Společnost Apple nedávno na konferenci WWDC představila svou strategii a nabídku produktů s umělou inteligencí, jejíž součástí je i partnerství se společností OpenAI. Tato strategie však nemá významný dopad na čínský trh. Aby se společnost Apple prosadila v Číně, bude muset navázat spolupráci s Baidu, přední společností v oblasti umělé inteligence a vyhledávání. Analytici však upozorňují, že role společnosti Baidu může být omezená, protože se zdá, že Apple přebírá větší kontrolu nad modely umělé inteligence ve svých zařízeních. Společnost Apple se také přiklání k vytvoření vlastního vyhledávače Siri namísto směřování provozu na vyhledávač Baidu, což omezuje potenciální příjmy společnosti Baidu z reklamy. Kromě toho existuje riziko, že by Apple mohl do svého ekosystému začlenit další místní modely umělé inteligence, jako je model Tongyi společnosti Alibaba. Pro společnost Baidu základní scénář zahrnuje získávání hodnoty prostřednictvím plateb za dotazy na základě tokenů, zatímco platby na základě CPS představují optimističtější, ale nejistý výsledek. Větší příležitost pro společnost Baidu spočívá v řízení transakcí v dolní části vyhledávacího kanálu prostřednictvím rozhraní Search, ale to zůstává jako obchodní model neověřené.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky