Společnost Lego zažívá silný růst v USA, zatímco v Číně se potýká s problémy
Dánská společnost Lego prochází bouřlivým obdobím, které je odrazem náročného roku pro největšího světového výrobce hraček, v situaci finančních problémů a kolísavých tržních podmínek.
Společnost Lego v úterý oznámila své celoroční výsledky za rok 2023 a uvedla, že její tržby za celý rok vzrostly o 2 %.
Společnost dosáhla „velmi, velmi silného pokroku“ a „pohodlně rostla“ v USA, uvedl její generální ředitel Niels Christiansen pro CNBC.
Hračkářský průmysl se snaží udržet pandemický růst, protože inflace vyvíjí tlak na poptávku a prodeje.
Generální ředitel společnosti Lego, Niels Christiansen, v úterý hovořil o strategiích firmy, jak se s těmito problémy vypořádat a udržet si přitažlivost pro mladou cílovou skupinu.
Tržby společnosti Lego v roce 2023 byly o 2 % vyšší než v předchozím roce, neboť její majetek vzrostl na 65,9 miliardy dánských korun (přibližně 9,65 miliardy USD). Tento nárůst je v souladu s finančními prognózami společnosti, vyplývá z podrobností zveřejněných společností Lego. Christiansen sice uznal, že rok 2023 byl rozhodně náročný, ale zároveň rychle osvětlil úspěchy společnosti a pro CNBC komentoval, že se společnosti Lego podařilo získat významnou část tržního podílu.
Navzdory nárůstu tržeb zaznamenal dánský výrobce hraček mírný pokles provozního zisku s tím, že se postupně snížil ze 17,9 miliardy dánských korun na 17,1 miliardy. Důvodem byl údajně nárůst výdajů na strategické iniciativy, které měly podpořit růst. Kromě toho byl čistý zisk v roce 2023 vyčíslen na 13,1 miliardy dánských korun, což je o něco méně než 13,8 miliardy dosažené v předchozím roce.
Zdroj: Getty Images
Spotřebitelské tržby naopak vzrostly o 4 %, a to i přes výrazný propad na čínském trhu. Společnost Lego tento růst tržeb přičítá stupňující se poptávce v USA a na trzích střední a východní Evropy. Děje se tak v situaci, kdy se celosvětový hračkářský průmysl potýká s rozsáhlými problémy s udržením trvalého růstu. Tyto problémy přicházejí v návaznosti na boom tohoto odvětví v době pandemie COVID-19, kdy rodiče hledali nové způsoby, jak doma zabavit své děti.
Je ironií osudu, že konkurenční společnost Hasbro tento měsíc oznámila výrazný 15% pokles svých tržeb v roce 2023 ve srovnání s údaji z roku 2022. Společnost dále předpokládá přetrvávající pokles i pro letošní rok. V této situaci svědčí o odolnosti společnosti Lego její pokračující zaměření na růst, zejména s důrazem na čínský trh.
Christiansen sebevědomě formuloval cíl společnosti urychlit růst v USA a uvedl: “I když byl trh v USA také negativní, ve skutečnosti se nám podařilo poměrně pohodlně růst.” Podobného úspěchu se však společnosti Lego v loňském roce nepodařilo dosáhnout v Číně kvůli celkově obtížným ekonomickým podmínkám v této zemi. Přestože o stavebnice Lego byl i nadále zájem, spotřebitelé často volili sady za nižší ceny.
Christiansen, aniž by ho tyto okolnosti odradily, zůstává optimistou, pokud jde o možnosti společnosti Lego v Číně v dlouhodobém horizontu. Vyjádřil své naděje a očekávání návratu k růstu a potvrdil plány na spuštění nových prodejen po celém kraji s ambiciózním cílem zavést v roce 2024 přibližně 40 dalších prodejen.
“Víme, že pokaždé, když se dostaneme do nového města, kde otevřeme prodejnu, zahájíme kolem ní aktivity na budování značky, spolupracujeme s partnery a pak se rozjede,” vysvětlil generální ředitel společnosti Lego.
Společnost Lego na svých cestách ke globální expanzi vytvořila nový rekord, když v roce 2023 otevřela 147 prodejen, čímž dosáhla úctyhodného celkového počtu více než 1 000 prodejen na celém světě. Christiansen dále oznámil, že plánuje tuto síť dále rozšiřovat, a to otevřením přibližně 100 nových prodejen v roce 2024.
Společnost se v roce 2023 pochlubila historicky největším portfoliem produktů s nabídkou 780 výrobků – z toho přibližně polovina byly novinky – mezi nejoblíbenější řady patřily na starší publikum zaměřené Lego Icons, které se skládají ze známých památek, jako je Titanic a Eiffelova věž, řada Lego City a Lego Technic se zaměřením na závodní auta. Značnou popularitu a rozšíření na trhu si získaly také výrobky společnosti Star Wars a Harry Potter.
Zdroj: Getty Images
Inovativní produktové řady a spolupráce, jako je nedávné partnerství společnosti Lego s populární videohrou Fortnite, podtrhují investice výrobce hraček do toho, aby zůstal relevantní a “cool” pro mladou populaci. Květinové kytice a rostliny Lego zaznamenaly na sociálních sítích prudký nárůst popularity a nasbíraly miliony lajků na TikToku.
Christiansen potvrdil zásadní roli takovýchto aliancí a společných projektů v dlouhodobých strategiích společnosti Lego, které jí umožňují udržet si relevanci a přitažlivost pro mladé zákazníky. Na otázku o budoucích strategických iniciativách pro CNBC uvedl: “Chceme být tam, kde jsou, a chceme jim poskytovat takové zážitky, které mají opravdu rádi. Soupeříme o čas a pozornost dětí.”
Navzdory problémům, kterým společnost Lego čelí, její trvalá přizpůsobivost a snaha o inovace naznačují, že je dobře připravena na to, aby se vydala na cestu dlouhodobého růstu a udržela si svou relevanci na stále konkurenčnějším trhu. Vzhledem k tomu, že se největší světový výrobce hraček snaží udržet si svou přitažlivost a podíl na trhu neustálými inovacemi a rozšiřováním svého produktového portfolia a globální přítomnosti, budou všechny oči upřeny na strategické kroky společnosti Lego v nadcházejícím roce.
Generální ředitel společnosti Lego, Niels Christiansen, v úterý hovořil o strategiích firmy, jak se s těmito problémy vypořádat a udržet si přitažlivost pro mladou cílovou skupinu.Tržby společnosti Lego v roce 2023 byly o 2 % vyšší než v předchozím roce, neboť její majetek vzrostl na 65,9 miliardy dánských korun . Tento nárůst je v souladu s finančními prognózami společnosti, vyplývá z podrobností zveřejněných společností Lego. Christiansen sice uznal, že rok 2023 byl rozhodně náročný, ale zároveň rychle osvětlil úspěchy společnosti a pro CNBC komentoval, že se společnosti Lego podařilo získat významnou část tržního podílu.Navzdory nárůstu tržeb zaznamenal dánský výrobce hraček mírný pokles provozního zisku s tím, že se postupně snížil ze 17,9 miliardy dánských korun na 17,1 miliardy. Důvodem byl údajně nárůst výdajů na strategické iniciativy, které měly podpořit růst. Kromě toho byl čistý zisk v roce 2023 vyčíslen na 13,1 miliardy dánských korun, což je o něco méně než 13,8 miliardy dosažené v předchozím roce.Spotřebitelské tržby naopak vzrostly o 4 %, a to i přes výrazný propad na čínském trhu. Společnost Lego tento růst tržeb přičítá stupňující se poptávce v USA a na trzích střední a východní Evropy. Děje se tak v situaci, kdy se celosvětový hračkářský průmysl potýká s rozsáhlými problémy s udržením trvalého růstu. Tyto problémy přicházejí v návaznosti na boom tohoto