Klíčové body
- Pařížský insurtech startup Neat získal 50 milionů eur, z čehož 60 % tvoří vlastní kapitál a 40 % dluhové financování
- Neat se specializuje na afinitní pojištění, které je součástí produktů, jako jsou chytré telefony, cestovní pojištění a záruky na spotřebiče
- Společnost spolupracuje s 1 500 partnery, kteří prodali více než 1 milion pojistných produktů
Ale společnosti Neat, insurtech startupu se sídlem v Paříži, se podařilo získat 50 milionů eur
Je tu však jistá drobnost. Kromě tradiční finanční transakce typu „kapitál za peníze“ tvoří část tohoto kola financování dluhový nástroj. Podle společnosti se jedná přibližně o 60 % vlastního kapitálu a 40 % dluhu. Jedná se tedy spíše o kolo financování ve výši 30 milionů EUR a k tomu 20 milionů EUR v dluhu.
Společnost Neat pomáhá jiným společnostem prodávat pojistné produkty vlastním zákazníkům. V pojišťovacím žargonu se zaměřuje na smlouvy o afinitním pojištění spojené s jinou službou nebo produktem.
Pokud si například kupujete chytrý telefon, můžete si k němu pořídit pojistný produkt, který vám zajistí pojištění pro případ náhodného pádu. Dalšími příklady jsou cestovní pojištění, pojištění vstupenek na koncerty nebo prodloužení záruky na domácí spotřebiče.

Společnost Neat se zaměřuje na vložené pojistné produkty, což znamená, že pro ni partnerští prodejci nacházejí zákazníky z řad pojišťoven. Výsledkem je, že maloobchodníci také dostávají provizi z každého prodaného pojistného produktu, ale nemusí se přímo zabývat složitostí pojišťovnictví.
Na druhém konci rovnice je společnost Neat, která spolupracuje s pojišťovnami a zajišťovnami tak, že kryje rizika přímo. Neat působí jako řídící generální agent.
„V našem oboru obvykle říkáme, že držíme šekovou knížku společnosti v tom smyslu, že vytváříme vlastní sazby, produkty a pojistky. Zároveň outsourcujeme rizika pojišťovnám nebo zajišťovnám, které nám důvěřují,“ řekl TechCrunch spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Neat Maximilien Dauzet.
Když je čas vytvořit nový pojistný produkt, Neat nemusí procházet přes své pojišťovací partnery, protože má vlastní týmy pro dodržování předpisů a pojistné matematiky. Pojistné produkty vytváří s malou, transparentní provizí, která je pro startup zabudována. Distributoři zároveň získávají provizi a zajistitelé mohou díky spolupráci s Neatem generovat úroky na konci pojišťovacího řetězce.
„I přes určitý organický růst se pojišťovny stále potýkaly s velkou mírou nespokojenosti. A tak skutečným řešením je spojit celý hodnotový řetězec do jedné společnosti, abychom se na věci dívali ze stejného úhlu a sladili zájmy našich pojistníků a našich distributorů,“ řekl Dauzet.
Hlavní výhodou tohoto komplexního přístupu je, že společnost Neat může vytvářet širokou škálu pojistných produktů, protože není makléřem postaveným na starých systémech. Například cestovní pojištění by nemělo stát stejně lidi, kterým je 20 let, a ty, kterým je 60 let. Mělo by mít jinou cenu, pokud jedete na kempování do přírody, a jinou, pokud cestujete na jiný kontinent. Stejně tak by se ceny pojištění chytrých telefonů měly lišit v závislosti na zařízení a na tom, zda se jedná o repasovaný model nebo nový.

Společnost Neat také diverzifikuje svůj rizikový profil tím, že jde do šířky. „Jsme poměrně agnostičtí, pokrýváme 10 vertikál. Ve skutečnosti jsme se hned od začátku s Maxem ujistili, že se nezaměřujeme pouze na jednu vertikálu,“ řekl spoluzakladatel a provozní ředitel společnosti Neat Fabien Cazes. „Umožňuje nám to vzájemné sdílení rizik z hlediska pojištění a z technického hlediska máme spoustu synergií.“
Společnost Neat nabízí pojistné produkty, které jsou součástí kreditních a debetních karet pro Floa, cestovní pojištění pro Pierre et Vacances, ale také pojištění naslouchadel pro Afflelou a Krys. Tito partneři mohou pojistné produkty spojovat s platebními kartami nebo prodávat pojistné produkty jako doplňkové nákupy jak online, tak v maloobchodních prodejnách.
Společnost Neat tak v současné době spolupracuje s 1 500 distribučními partnery. Dohromady tito partneři prodali více než 1 milion pojistných produktů. Společnost Hedosophia vede kolo Série A ve společnosti, na kterém se podílejí také společnosti Alma Mundi Ventures, ETFS, Athletico Ventures a stávající investoři.
Neat plánuje výrazné rozšíření svých služeb, další inovace v pojistných produktech a expanzi na nové trhy, aby posílil svou pozici lídra v oblasti insurtechu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky