Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nová strategie společnosti Rolex: Síla spolupráce

Hodinářský průmysl je neustále se vyvíjející ekosystém.

Michael Klos Autor: Michael Klos
7 června, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Hodinářský průmysl se rychle vyvíjí, včetně designu, technologií a marketingových strategií
  • Spolupráce značek s třetími stranami se stává běžnou a zvyšuje zájem o nové modely
  • Rolex mění svůj marketingový přístup, zaměřuje se na kolaborace a oslavy úspěchů

Vše se rychle mění, od designu až po technické řešení těchto přístrojů na zápěstí. Totéž lze říci o marketingu hodinek.

Ještě před deseti lety provozovala většina hodinářských značek pouze primitivní webové stránky, které sotva vyhovovaly svému účelu.

Většina značek si navíc teprve uvědomuje význam sociálních médií a fyzické odborné akce otevřené veřejnosti, například Geneva Watch Days, Dubai Watch Week, Watches and Wonders, teprve začínají přijímat laickou veřejnost.

Dalším marketingovým prvkem, který se konečně dostal do hlavního proudu, je spolupráce.

Zatímco hodinářský průmysl byl postaven na konceptu spolupráce, tj. výrobce hodinek získával pouzdra od místního výrobce pouzder a ciferníky od místního výrobce ciferníků, v posledních letech se kolaborace vracejí v jiné podobě, kdy značky veřejně spojují své síly a vytvářejí hodinky, které zvyšují zájem a intriku a využívají nové demografické skupiny.

Ačkoli to pro většinu z nás není žádná novinka, zdá se, že společnost Rolex se právě chytla a konečně změnila svůj stoický přístup k marketingu tak, aby do něj zahrnula spolupráci v různé míře.

Advertisement

Pojďme se tedy podívat na jejich nejnovější kolaborace a prozkoumat, jak tyto ukazují na změnu jejich obchodní strategie.

Historie spolupráce společnosti Rolex

Je důležité si uvědomit, že společnost Rolex byla založena na principu převzetí cizího produktu a jeho uvedení na trh pro novou demografickou skupinu.

Původní myšlenkou Hanse Wilsdorfa pro Rolex – nebo Davis & Wilsdorf, jak se tehdy jmenovala – bylo vzít švýcarská pouzdra a strojky a sestavit z nich hodinky značky Rolex; ne nepodobné kolaborativnímu srdci hodinářství, které jsem zmínil výše.

Postupem času značka nabízela spolupodepsané ciferníky, což byla vnější forma spolupráce.

Zdroj: Unsplash

To se však změnilo počátkem 90. let, kdy Rolex přerušil styky se společností Tiffany & Co. a přestal uznávat záruky na hodinky, které Tiffany opatřil svým logem. Od té doby až donedávna byla společnost Rolex kapelou jednoho muže, která se dívala dovnitř a zbytek odvětví na ni měl jen velmi malý vliv. Zdá se však, že se to v posledních letech změnilo.

Proměnlivé trendy a vývoj

Předpokládám, že jednou z prvních známek toho, že Rolex začíná spolupracovat s třetími stranami, bylo uvedení hodinek Deepsea D-Blue v roce 2014 na oslavu zhruba sedmimílového sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012.

Tyto hodinky se pyšnily dvoubarevným ciferníkem s modročerným gradientem připomínajícím kalné mořské hlubiny a byly jasným odklonem od toho, co nám Rolex ukazoval 20 let předtím.

V návaznosti na Deepsea D-Blue uvedla společnost Rolex na trh hodinky Air-King ref. 116900 v roce 2016. Tyto hodinky, inspirované palubními hodinami na zakázku, které Rolex vyrobil v roce 2014 pro Bloodhound SSC, vozidlo určené k překonání světového rekordu v pozemní rychlosti (na projekt došly finance a nakonec se nezdařil), byly dalším vybočením z poněkud izolovaného přístupu společnosti Rolex k výrobě hodinek.

Po dvou „kolaboracích“ vydaných během dvou let však kreativní šťáva společnosti Rolex zřejmě vyschla.

Kolaborativní oživení

V listopadu 2022 uvedl Rolex na trh další poctu sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012, a to hodinky Deepsea Challenge, titanové monstrum s průměrem 50 mm a hloubkou 11 000 m (36 000 stop).

Vzhledem k tomu, jak naprosto nepraktické jsou hodinky pro každodenní nošení vzhledem k jejich neuvěřitelným rozměrům a vodotěsnosti, se Deepsea Challenge ukazuje jako marketingový tah společnosti Rolex, který má oslavit jejich spojení s úspěchem třetí strany a zároveň ukázat jejich schopnosti jako výrobce hodinek.

Pro mě to znamená začátek změny strategie společnosti Rolex, kdy začíná odhalovat, jak důležitá může být spolupráce pro dlouhodobý růst značky.

Krátce po Deepsea Challenge uvedla společnost Rolex na trh jednu ze svých nejžádanějších novodobých verzí vůbec: Le Mans Daytona, limitovanou edici Daytony z bílého zlata, která vzdává hold modelu Paul Newman Daytona z minulosti a zároveň oslavuje 100. výročí Le Mans.

Tyto hodinky, vyráběné od července 2023 do dubna 2024, byly od společnosti Rolex velmi promyšleným krokem, jak využít historii třetí strany a propojit ji s vlastními hodinkami.

Zdroj: Getty images

Zatímco Rolex sdílel historii s hlubokomořským průzkumem prostřednictvím batyskafu Trieste a původní cesty Jamese Camerona do vodních hlubin Mariánského příkopu v roce 2012, jejich spojení s Le Mans bylo mnohem méně hmatatelné. Přesto měl model obrovský úspěch a v současné době se prodává za cenu výrazně převyšující 250 000 dolarů.

Rolex dnes

Jak jsme mezitím zjistili, s modelem Le Mans Daytona to teprve začínalo. V letošním roce jsme se již dočkali vydání dalších dvou kolaborativních hodinek. Rolex uvedl na trh jako první novinku roku 2024 hodinky Day-Date Vienna Philharmonic, aby oslavil patnáctileté sponzorství Vídeňské filharmonie společností Rolex.

Tyto hodinky, které se pyšní číselníkem speciálně navrženým pro orchestr a inspirovaným orchestrem, jsou dalším jasným krokem společnosti Rolex, jak využít svých vazeb na události a organizace třetích stran s cílem zvýšit zájem o své hodinky.

Pouhé dva měsíce po vydání hodinek Philharmonic Day-Date společnost Rolex na březnovém předávání Oscarů 2024 neoficiálně odhalila další novinku: nové hodinky Day-Date.

I když není nabízena jako limitovaná edice, poukazuje to na měnící se strategii společnosti Rolex, která se snaží své hodinky uvádět na trh kreativními a neobvyklými způsoby, zejména když si uvědomíme, jak neochvějný byl její marketingový přístup od počátku 90. let.

Vzhledem k tomu, že v celém odvětví se množí společné edice a tempo jejich vydávání společností Rolex se zvyšuje, zdá se přirozené očekávat od ženevského giganta v budoucnu více speciálních edic, protože se snaží udržet svěžest pro sběratele, které možná v minulých letech trochu nudil vyčpělý marketing značky.

