Společnost PepsiCo vykázala čtvrtletní zisk, který překonal očekávání Wall Street, ale její tržby nedosáhly odhadů.
Čisté tržby společnosti ve čtvrtém čtvrtletí klesly o 0,5 %.
Vedení společnosti PepsiCo uvedlo, že vysoké náklady na půjčky a nižší osobní úspory omezily rozpočty spotřebitelů.
Severoamerická divize Quaker Foods společnosti Pepsi přiznala 8% pokles objemu.
(PEP) v pátek ve své poslední čtvrtletní zprávě zveřejnila smíšené výsledky, neboť poptávka po jejích nápojích a potravinářských výrobcích v Severní Americe zaznamenala pokles.
Ve snaze vysvětlit nižší než očekávané výsledky v USA generální ředitel Ramon Laguarta uvedl, že ve čtvrtém čtvrtletí došlo k celkovému zpomalení prodeje. Část tohoto poklesu přičítá cenám a situaci v oblasti disponibilních příjmů spotřebitelů. Laguarta uvedl, že dynamika disponibilního příjmu ovlivnila změnu chování spotřebitelů, kteří si více vyzvedávají poživatiny a nápoje, jako je Gatorade, v obchodech se smíšeným zbožím, než aby je konzumovali doma.
Navzdory utlumené prezentaci zůstal generální ředitel ohledně celkového stavu spotřebitelů pozitivní. Jeho optimismus se opírá o nízkou míru nezaměstnanosti a očekávání, že do léta dojde ke snížení úrokových sazeb spolu s rychlejším růstem mezd než inflace.
Po zveřejnění zprávy si akcie nadnárodní potravinářské a nápojové společnosti během ranního obchodování odepsaly 3 %.
Podle průzkumu analytiků společnosti Refinitiv byl vykázaný zisk na akcii společnosti PepsiCo lepší, než se očekávalo – 1,78 USD po očištění oproti očekávaným 1,72 USD. Tržby však zaznamenaly pokles, když společnost vykázala 27,85 miliardy USD oproti odhadovaným 28,4 miliardy USD.
Společnost zdůraznila, že její čistý zisk ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenal výrazný nárůst na 1,3 miliardy dolarů, tj. 94 centů na akcii, oproti 518 milionům dolarů, tj. 37 centům na akcii v předchozím roce. Upravený zisk společnosti Pepsi bez zahrnutí položek dosáhl 1,78 dolaru na akcii.
Na druhé straně se však nedařilo čistým tržbám, které zaznamenaly pokles o necelé 1 % na 27,85 miliardy dolarů. Jedná se o první čtvrtletní pokles tržeb společnosti Pepsi od roku 2020 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, přičemž k poklesu čistých tržeb o 1,5 % přispěly měnové kurzy.
Zpráva dále přiznává 4,5% nárůst organických tržeb společnosti Pepsi (který nezahrnuje dopady akvizic a odprodejů), k němuž přispělo zvýšení cen. Právě tyto zvýšené ceny však negativně ovlivnily poptávku spotřebitelů po potravinách a nápojích Pepsi, což vedlo k poklesu objemu za další čtvrtletí.
Podle vedoucích pracovníků společnosti PepsiCo byla současná tíživá situace, kdy se spotřebitelé potýkají s vysokými náklady na půjčky a klesajícími osobními úsporami, zvláště nepříjemná v Severní Americe. To, jak bylo uvedeno v poznámkách vydaných před konferenčním hovorem společnosti, vedlo k výraznému omezení rozpočtu, což přimělo spotřebitele volit menší velikosti balení kvůli jejich cenové dostupnosti a pohodlí.
Severoamerická divize Quaker Foods společnosti Pepsi přiznala 8% pokles objemu. Tento propad byl částečně způsoben dobrovolným stažením müsli tyčinek a cereálií z trhu, což vedlo k tomu, že ve čtvrtletí nedosáhly prodeje lepších výsledků spolu se slabším růstem v celé kategorii.
Severoamerická pobočka společnosti Frito-Lay, pod kterou spadají značky jako Doritos a Cheetos, rovněž zaznamenala 2% pokles objemu. Mezitím nápojová jednotka severoamerické pobočky Pepsi vykázala v průběhu čtvrtletí prudší 6% pokles objemu.
Pro rok 2024 společnost PepsiCo předpokládá, že její organické tržby se zvýší minimálně o 4 %, přičemž jádrový stálý měnový zisk na akcii by měl vzrůst minimálně o 8 %. To bledne ve srovnání s jejich předchozí prognózou, která předpokládala nárůst organických tržeb ve vyšším pásmu 4 % až 6 % a růst jádrového konstantního měnového zisku na akcii ve vysokých jednociferných číslech.
Zdroj: Getty Images
“Spotřebitelé budou pravděpodobně i nadále obezřetně sledovat své rozpočty a vybírat si při nákupech,” připustili manažeři společnosti PepsiCo ve svých připravených poznámkách.
