Klíčové body
- Abercrombie & Fitch a Lululemon jsou favority Morgan Stanley pro sezónu back-to-school díky silným módním trendům a rostoucím výdajům
- Abercrombie dosáhlo výrazného růstu akcií, ale Morgan Stanley varuje před možným poklesem tržeb a rizikem přehnaného optimismu
- Lululemon očekává meziroční nárůst výdajů na školní oblečení, ale vyšší ceny mohou omezit růst
- Kohl’s a Torrid Holdings pravděpodobně zaostanou v sezóně back-to-school kvůli slabé atraktivitě pro mladší spotřebitele a rostoucí konkurenci
Navzdory smíšenému tónu letošní maloobchodní sezóny předškolního vzdělávání se analytici Morgan Stanley domnívají, že několik významných prodejců oděvů by se mohlo vzepřít trendu ochabování oděvního průmyslu a na konci roku se prosadit. Podle analytika společnosti Morgan Stanley Alexe Stratona se sice předpokládá, že výdaje v sezóně back-to-school budou na stejné úrovni jako v předloňském roce, ale v důsledku současného poklesu poptávky budou meziročně slabší.
Zatímco Straton si zachovává relativně nadějný pohled na výdaje za měkké zboží
Straton v poznámce zveřejněné tuto neděli vyvrátil předpoklady investorů a odvětví o utlumené sezóně předškolního vzdělávání. Stanovila, že poptávka by mohla potenciálně nabrat na síle v pozdější části sezóny a že osudy maloobchodníků budou rozdílné, přičemž se budou vyvíjet jasní vítězové a poražení. Navíc nárůst zájmu o vyhledávání “back-to-school” na Googlu pozorovaný v srpnu, historicky nejvyšší od doby před rokem 2014, předznamenává potenciální nárůst na obzoru.
Na základě předběžné analýzy několika trendů a faktorů souvisejících se spotřebiteli, kterou provedla společnost Morgan Stanley, jsou jako maloobchodní prodejci s nejlepší pozicí v této sezóně “back-to-school” vnímány společnosti Abercrombie & Fitch a Lululemon Athletica. Zatímco Kohl’s a Torrid Holdings mohou zaostávat, poznamenal Straton.
Abercrombie & Fitch Co.
Maloobchodní prodejce oděvů Abercrombie odráží nejrelevantnější módní trendy pro období před školou, zejména pruhy a cargo, zatímco Kohl’s by podle pozorování banky mohl být těmto trendům vystaven nejméně. Abercrombie se rovněž umístil na prvním místě v nedávném průzkumu mezi internisty, který provedla společnost Morgan Stanley, což podtrhuje jeho atraktivitu mezi mladšími spotřebiteli, kteří obvykle v tomto období řídí výdaje.
Cena akcií Abercrombie prudce vzrostla, jen v letošním roce o více než 87 % a za poslední dva roky o více než 900 %. Tento výkon zastiňuje zisky, které ve stejném období zaznamenaly přední technologické společnosti, jako jsou Meta Platforms, Alphabet a Apple. Přitom 12měsíční cílová cena stanovená analytiky oslovenými společností FactSet naznačuje potenciální růst o 16 %.
Investoři jsou nadšeni silným růstem tržeb společnosti Abercrombie. Společnost, která je rovněž domovem značky Hollister, zaznamenala v prvním čtvrtletí nejvyšší nárůst tržeb v historii, a to o 22 %. Její zpráva za druhé čtvrtletí se očekává tuto středu před otevřením trhu.
Abercrombie však zaznamenala nejhorší záměry v oblasti čistých výdajů v rámci maloobchodních prodejců zkoumaných společností Morgan Stanley, čímž se vystavuje riziku téměř 3% meziročního poklesu tržeb. Urban Outfitters, který se vedle Abercrombie rovněž opírá o relevantní módní trendy pro období před školou, může podle předpovědi firmy rovněž zaznamenat výrazný pokles tržeb.
Zatímco někteří analytici mají na společnost Abercrombie býčí názor, Straton z Morgan Stanley projevuje opatrnost, pokud jde o budoucí revizi zisků. Poznamenala, že případné příliš optimistické revize zisku na akcii u prodejce oděvů by již mohly být ve zpětném zrcátku. S odkazem na stále vysoké relativní ocenění a přetrvávající riziko navrácení marže/cykličnosti doporučila hodnocení “Equal-weight”.
Dalším maloobchodním prodejcem, na kterého Morgan Stanley sází pro letošní školní nákupní sezónu, je Lululemon. Tento prodejce sportovního oblečení by se měl podle prognóz těšit podstatnému meziročnímu nárůstu výdajů na školní pomůcky, přičemž se řadí mezi neutrální, tenisové a baletní oblečení a je považován za příznivý mezi mladými spotřebiteli. Straton naznačil, že společnost Lululemon rychle přechází na pozitivní vývoj tempa změny. Vyšší cenové rozpětí značky by však mohlo představovat výzvu pro tuto výkonnost.
Lululemon Athletica Inc.
Nadcházející sezóna back-to-school však nebude plodná pro všechny. V analýze Morgan Stanley se například společnosti Kohl’s dařilo špatně. Straton vyjádřil obavy ohledně schopnosti společnosti získat mladší spotřebitele a zvýšit návštěvnost a tržby navzdory jejímu strategickému úsilí.
Torrid Holdings by se na podzim mohl připojit k řadě zaostávajících společností. Straton se domnívá, že společnost, která provozuje několik značek, jako jsou Torrid, Torrid Curve, Curv a Lovesick, by mohla zaznamenat pokles významu značky v důsledku rostoucí konkurence rozšířených velikostních řad u běžných prodejců. Obává se také, že společnost Torrid by mohla mít potíže s realizací dopadu svých strategických iniciativ na poptávku a zisk a ztrátu. Z těchto důvodů nedávno snížila hodnocení akcií na underweight.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky