Na rok 2023 společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) se můžeme dívat dvěma způsoby. Na jedné straně akcie Tesla od začátku roku vzrostly o 121 %. Na druhou stranu společnost dostává na frak v oblasti vztahů s veřejností všude, kam se Elon Musk podívá.
Zapomeňte na X. Má větší starosti se svým hlavním zdrojem peněz.
Mezi bojem s odbory napříč Skandinávií a dodávkou téměř všeobecně nenáviděného vozu je Tesla velkým terčem jeho kritiků. A to ani nebereme v úvahu všechny ty hlouposti, které říká na svých sociálních sítích a které z něj dělají vyvrhele pro většinu lidí na úrovni.
Stal se tak neovladatelným, že ho vážně berou v potaz jen ty největší bláznivé bary na krajní pravici.
Navzdory veškeré špatné publicitě se akcie Tesly zdají být imunní a za poslední měsíc posílily o téměř 9 %. Samozřejmě pomáhá, že trhy byly v této době v jednom ohni.
Ať už je to jakkoli, být akcionářem TSLA teď musí být na nic. I když jste v roce 2023 vydělali peníze, mocný Elon vypadá, že je připraven rozpadnout se na milion malých kousků.
Jsou proto akcie Tesly neinvestovatelné? Možná.
Zdroj: BurzovníSvět.cz
Kde je kouř, tam je oheň
Ten, kdo řekl, že „každé PR je dobré PR“, nestrávil v kůži Elona Muska ani den.
Od svého antisemitského příspěvku na X v polovině listopadu čelí neustálému náporu špatné tisku (a ztrátě reklamy). Tehdy se za tweet omluvil, ale pak pokračoval v proklínání inzerentů, kteří v důsledku jeho komentářů platformu sociálních médií opustili.
„Nechci, aby mi dělali reklamu,“ řekl na summitu DealBook v New York Times v New Yorku. ‚Pokud mě někdo hodlá vydírat reklamou nebo penězi, ať si trhne nohou. Jděte. Jděte do pr**le. Jděte si do prdele,“ řekl. „Je to jasné? Hej, Bobe, jestli jsi v publiku, tak to tak cítím,‘ dodal s odkazem na generálního ředitele společnosti Disney Boba Igera, který na summitu vystoupil dříve ve středu,“ uvedla 30. listopadu CNN Business.
Je trapné pomyslet na to, že tento muž kdysi navštěvoval Queen’s University v Kingstonu v Ontariu, jednu z nejlepších kanadských univerzit. Jako Kanaďan jsem zděšen jeho ignorancí a arogancí. Queen’s ho nenutila navštěvovat hodiny etikety jako podmínku pro studium obchodu.
Dlouholetí akcionáři Tesly už léta vědí, že Musk je sud střelného prachu, který čeká na výbuch. Jsou poslední incidenty začátkem konce? Nebo jen poslední vzplanutí urážlivého dítěte, které nikdo nedonutí nést za své činy odpovědnost.
Není to dobrý pohled.
Skandál ve Skandinávii a akcie Tesly
Člověk by si myslel, že někdo, kdo mnohokrát procestoval svět, jako Elon Musk, ví, že se Skandinávci si v oblasti pracovního práva nemají zahrávat. Prostě ne. Práva zaměstnanců berou téměř stejně vážně jako Němci.
Dne 27. října uspořádalo 130 členů švédských odborů IF Metall odchod ze servisních středisek společnosti Tesla. Agentura AP uvedla: „Místní mechanici také přestali servisovat vozy Tesla, aby podpořili akci odborů, a ve čtyřech největších švédských přístavech byly odmítnuty dodávky.“
Ve snaze dostat vozidla do země se Tesla nerozumně rozhodla, že je bude dovážet kamiony přes Dánsko. To podráždilo dánské odborové přístavní dělníky. Společnost 3F Transport vyhlásila 5. prosince protestní stávku. V rámci této stávky nebudou moci být vozidla Tesla do Švédska přepravována.
„V severském regionu máme určité dohody o trhu práce, a pokud zde chcete podnikat, musíte je dodržovat,“ citovala CNBC vyjádření předsedy JF Transport Jana Villadsena. „Solidarita je základním kamenem odborového hnutí a přesahuje hranice států. Proto nyní využíváme nástroje, které máme, a používáme je k zajištění kolektivních smluv a spravedlivých pracovních podmínek.“
Jak hloupí jsou Musk a personalisté ve společnosti Tesla? Museli přece vědět, že přenesení podnikání společnosti Tesla do severských zemí bude znamenat, že budou hrát s organizovanými pracovníky pěknou hru. Akce amerických United Auto Workers jim jen dodaly odvahu.
Elone, uzavři už konečně kolektivní smlouvu. Severské země kupují více vozů Tesla na obyvatele než kdekoli jinde na světě.
Do kulaté garáže se hranatý Cybertruck nevejde
MotorTrend v březnu zveřejnil článek, který upozorňuje na nejošklivější auta, která kdy byla vyrobena. Cybertruck se běžně objevuje na seznamech nejošklivějších nákladních vozů.
Analytici společnosti Canaccord Genuity provedli průzkum mezi spotřebiteli ohledně jejich zájmu o koupi vozu Cybertruck. Dvě třetiny respondentů uvedly, že by si ho na základě ceny a specifikací nepořídily. Mezi respondenty nebyli lidé s výhradami k vozu Cybertruck.
„Na základě individuálních diskusí, které jsem vedl a které se počítaly na stovky, je to vzhled vozidla, který lidi nadchne nebo pobouří,“ uvedl analytik společnosti Canaccord George Gianarikas v rozhovoru pro Yahoo Finance.
Jak uvedla společnost Yahoo Finance, Elon Musk původně uvedl, že základní model Cybertruck se bude prodávat za 39 000 USD. Nyní stojí téměř 61 000 dolarů a k dispozici bude až v roce 2025.
Ke cti Tesly analytik uvedl, že technologie Cybertruck je „neuvěřitelná“. Gianarikas nakonec věří, že Tesla může dosáhnout globálního objemu. Možná ne v takovém rozsahu jako Model 3, ale vyšší, než předpovídá většina skeptiků.
Barry Ritholtz, člověk, kterého považuji za velmi bystrého, psal o Cybertrucku ve svém blogu The Big Picture 3. prosince. Jeho závěr se mi líbil.
„Nevěřím, že se tento ošklivý, hloupý a drahý vůz bude dobře prodávat – už jen jeho vzhled ho pro mě diskvalifikuje. Zároveň ale nejsem ochoten vsadit proti Elonovi, který opakovaně dokazuje, že se jeho kritici mýlí.“
Nemýlí se.
Zdroj: Tesla
Na rok 2023 společnosti Tesla se můžeme dívat dvěma způsoby. Na jedné straně akcie Tesla od začátku roku vzrostly o 121 %. Na druhou stranu společnost dostává na frak v oblasti vztahů s veřejností všude, kam se Elon Musk podívá.Zapomeňte na X. Má větší starosti se svým hlavním zdrojem peněz.Mezi bojem s odbory napříč Skandinávií a dodávkou téměř všeobecně nenáviděného vozu je Tesla velkým terčem jeho kritiků. A to ani nebereme v úvahu všechny ty hlouposti, které říká na svých sociálních sítích a které z něj dělají vyvrhele pro většinu lidí na úrovni.Stal se tak neovladatelným, že ho vážně berou v potaz jen ty největší bláznivé bary na krajní pravici.Navzdory veškeré špatné publicitě se akcie Tesly zdají být imunní a za poslední měsíc posílily o téměř 9 %. Samozřejmě pomáhá, že trhy byly v této době v jednom ohni.Ať už je to jakkoli, být akcionářem TSLA teď musí být na nic. I když jste v roce 2023 vydělali peníze, mocný Elon vypadá, že je připraven rozpadnout se na milion malých kousků.Jsou proto akcie Tesly neinvestovatelné? Možná.Ten, kdo řekl, že „každé PR je dobré PR“, nestrávil v kůži Elona Muska ani den.Od svého antisemitského příspěvku na X v polovině listopadu čelí neustálému náporu špatné tisku . Tehdy se za tweet omluvil, ale pak pokračoval v proklínání inzerentů, kteří v důsledku jeho komentářů platformu sociálních médií opustili.