růstu v jinak nejistém oděvním průmyslu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky