Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Španělští miliardáři usilují o IPO, aby zabránili dramatu s nástupnictvím

Největší španělská kosmetická společnost Puig, která v roce 2014 velkolepě oslavila své sté výročí v novém sídle v Barceloně, vstoupila do svého druhého století a stanovila nový plán růstu.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
25 dubna, 2024
5 min. čtení
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Společnost Puig je známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera
  • Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií (IPO) v tomto roce
  • Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě
  • Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let.

 

Hlavní „architekt“, generální ředitel Marc Puig, člen třetí generace zakládající rodiny, přivedl 50 svých nejlepších zaměstnanců na Harvardovu univerzitu, svou alma mater, aby společně s profesorem obchodní školy Krishnou Palepu a tehdejším členem představenstva Pedrem Nuenem uspořádali brainstorming o budoucnosti společnosti. Plánovací úsilí přináší po deseti letech své ovoce.

Společnost Puig, známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera, zvýšila za deset let své tržby na více než dvojnásobek. Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií (IPO) v tomto roce.

IPO španělské společnosti se však uskuteční v době, kdy na silně konkurenčním trhu začíná konkurovat luxusním gigantům, jako jsou LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a Kering SA. Aby si Puig udržel růst a zvýšil svůj podíl na trhu, bude muset pokračovat ve strategických investicích a případně provést významné akvizice.

Dne 18. dubna společnost zveřejnila svůj plán získat přibližně 2,6 miliardy EUR (2,8 miliardy USD) prostřednictvím IPO. V závislosti na úspěchu prodeje akcií by skupina Puig mohla být brzy oceněna až na 13,9 miliardy eur. S oceněním v rozmezí 11 až 15násobku zisku se nachází pod rozmezím 18 až 22násobku, kterým se mohou pochlubit zavedenější společnosti, jako jsou L’Oreal a Estee Lauder. Puig plánuje použít výnosy z IPO na refinancování nedávných akvizic, financování růstu svých značek a rozšíření svého portfolia.

Zdroj: Shutterstock

Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě. Majetek rodiny by mohl v závislosti na úspěchu IPO dosáhnout až 11,7 miliardy dolarů.

Toto vzrušující období je také zásadním mezníkem pro 110 let starý rodinný podnik. V současné době pracují pro skupinu pouze dva členové rodiny, oba ve věku kolem 60 let, a ta prohlásila, že nebude zapojovat novou generaci do každodenního chodu společnosti. Tím se dostává na povrch univerzální problém mnoha rodinných podniků: generační obměna. Puig se domnívá, že dohled trhu by firmu ochránil s tím, jak se počet rodinných dědiců zvyšuje. V současné době se jen třetí generace skládá ze 14 potenciálních dědiců.

Advertisement

Přechod také znamená celopodnikovou snahu o zvýšení profesionality skupiny a zavedení pevných struktur, které by zmírnily riziko konfliktů, protože jejich podíly jsou stále více rozptýlené. Podle profesorky Kellogg School of Management na Northwestern University Jennifer Pendergastové není neobvyklé, že se rodinné společnosti rozhodnou nejmenovat rodinného generálního ředitele.

Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let. V třináctičlenné správní radě společnosti jsou generální ředitel Marc a místopředseda Manuel jedinými zbývajícími členy rodiny. Na rozdíl od prvních let existence společnosti, kdy se rozhodnutí často přijímala během rodinných obědů, se nyní rodina Puigových snaží, aby její členové byli jen “dobrými vlastníky”.

Zdroj: Shutterstock

Společnost Puig založil Antonio Puig v roce 1914 ze zbytků své dovozní firmy. Úspěšná společnost zabývající se distribucí parfémů brzy začala vyrábět svou řadu produktů, včetně první španělské rtěnky a nejprodávanější levandulové vůně. V průběhu 20. století společnost výrazně expandovala, především díky licencování své řady parfémů. Druhá generace vedení Puigů v čele s Antoniem a Marianem se odhodlala obnovit image skupiny, posílit marketingové úsilí a expandovat do zahraničí.

Navzdory těmto úspěchům čelila společnost Puig, stejně jako mnoho jiných korporací, turbulencím. Například na počátku 21. století klesal prodej a uvedení několika výrobků na trh nesplnilo očekávání. V roce 2004 byla společnost v reakci na neuspokojivé finanční výsledky a porušování úvěrových závazků nucena provést úplnou restrukturalizaci. Generální ředitelé Marc a Manuel Puigovi provedli transformaci s cílem učinit z Puigu vysoce ziskový subjekt tím, že snížili počet zaměstnanců o pětinu a upřednostnili výrobky určené pro masový trh.

Během posledních 13 let společnost Puig výrazně rozšířila své portfolio a získala 17 různých značek za přibližně 2,5 miliardy eur. Kč, včetně pohlcení švédské parfumérské společnosti Byredo a kosmetické značky Charlotte Tilbury. V loňském roce skupina zaznamenala 33% nárůst zisku, což při tržbách ve výši 4,3 miliardy eur znamenalo zisk ve výši 849 milionů eur.

Navzdory působivému růstu se Puig nyní potýká s rostoucí konkurencí ze strany gigantů luxusního průmyslu, jako jsou LVMH a Kering. Oba projevily zájem o trh s luxusními vůněmi, kde Puig úspěšně působí od roku 2015, kdy koupil značky Penhaligon’s a L’artisan Parfumeur. Podle analytika agentury Bloomberg Intelligence Andrey Ferdinanda Leggieriho na tomto trhu “záleží na velikosti”. To naznačuje, že Puig musí pokračovat v růstu, jinak riskuje stagnaci.

Zdroj: Shutterstock

Navzdory rostoucím problémům si Puig udržuje náskok ve svém hlavním segmentu, který je zaměřen na parfémy. Podle newyorské parfumérky Ann Gottliebové, která s organizací intenzivně spolupracovala, byla společnost Puig vždy orientovaná na vůně. Tato specializace odlišuje společnost Puig od mnoha jejích konkurentů, kteří nabízejí vůně jako součást širší produktové řady.

Odhlédneme-li však od možných problémů, rozhodnutí získat financování z veřejných trhů se podle Jennifer Pendergastové z Northwesternu jeví pro Puig jako ideální řešení. Růst na trhu zahrnuje akvizici značek a investování velkých částek do marketingu a propagace. Uspokojení této potřeby kapitálu bez veřejného kapitálu je obtížné, a proto se IPO jeví jako vyvážené řešení pro uspokojení potřeb růstu a kontroly společnosti. Vzhledem k tomu, že nadcházející IPO má být největší evropskou nabídkou akcií v tomto roce, uvidíme, jak na ni trhy zareagují.

Hlavní „architekt“, generální ředitel Marc Puig, člen třetí generace zakládající rodiny, přivedl 50 svých nejlepších zaměstnanců na Harvardovu univerzitu, svou alma mater, aby společně s profesorem obchodní školy Krishnou Palepu a tehdejším členem představenstva Pedrem Nuenem uspořádali brainstorming o budoucnosti společnosti. Plánovací úsilí přináší po deseti letech své ovoce.Společnost Puig, známá svými populárními parfémy a módními značkami, jako jsou Rabanne, Jean Paul Gaultier a Carolina Herrera, zvýšila za deset let své tržby na více než dvojnásobek. Ve svém dosud nejvýznamnějším podniku se společnost připravuje na největší evropskou primární nabídku akcií v tomto roce.IPO španělské společnosti se však uskuteční v době, kdy na silně konkurenčním trhu začíná konkurovat luxusním gigantům, jako jsou LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a Kering SA. Aby si Puig udržel růst a zvýšil svůj podíl na trhu, bude muset pokračovat ve strategických investicích a případně provést významné akvizice.Dne 18. dubna společnost zveřejnila svůj plán získat přibližně 2,6 miliardy EUR prostřednictvím IPO. V závislosti na úspěchu prodeje akcií by skupina Puig mohla být brzy oceněna až na 13,9 miliardy eur. S oceněním v rozmezí 11 až 15násobku zisku se nachází pod rozmezím 18 až 22násobku, kterým se mohou pochlubit zavedenější společnosti, jako jsou L’Oreal a Estee Lauder. Puig plánuje použít výnosy z IPO na refinancování nedávných akvizic, financování růstu svých značek a rozšíření svého portfolia.Majetek rodiny Puig se po IPO výrazně zvýší a může se zařadit mezi nejbohatší rodiny v Evropě. Majetek rodiny by mohl v závislosti na úspěchu IPO dosáhnout až 11,7 miliardy dolarů.Toto vzrušující období je také zásadním mezníkem pro 110 let starý rodinný podnik. V současné době pracují pro skupinu pouze dva členové rodiny, oba ve věku kolem 60 let, a ta prohlásila, že nebude zapojovat novou generaci do každodenního chodu společnosti. Tím se dostává na povrch univerzální problém mnoha rodinných podniků: generační obměna. Puig se domnívá, že dohled trhu by firmu ochránil s tím, jak se počet rodinných dědiců zvyšuje. V současné době se jen třetí generace skládá ze 14 potenciálních dědiců.Přechod také znamená celopodnikovou snahu o zvýšení profesionality skupiny a zavedení pevných struktur, které by zmírnily riziko konfliktů, protože jejich podíly jsou stále více rozptýlené. Podle profesorky Kellogg School of Management na Northwestern University Jennifer Pendergastové není neobvyklé, že se rodinné společnosti rozhodnou nejmenovat rodinného generálního ředitele.Puig se na tuto strategickou změnu připravuje již několik let. V třináctičlenné správní radě společnosti jsou generální ředitel Marc a místopředseda Manuel jedinými zbývajícími členy rodiny. Na rozdíl od prvních let existence společnosti, kdy se rozhodnutí často přijímala během rodinných obědů, se nyní rodina Puigových snaží, aby její členové byli jen “dobrými vlastníky”.Společnost Puig založil Antonio Puig v roce 1914 ze zbytků své dovozní firmy. Úspěšná společnost zabývající se distribucí parfémů brzy začala vyrábět svou řadu produktů, včetně první španělské rtěnky a nejprodávanější levandulové vůně. V průběhu 20. století společnost výrazně expandovala, především díky licencování své řady parfémů. Druhá generace vedení Puigů v čele s Antoniem a Marianem se odhodlala obnovit image skupiny, posílit marketingové úsilí a expandovat do zahraničí.Navzdory těmto úspěchům čelila společnost Puig, stejně jako mnoho jiných korporací, turbulencím. Například na počátku 21. století klesal prodej a uvedení několika výrobků na trh nesplnilo očekávání. V roce 2004 byla společnost v reakci na neuspokojivé finanční výsledky a porušování úvěrových závazků nucena provést úplnou restrukturalizaci. Generální ředitelé Marc a Manuel Puigovi provedli transformaci s cílem učinit z Puigu vysoce ziskový subjekt tím, že snížili počet zaměstnanců o pětinu a upřednostnili výrobky určené pro masový trh.Během posledních 13 let společnost Puig výrazně rozšířila své portfolio a získala 17 různých značek za přibližně 2,5 miliardy eur. Kč, včetně pohlcení švédské parfumérské společnosti Byredo a kosmetické značky Charlotte Tilbury. V loňském roce skupina zaznamenala 33% nárůst zisku, což při tržbách ve výši 4,3 miliardy eur znamenalo zisk ve výši 849 milionů eur.Navzdory působivému růstu se Puig nyní potýká s rostoucí konkurencí ze strany gigantů luxusního průmyslu, jako jsou LVMH a Kering. Oba projevily zájem o trh s luxusními vůněmi, kde Puig úspěšně působí od roku 2015, kdy koupil značky Penhaligon’s a L’artisan Parfumeur. Podle analytika agentury Bloomberg Intelligence Andrey Ferdinanda Leggieriho na tomto trhu “záleží na velikosti”. To naznačuje, že Puig musí pokračovat v růstu, jinak riskuje stagnaci.Navzdory rostoucím problémům si Puig udržuje náskok ve svém hlavním segmentu, který je zaměřen na parfémy. Podle newyorské parfumérky Ann Gottliebové, která s organizací intenzivně spolupracovala, byla společnost Puig vždy orientovaná na vůně. Tato specializace odlišuje společnost Puig od mnoha jejích konkurentů, kteří nabízejí vůně jako součást širší produktové řady.Odhlédneme-li však od možných problémů, rozhodnutí získat financování z veřejných trhů se podle Jennifer Pendergastové z Northwesternu jeví pro Puig jako ideální řešení. Růst na trhu zahrnuje akvizici značek a investování velkých částek do marketingu a propagace. Uspokojení této potřeby kapitálu bez veřejného kapitálu je obtížné, a proto se IPO jeví jako vyvážené řešení pro uspokojení potřeb růstu a kontroly společnosti. Vzhledem k tomu, že nadcházející IPO má být největší evropskou nabídkou akcií v tomto roce, uvidíme, jak na ni trhy zareagují.
Tagy: IPOpuigšpanělsko

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      13:15

      Cílová cena akcií Amazonu zvýšena v BofA před zveřejněním výsledků

      13:00

      Barclays: Projekt Kuiper od Amazonu se chystá vyzvat Starlink na souboj o prvenství v oblasti satelitního širokopásmového připojení

      12:55

      AMD roste díky poptávce po datových centrech poháněných umělou inteligencí.

      12:47

      Seaport zvyšuje hodnocení společnosti Pulte na „koupit“ díky vyhlídkám na oživení.

      12:32

      Barclays snižuje hodnocení společnosti Target kvůli slabým prodejům a tvrdé konkurenci

      12:15

      Ve čtvrtek Citi snížila hodnocení KeyCorp na neutrální s cílovou cenou 20 USD

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Rozdělení Kraft Heinz: Strategický tah, nebo poslední možná záchrana?

      26 července, 2025

      Společnost Kraft Heinz (KHC), jedna z největších potravinářských firem světa a zároveň dlouholetá součást portfolia Berkshire Hathaway (BRK-A, BRK-B) Warrena...

      Zdroj: Canva

      Spotify po raketovém růstu dál míří výš. Má k tomu dobré důvody

      26 července, 2025
      Zdroj: Target

      Target čelí propadu, ale pro hodnotové investory může být překvapivě zajímavý

      26 července, 2025
      Zdroj: Reuters

      Comcast čelí novým výzvám, ale zůstává gigantem na poli zisků

      26 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Vyplatí se dnes nakupovat akcie Alphabet? Jaká je cílová cena?

      26 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      Americká ekonomika zrychluje, inflace a útlum výroby však přinášejí varování

      25 července, 2025

      S&P 500 a Nasdaq díky Alphabet dosahují rekordního uzavření

      24 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      Trumpova administrativa povolila Chevronu obnovit činnost ve Venezuele

      24 července, 2025

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      S&P 500 uzavřel pátý den v řadě na rekordní úrovni díky vynikajícím výsledkům

      25 července, 2025

      Rozdělení Kraft Heinz: Strategický tah, nebo poslední možná záchrana?

      26 července, 2025

      S&P 500 opět uzavřel na rekordní úrovni díky optimismu ohledně obchodní dohody

      23 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.