S výhledem na první pololetí se společnost připravuje na slabší výsledky, protože následky stahování výrobků z trhu trápí její severoamerický podnik Quaker Oats a mezinárodní konflikty narušují prodeje v některých regionech. Vedení však zůstává v naději a očekává, že mezinárodní organický růst tržeb předčí růst tržeb v Severní Americe za celý rok.
v pátek ve své poslední čtvrtletní zprávě zveřejnila smíšené výsledky, neboť poptávka po jejích nápojích a potravinářských výrobcích v Severní Americe zaznamenala pokles.Ve snaze vysvětlit nižší než očekávané výsledky v USA generální ředitel Ramon Laguarta uvedl, že ve čtvrtém čtvrtletí došlo k celkovému zpomalení prodeje. Část tohoto poklesu přičítá cenám a situaci v oblasti disponibilních příjmů spotřebitelů. Laguarta uvedl, že dynamika disponibilního příjmu ovlivnila změnu chování spotřebitelů, kteří si více vyzvedávají poživatiny a nápoje, jako je Gatorade, v obchodech se smíšeným zbožím, než aby je konzumovali doma.Navzdory utlumené prezentaci zůstal generální ředitel ohledně celkového stavu spotřebitelů pozitivní. Jeho optimismus se opírá o nízkou míru nezaměstnanosti a očekávání, že do léta dojde ke snížení úrokových sazeb spolu s rychlejším růstem mezd než inflace.Po zveřejnění zprávy si akcie nadnárodní potravinářské a nápojové společnosti během ranního obchodování odepsaly 3 %. Podle průzkumu analytiků společnosti Refinitiv byl vykázaný zisk na akcii společnosti PepsiCo lepší, než se očekávalo – 1,78 USD po očištění oproti očekávaným 1,72 USD. Tržby však zaznamenaly pokles, když společnost vykázala 27,85 miliardy USD oproti odhadovaným 28,4 miliardy USD.Společnost zdůraznila, že její čistý zisk ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenal výrazný nárůst na 1,3 miliardy dolarů, tj. 94 centů na akcii, oproti 518 milionům dolarů, tj. 37 centům na akcii v předchozím roce. Upravený zisk společnosti Pepsi bez zahrnutí položek dosáhl 1,78 dolaru na akcii.Na druhé straně se však nedařilo čistým tržbám, které zaznamenaly pokles o necelé 1 % na 27,85 miliardy dolarů. Jedná se o první čtvrtletní pokles tržeb společnosti Pepsi od roku 2020 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, přičemž k poklesu čistých tržeb o 1,5 % přispěly měnové kurzy.Zpráva dále přiznává 4,5% nárůst organických tržeb společnosti Pepsi , k němuž přispělo zvýšení cen. Právě tyto zvýšené ceny však negativně ovlivnily poptávku spotřebitelů po potravinách a nápojích Pepsi, což vedlo k poklesu objemu za další čtvrtletí.Podle vedoucích pracovníků společnosti PepsiCo byla současná tíživá situace, kdy se spotřebitelé potýkají s vysokými náklady na půjčky a klesajícími osobními úsporami, zvláště nepříjemná v Severní Americe. To, jak bylo uvedeno v poznámkách vydaných před konferenčním hovorem společnosti, vedlo k výraznému omezení rozpočtu, což přimělo spotřebitele volit menší velikosti balení kvůli jejich cenové dostupnosti a pohodlí.Severoamerická divize Quaker Foods společnosti Pepsi přiznala 8% pokles objemu. Tento propad byl částečně způsoben dobrovolným stažením müsli tyčinek a cereálií z trhu, což vedlo k tomu, že ve čtvrtletí nedosáhly prodeje lepších výsledků spolu se slabším růstem v celé kategorii.Severoamerická pobočka společnosti Frito-Lay, pod kterou spadají značky jako Doritos a Cheetos, rovněž zaznamenala 2% pokles objemu. Mezitím nápojová jednotka severoamerické pobočky Pepsi vykázala v průběhu čtvrtletí prudší 6% pokles objemu.Pro rok 2024 společnost PepsiCo předpokládá, že její organické tržby se zvýší minimálně o 4 %, přičemž jádrový stálý měnový zisk na akcii by měl vzrůst minimálně o 8 %. To bledne ve srovnání s jejich předchozí prognózou, která předpokládala nárůst organických tržeb ve vyšším pásmu 4 % až 6 % a růst jádrového konstantního měnového zisku na akcii ve vysokých jednociferných číslech.“Spotřebitelé budou pravděpodobně i nadále obezřetně sledovat své rozpočty a vybírat si při nákupech,” připustili manažeři společnosti PepsiCo ve svých připravených poznámkách.S výhledem na první pololetí se společnost připravuje na slabší výsledky, protože následky stahování výrobků z trhu trápí její severoamerický podnik Quaker Oats a mezinárodní konflikty narušují prodeje v některých regionech. Vedení však zůstává v naději a očekává, že mezinárodní organický růst tržeb předčí růst tržeb v Severní Americe za celý rok.