„Nechci, aby mi dělali reklamu,“ řekl na summitu DealBook v New York Times v New Yorku. ‚Pokud mě někdo hodlá vydírat reklamou nebo penězi, ať si trhne nohou. Jděte. Jděte do pr**le. Jděte si do prdele,“ řekl. „Je to jasné? Hej, Bobe, jestli jsi v publiku, tak to tak cítím,‘ dodal s odkazem na generálního ředitele společnosti Disney Boba Igera, který na summitu vystoupil dříve ve středu,“ uvedla 30. listopadu CNN Business.Je trapné pomyslet na to, že tento muž kdysi navštěvoval Queen’s University v Kingstonu v Ontariu, jednu z nejlepších kanadských univerzit. Jako Kanaďan jsem zděšen jeho ignorancí a arogancí. Queen’s ho nenutila navštěvovat hodiny etikety jako podmínku pro studium obchodu.Dlouholetí akcionáři Tesly už léta vědí, že Musk je sud střelného prachu, který čeká na výbuch. Jsou poslední incidenty začátkem konce? Nebo jen poslední vzplanutí urážlivého dítěte, které nikdo nedonutí nést za své činy odpovědnost.Není to dobrý pohled.Člověk by si myslel, že někdo, kdo mnohokrát procestoval svět, jako Elon Musk, ví, že se Skandinávci si v oblasti pracovního práva nemají zahrávat. Prostě ne. Práva zaměstnanců berou téměř stejně vážně jako Němci.Dne 27. října uspořádalo 130 členů švédských odborů IF Metall odchod ze servisních středisek společnosti Tesla. Agentura AP uvedla: „Místní mechanici také přestali servisovat vozy Tesla, aby podpořili akci odborů, a ve čtyřech největších švédských přístavech byly odmítnuty dodávky.“Ve snaze dostat vozidla do země se Tesla nerozumně rozhodla, že je bude dovážet kamiony přes Dánsko. To podráždilo dánské odborové přístavní dělníky. Společnost 3F Transport vyhlásila 5. prosince protestní stávku. V rámci této stávky nebudou moci být vozidla Tesla do Švédska přepravována.„V severském regionu máme určité dohody o trhu práce, a pokud zde chcete podnikat, musíte je dodržovat,“ citovala CNBC vyjádření předsedy JF Transport Jana Villadsena. „Solidarita je základním kamenem odborového hnutí a přesahuje hranice států. Proto nyní využíváme nástroje, které máme, a používáme je k zajištění kolektivních smluv a spravedlivých pracovních podmínek.“Jak hloupí jsou Musk a personalisté ve společnosti Tesla? Museli přece vědět, že přenesení podnikání společnosti Tesla do severských zemí bude znamenat, že budou hrát s organizovanými pracovníky pěknou hru. Akce amerických United Auto Workers jim jen dodaly odvahu.Elone, uzavři už konečně kolektivní smlouvu. Severské země kupují více vozů Tesla na obyvatele než kdekoli jinde na světě.MotorTrend v březnu zveřejnil článek, který upozorňuje na nejošklivější auta, která kdy byla vyrobena. Cybertruck se běžně objevuje na seznamech nejošklivějších nákladních vozů.Analytici společnosti Canaccord Genuity provedli průzkum mezi spotřebiteli ohledně jejich zájmu o koupi vozu Cybertruck. Dvě třetiny respondentů uvedly, že by si ho na základě ceny a specifikací nepořídily. Mezi respondenty nebyli lidé s výhradami k vozu Cybertruck.„Na základě individuálních diskusí, které jsem vedl a které se počítaly na stovky, je to vzhled vozidla, který lidi nadchne nebo pobouří,“ uvedl analytik společnosti Canaccord George Gianarikas v rozhovoru pro Yahoo Finance.Jak uvedla společnost Yahoo Finance, Elon Musk původně uvedl, že základní model Cybertruck se bude prodávat za 39 000 USD. Nyní stojí téměř 61 000 dolarů a k dispozici bude až v roce 2025.Ke cti Tesly analytik uvedl, že technologie Cybertruck je „neuvěřitelná“. Gianarikas nakonec věří, že Tesla může dosáhnout globálního objemu. Možná ne v takovém rozsahu jako Model 3, ale vyšší, než předpovídá většina skeptiků.Barry Ritholtz, člověk, kterého považuji za velmi bystrého, psal o Cybertrucku ve svém blogu The Big Picture 3. prosince. Jeho závěr se mi líbil.„Nevěřím, že se tento ošklivý, hloupý a drahý vůz bude dobře prodávat – už jen jeho vzhled ho pro mě diskvalifikuje. Zároveň ale nejsem ochoten vsadit proti Elonovi, který opakovaně dokazuje, že se jeho kritici mýlí.“Nemýlí se.