odvětví v době pandemie COVID-19, kdy rodiče hledali nové způsoby, jak doma zabavit své děti.Je ironií osudu, že konkurenční společnost Hasbro tento měsíc oznámila výrazný 15% pokles svých tržeb v roce 2023 ve srovnání s údaji z roku 2022. Společnost dále předpokládá přetrvávající pokles i pro letošní rok. V této situaci svědčí o odolnosti společnosti Lego její pokračující zaměření na růst, zejména s důrazem na čínský trh.Christiansen sebevědomě formuloval cíl společnosti urychlit růst v USA a uvedl: “I když byl trh v USA také negativní, ve skutečnosti se nám podařilo poměrně pohodlně růst.” Podobného úspěchu se však společnosti Lego v loňském roce nepodařilo dosáhnout v Číně kvůli celkově obtížným ekonomickým podmínkám v této zemi. Přestože o stavebnice Lego byl i nadále zájem, spotřebitelé často volili sady za nižší ceny.Christiansen, aniž by ho tyto okolnosti odradily, zůstává optimistou, pokud jde o možnosti společnosti Lego v Číně v dlouhodobém horizontu. Vyjádřil své naděje a očekávání návratu k růstu a potvrdil plány na spuštění nových prodejen po celém kraji s ambiciózním cílem zavést v roce 2024 přibližně 40 dalších prodejen.“Víme, že pokaždé, když se dostaneme do nového města, kde otevřeme prodejnu, zahájíme kolem ní aktivity na budování značky, spolupracujeme s partnery a pak se rozjede,” vysvětlil generální ředitel společnosti Lego.Společnost Lego na svých cestách ke globální expanzi vytvořila nový rekord, když v roce 2023 otevřela 147 prodejen, čímž dosáhla úctyhodného celkového počtu více než 1 000 prodejen na celém světě. Christiansen dále oznámil, že plánuje tuto síť dále rozšiřovat, a to otevřením přibližně 100 nových prodejen v roce 2024.Společnost se v roce 2023 pochlubila historicky největším portfoliem produktů s nabídkou 780 výrobků – z toho přibližně polovina byly novinky – mezi nejoblíbenější řady patřily na starší publikum zaměřené Lego Icons, které se skládají ze známých památek, jako je Titanic a Eiffelova věž, řada Lego City a Lego Technic se zaměřením na závodní auta. Značnou popularitu a rozšíření na trhu si získaly také výrobky společnosti Star Wars a Harry Potter.Inovativní produktové řady a spolupráce, jako je nedávné partnerství společnosti Lego s populární videohrou Fortnite, podtrhují investice výrobce hraček do toho, aby zůstal relevantní a “cool” pro mladou populaci. Květinové kytice a rostliny Lego zaznamenaly na sociálních sítích prudký nárůst popularity a nasbíraly miliony lajků na TikToku.Christiansen potvrdil zásadní roli takovýchto aliancí a společných projektů v dlouhodobých strategiích společnosti Lego, které jí umožňují udržet si relevanci a přitažlivost pro mladé zákazníky. Na otázku o budoucích strategických iniciativách pro CNBC uvedl: “Chceme být tam, kde jsou, a chceme jim poskytovat takové zážitky, které mají opravdu rádi. Soupeříme o čas a pozornost dětí.”Navzdory problémům, kterým společnost Lego čelí, její trvalá přizpůsobivost a snaha o inovace naznačují, že je dobře připravena na to, aby se vydala na cestu dlouhodobého růstu a udržela si svou relevanci na stále konkurenčnějším trhu. Vzhledem k tomu, že se největší světový výrobce hraček snaží udržet si svou přitažlivost a podíl na trhu neustálými inovacemi a rozšiřováním svého produktového portfolia a globální přítomnosti, budou všechny oči upřeny na strategické kroky společnosti Lego v nadcházejícím roce.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...