Morgan Stanley obnovila sledování Geely s ratingem „overweight“ kvůli očekávání překonání nejistot
Geely plánuje využít vlastní lithium-železo-fosfátovou baterii „Aegis Short Blade Battery“ pro své vozy
Analytici očekávají, že Geely letos zvýší prodeje o 22 % i přes zmírnění růstu
Morgan Stanley obnovila sledování společnosti Geely kótované na burze v Hongkongu s ratingem overweight na základě očekávání, že čínská automobilka dokáže překonat makro a průmyslové nejistoty.
Tvrdá konkurence na čínském trhu s vozidly na novou energii, který zahrnuje vozy s bateriovým a hybridním pohonem, stále více nutí výrobce automobilů snižovat ceny a přidávat funkce, pokud chtějí přežít. Mnoho společností zahájilo strategie zahraniční expanze, aby využily nové zdroje příjmů, ale rostoucí obchodní napětí se Spojenými státy a v poslední době i s Evropskou unií přináší další výzvy.
„Geely považujeme za příjemce konsolidace trhu,“ uvedl ve zprávě z konce června, která obnovila sledování akcií, analytik asijské pobočky Morgan Stanley Tim Hsiao a jeho tým.
„Společnost Geely uvedla, že má omezenou expozici vůči EU, s výjimkou vývozu PHEV v rámci společnosti Lynk & Co (kterých se zvýšení cel v současné době netýká) a potenciální zahraniční expanze společnosti Zeekr (která začne na minimální úrovni),“ uvádí se ve zprávě. PHEV je zkratka pro plug-in hybridní elektromobil.
Zdroj: Getty Images
Společnost Geely se sídlem v Chang-čou vstoupila do čínského automobilového průmyslu v roce 1997 a je známá akvizicí společnosti Volvo v roce 2010. Společnost Geely má celou řadu dalších dceřiných společností, mezi něž patří Polestar, Lynk & Co. a značka elektromobilů Zeekr, které na začátku letošního roku vstoupila na burzu v New Yorku.
Analýza společnosti Morgan Stanley ukázala, že Geely se loni vyšplhala z dlouholetého čtvrtého místa na třetí místo podle podílu na čínském trhu, a to za jeden ze společných podniků Volkswagenu v této zemi.
BYD se z 13. místa v roce 2021 dostala na první místo, které si drží od roku 2022, ukázala analýza. V roce 2020 uvedla společnost BYD na trh baterii Blade, která podle mnohých pomohla nastartovat růst společnosti v oblasti elektromobilů.
Společnost Geely ve čtvrtek oznámila, že vyvinula vlastního konkurenta, lithium-železo-fosfátovou baterii „Aegis Short Blade Battery“, která podle ní prošla nadstandardními testy, aniž by explodovala. Společnost rovněž uvedla, že novou baterii lze používat 50 let, což může podpořit prodej z druhé ruky.
Společnost plánuje baterii zpočátku používat ve svých vlastních vozidlech v letošním roce.
Většina vozů společnosti Geely jsou stále tradiční vozidla se spalovacím motorem.
Společnost však letos zatím zvýšila podíl svých vozidel na novou energii na 32 %, což je více než u srovnatelných společností, jako je Great Wall Motor, u které tento podíl činí 23 %, upozornili v úterý analytici Morgan Stanley.
Přítomnost společnosti Geely na trhu [vozidel na novou energii] by měla být dobrým znamením pro její střednědobou/dlouhodobou přítomnost na domácím trhu v souvislosti s trendem přechodu na vozidla na novou energii a měla by přispět k dlouhodobější udržitelnosti zisku,“ uvádí se ve zprávě.
Analytici očekávají, že Geely letos celkově zvýší prodeje o 22 %, a to i přes zmírnění růstu ve druhé polovině letošního roku.
Zeekr a další značky elektromobilů obvykle zveřejňují měsíční údaje o dodávkách přibližně na konci každého měsíce.
Geely v pátek poprvé zveřejnila výsledky za první čtvrtletí – hongkongská pravidla tak časté zveřejňování nevyžadují. Čtvrtletní tržby meziročně vzrostly o 56 % na 52,32 miliardy jüanů (7,2 miliardy dolarů), vyplývá ze zveřejněných údajů.
Zdroj: Bloomberg
Zisk připadající akcionářům se oproti předchozímu roku více než zdvojnásobil na 1,56 miliardy jüanů.
Akcie společnosti Geely v pátek před zveřejněním výsledků uzavřely o 1,2 % níže na 8,79 hongkongských dolarů (1,13 USD).
Analytici Morgan Stanley v úterý stanovili cílovou cenu na 11,20 hongkongských dolarů (1,43 USD), což je přibližně 27 % nad úrovní, na které akcie v pátek uzavřely.
„Ačkoli ziskovost byla v posledních 2-3 letech volatilní kvůli investicím do [nových energetických vozidel] a jednorázovým nepeněžním výdajům, vidíme dobrou viditelnost růstu zisku, kterému napomáhá zvyšující se objem prodeje a potenciálně snížené ztráty v jejích podnicích zabývajících se výrobou NEV,“ uvádí se ve zprávě Morgan Stanley.
„Domníváme se, že ziskovost společnosti umožní zvládnout současnou makroekonomickou nejistotu,“ uvedli analytici.
Morgan Stanley obnovila sledování společnosti Geely kótované na burze v Hongkongu s ratingem overweight na základě očekávání, že čínská automobilka dokáže překonat makro a průmyslové nejistoty. Tvrdá konkurence na čínském trhu s vozidly na novou energii, který zahrnuje vozy s bateriovým a hybridním pohonem, stále více nutí výrobce automobilů snižovat ceny a přidávat funkce, pokud chtějí přežít. Mnoho společností zahájilo strategie zahraniční expanze, aby využily nové zdroje příjmů, ale rostoucí obchodní napětí se Spojenými státy a v poslední době i s Evropskou unií přináší další výzvy. „Geely považujeme za příjemce konsolidace trhu,“ uvedl ve zprávě z konce června, která obnovila sledování akcií, analytik asijské pobočky Morgan Stanley Tim Hsiao a jeho tým. „Společnost Geely uvedla, že má omezenou expozici vůči EU, s výjimkou vývozu PHEV v rámci společnosti Lynk & Co a potenciální zahraniční expanze společnosti Zeekr ,“ uvádí se ve zprávě. PHEV je zkratka pro plug-in hybridní elektromobil. Společnost Geely se sídlem v Chang-čou vstoupila do čínského automobilového průmyslu v roce 1997 a je známá akvizicí společnosti Volvo v roce 2010. Společnost Geely má celou řadu dalších dceřiných společností, mezi něž patří Polestar, Lynk & Co. a značka elektromobilů Zeekr, které na začátku letošního roku vstoupila na burzu v New Yorku. Analýza společnosti Morgan Stanley ukázala, že Geely se loni vyšplhala z dlouholetého čtvrtého místa na třetí místo podle podílu na čínském trhu, a to za jeden ze společných podniků Volkswagenu v této zemi. BYD se z 13. místa v roce 2021 dostala na první místo, které si drží od roku 2022, ukázala analýza. V roce 2020 uvedla společnost BYD na trh baterii Blade, která podle mnohých pomohla nastartovat růst společnosti v oblasti elektromobilů. Společnost Geely ve čtvrtek oznámila, že vyvinula vlastního konkurenta, lithium-železo-fosfátovou baterii „Aegis Short Blade Battery“, která podle ní prošla nadstandardními testy, aniž by explodovala. Společnost rovněž uvedla, že novou baterii lze používat 50 let, což může podpořit prodej z druhé ruky. Společnost plánuje baterii zpočátku používat ve svých vlastních vozidlech v letošním roce. Většina vozů společnosti Geely jsou stále tradiční vozidla se spalovacím motorem. Společnost však letos zatím zvýšila podíl svých vozidel na novou energii na 32 %, což je více než u srovnatelných společností, jako je Great Wall Motor, u které tento podíl činí 23 %, upozornili v úterý analytici Morgan Stanley. Přítomnost společnosti Geely na trhu [vozidel na novou energii] by měla být dobrým znamením pro její střednědobou/dlouhodobou přítomnost na domácím trhu v souvislosti s trendem přechodu na vozidla na novou energii a měla by přispět k dlouhodobější udržitelnosti zisku,“ uvádí se ve zprávě. Analytici očekávají, že Geely letos celkově zvýší prodeje o 22 %, a to i přes zmírnění růstu ve druhé polovině letošního roku. Zeekr a další značky elektromobilů obvykle zveřejňují měsíční údaje o dodávkách přibližně na konci každého měsíce. Geely v pátek poprvé zveřejnila výsledky za první čtvrtletí – hongkongská pravidla tak časté zveřejňování nevyžadují. Čtvrtletní tržby meziročně vzrostly o 56 % na 52,32 miliardy jüanů , vyplývá ze zveřejněných údajů. Zisk připadající akcionářům se oproti předchozímu roku více než zdvojnásobil na 1,56 miliardy jüanů. Akcie společnosti Geely v pátek před zveřejněním výsledků uzavřely o 1,2 % níže na 8,79 hongkongských dolarů . Analytici Morgan Stanley v úterý stanovili cílovou cenu na 11,20 hongkongských dolarů , což je přibližně 27 % nad úrovní, na které akcie v pátek uzavřely. „Ačkoli ziskovost byla v posledních 2-3 letech volatilní kvůli investicím do [nových energetických vozidel] a jednorázovým nepeněžním výdajům, vidíme dobrou viditelnost růstu zisku, kterému napomáhá zvyšující se objem prodeje a potenciálně snížené ztráty v jejích podnicích zabývajících se výrobou NEV,“ uvádí se ve zprávě Morgan Stanley. „Domníváme se, že ziskovost společnosti umožní zvládnout současnou makroekonomickou nejistotu,“ uvedli analytici.