Vše se rychle mění, od designu až po technické řešení těchto přístrojů na zápěstí. Totéž lze říci o marketingu hodinek. Ještě před deseti lety provozovala většina hodinářských značek pouze primitivní webové stránky, které sotva vyhovovaly svému účelu.Většina značek si navíc teprve uvědomuje význam sociálních médií a fyzické odborné akce otevřené veřejnosti, například Geneva Watch Days, Dubai Watch Week, Watches and Wonders, teprve začínají přijímat laickou veřejnost. Dalším marketingovým prvkem, který se konečně dostal do hlavního proudu, je spolupráce. Zatímco hodinářský průmysl byl postaven na konceptu spolupráce, tj. výrobce hodinek získával pouzdra od místního výrobce pouzder a ciferníky od místního výrobce ciferníků, v posledních letech se kolaborace vracejí v jiné podobě, kdy značky veřejně spojují své síly a vytvářejí hodinky, které zvyšují zájem a intriku a využívají nové demografické skupiny. Ačkoli to pro většinu z nás není žádná novinka, zdá se, že společnost Rolex se právě chytla a konečně změnila svůj stoický přístup k marketingu tak, aby do něj zahrnula spolupráci v různé míře. Pojďme se tedy podívat na jejich nejnovější kolaborace a prozkoumat, jak tyto ukazují na změnu jejich obchodní strategie.Je důležité si uvědomit, že společnost Rolex byla založena na principu převzetí cizího produktu a jeho uvedení na trh pro novou demografickou skupinu. Původní myšlenkou Hanse Wilsdorfa pro Rolex – nebo Davis & Wilsdorf, jak se tehdy jmenovala – bylo vzít švýcarská pouzdra a strojky a sestavit z nich hodinky značky Rolex; ne nepodobné kolaborativnímu srdci hodinářství, které jsem zmínil výše. Postupem času značka nabízela spolupodepsané ciferníky, což byla vnější forma spolupráce.To se však změnilo počátkem 90. let, kdy Rolex přerušil styky se společností Tiffany & Co. a přestal uznávat záruky na hodinky, které Tiffany opatřil svým logem. Od té doby až donedávna byla společnost Rolex kapelou jednoho muže, která se dívala dovnitř a zbytek odvětví na ni měl jen velmi malý vliv. Zdá se však, že se to v posledních letech změnilo.Předpokládám, že jednou z prvních známek toho, že Rolex začíná spolupracovat s třetími stranami, bylo uvedení hodinek Deepsea D-Blue v roce 2014 na oslavu zhruba sedmimílového sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012. Tyto hodinky se pyšnily dvoubarevným ciferníkem s modročerným gradientem připomínajícím kalné mořské hlubiny a byly jasným odklonem od toho, co nám Rolex ukazoval 20 let předtím.V návaznosti na Deepsea D-Blue uvedla společnost Rolex na trh hodinky Air-King ref. 116900 v roce 2016. Tyto hodinky, inspirované palubními hodinami na zakázku, které Rolex vyrobil v roce 2014 pro Bloodhound SSC, vozidlo určené k překonání světového rekordu v pozemní rychlosti , byly dalším vybočením z poněkud izolovaného přístupu společnosti Rolex k výrobě hodinek. Po dvou „kolaboracích“ vydaných během dvou let však kreativní šťáva společnosti Rolex zřejmě vyschla.V listopadu 2022 uvedl Rolex na trh další poctu sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012, a to hodinky Deepsea Challenge, titanové monstrum s průměrem 50 mm a hloubkou 11 000 m . Vzhledem k tomu, jak naprosto nepraktické jsou hodinky pro každodenní nošení vzhledem k jejich neuvěřitelným rozměrům a vodotěsnosti, se Deepsea Challenge ukazuje jako marketingový tah společnosti Rolex, který má oslavit jejich spojení s úspěchem třetí strany a zároveň ukázat jejich schopnosti jako výrobce hodinek. Pro mě to znamená začátek změny strategie společnosti Rolex, kdy začíná odhalovat, jak důležitá může být spolupráce pro dlouhodobý růst značky.Krátce po Deepsea Challenge uvedla společnost Rolex na trh jednu ze svých nejžádanějších novodobých verzí vůbec: Le Mans Daytona, limitovanou edici Daytony z bílého zlata, která vzdává hold modelu Paul Newman Daytona z minulosti a zároveň oslavuje 100. výročí Le Mans. Tyto hodinky, vyráběné od července 2023 do dubna 2024, byly od společnosti Rolex velmi promyšleným krokem, jak využít historii třetí strany a propojit ji s vlastními hodinkami.Zatímco Rolex sdílel historii s hlubokomořským průzkumem prostřednictvím batyskafu Trieste a původní cesty Jamese Camerona do vodních hlubin Mariánského příkopu v roce 2012, jejich spojení s Le Mans bylo mnohem méně hmatatelné. Přesto měl model obrovský úspěch a v současné době se prodává za cenu výrazně převyšující 250 000 dolarů.Jak jsme mezitím zjistili, s modelem Le Mans Daytona to teprve začínalo. V letošním roce jsme se již dočkali vydání dalších dvou kolaborativních hodinek. Rolex uvedl na trh jako první novinku roku 2024 hodinky Day-Date Vienna Philharmonic, aby oslavil patnáctileté sponzorství Vídeňské filharmonie společností Rolex. Tyto hodinky, které se pyšní číselníkem speciálně navrženým pro orchestr a inspirovaným orchestrem, jsou dalším jasným krokem společnosti Rolex, jak využít svých vazeb na události a organizace třetích stran s cílem zvýšit zájem o své hodinky.Pouhé dva měsíce po vydání hodinek Philharmonic Day-Date společnost Rolex na březnovém předávání Oscarů 2024 neoficiálně odhalila další novinku: nové hodinky Day-Date. I když není nabízena jako limitovaná edice, poukazuje to na měnící se strategii společnosti Rolex, která se snaží své hodinky uvádět na trh kreativními a neobvyklými způsoby, zejména když si uvědomíme, jak neochvějný byl její marketingový přístup od počátku 90. let. Vzhledem k tomu, že v celém odvětví se množí společné edice a tempo jejich vydávání společností Rolex se zvyšuje, zdá se přirozené očekávat od ženevského giganta v budoucnu více speciálních edic, protože se snaží udržet svěžest pro sběratele, které možná v minulých letech trochu nudil vyčpělý marketing značky.
Tagy: hodinkyRolexstrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Kdo vlastní Rolex: Pohled do zákulisí společnosti
      Advertisement

      Breaking.

      00:05

      Carney představil zákon „One Canadian Economy“ na sjednocení obchodu a schvalovacích procesů

      23:48

      Fed jmenuje Michaela Horowitze novým generálním inspektorem

      23:36

      Americké akcie se blíží rekordům, pozornost se soustředí na údaje o inflaci a pokrok v politice

      23:24

      S&P Global Ratings snížila hodnocení Fortrea Holdings na „B-“ kvůli slabým úvěrovým ukazatelům

      23:12

      Vedoucí programu Optimus v Tesle odchází, jeho roli přebírá šéf autopilotu, uvádí Bloomberg

      23:12

      Akcie společnosti Opendoor Technologies klesají po návrhu na reverzní rozdělení akcií

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Je Costco nyní vhodná koupě? Kam směřuje tento řetězec v USA?

      4 června, 2025

      Nvidia překonává trh: Proč zůstává perspektivní investicí?

      2 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025

      S&P 500 vstupuje do nového měsíce v zisku, investoři ignorují obchodní napětí

      2 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.