Společnost Tesla (NASDAQ:TSLA) ve své zprávě za 1. čtvrtletí 2024 oznámila několik změn ve své strategii vývoje vozidel. Výrobce elektromobilů hodlá představit nové modely, včetně cenově dostupnějších variant, a to kombinací prvků své platformy pro vozidla nové generace s aspekty svých současných platforem. To pomůže snížit náklady na prodané zboží (COGS) ze 40 000 USD na 20 000 USD na vozidlo.
Nové modely budou vyráběny v rámci stávajících výrobních linek, což společnosti Tesla umožní zlepšit kapitálové výdaje a dobu uvedení na trh. Analytici z Goldman Sachs předpovídají, že levnější modely budou pravděpodobně obsahovat designové prvky z Modelu 3 a/nebo Modelu Y. Slide, který byl 13. června promítnut na výročním setkání akcionářů společnosti Tesla, naznačil menší verzi Modelu 3, dodávku a větší verzi Modelu Y a také robotaxi.
Goldman Sachs odhaduje, že dosažení čtvrtiny až třetiny původního cíle společnosti Tesla v oblasti snižování nákladů by při vyšších objemech výroby znamenalo snížení nákladů na jedno vozidlo o 5 000 až 7 500 USD. To by potenciálně mohlo vést k ceně Modelu 3 pod 35 000 USD v USA a pod 30 000 USD v Číně, zatímco cena Modelu Y v USA by mohla začínat pod 40 000 USD.
Společnost Tesla ve své zprávě za 1. čtvrtletí 2024 oznámila několik změn ve své strategii vývoje vozidel. Výrobce elektromobilů hodlá představit nové modely, včetně cenově dostupnějších variant, a to kombinací prvků své platformy pro vozidla nové generace s aspekty svých současných platforem. To pomůže snížit náklady na prodané zboží ze 40 000 USD na 20 000 USD na vozidlo.
Nové modely budou vyráběny v rámci stávajících výrobních linek, což společnosti Tesla umožní zlepšit kapitálové výdaje a dobu uvedení na trh. Analytici z Goldman Sachs předpovídají, že levnější modely budou pravděpodobně obsahovat designové prvky z Modelu 3 a/nebo Modelu Y. Slide, který byl 13. června promítnut na výročním setkání akcionářů společnosti Tesla, naznačil menší verzi Modelu 3, dodávku a větší verzi Modelu Y a také robotaxi.
Goldman Sachs odhaduje, že dosažení čtvrtiny až třetiny původního cíle společnosti Tesla v oblasti snižování nákladů by při vyšších objemech výroby znamenalo snížení nákladů na jedno vozidlo o 5 000 až 7 500 USD. To by potenciálně mohlo vést k ceně Modelu 3 pod 35 000 USD v USA a pod 30 000 USD v Číně, zatímco cena Modelu Y v USA by mohla začínat pod 40 000 USD.