Podle analýzy agentury Reuters poskytlo Rusko na podporu svého leteckého sektoru více než 12 miliard dolarů ve formě dotací a půjček, a to navzdory západním sankcím, které přerušily klíčové dodávky a servisní služby. Země je do značné míry závislá na letadlech zahraniční výroby, což ztěžuje rozvoj leteckého průmyslu s díly z domácích zdrojů. Aby Rusko zabránilo dalšímu zabavování své flotily, uchýlilo se k nákupu letadel od zahraničních pronajímatelů. V březnu 2022 západní výrobci letadel Airbus a Boeing zastavili dodávky služeb a náhradních dílů, což pro ruské letecké společnosti představuje značnou výzvu. Od té doby Rusko vynaložilo přibližně 12,07 miliardy dolarů na podporu svého průmyslu civilního letectví, včetně finanční pomoci leteckým společnostem a výrobě letadel. Prezident Putin uvedl, že Rusko plánuje do roku 2030 vyrábět více než 1 000 vlastních letadel. V současné době ruské letecké společnosti provozují 991 letadel, přičemž pouze 133 letadel je domácí výroby. Význam spolehlivého leteckého průmyslu je zásadní pro potřeby dopravy v Rusku na jeho rozsáhlém území a pro vyvrácení narativu, že sankce měly minimální dopad. Západní letečtí analytici však pochybují, že se ruská letadla brzy vrátí na západní trhy kvůli nákladům a byrokracii spojeným s obnovou letového parku se schválenými bezpečnostními záznamy a díly. Rusko také sáhlo do rezervních fondů a Fondu národního bohatství
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky