Klíčové body
- McCormick zaznamenal růst akcií díky většímu zájmu o vaření doma, zejména mezi generací Z, která oceňuje kvalitní chuťové prvky
- Čistý zisk společnosti vzrostl na 223,1 milionu USD, což překonalo očekávání analytiků
- Nárůst zájmu o domácí vaření pomohl McCormicku dosáhnout prvního růstu objemu od roku 2021
- Společnost McCormick zvýšila svůj výhled upraveného zisku na akcii na 2,85 až 2,90 USD díky očekávanému zlepšení daňové sazby
McCormick & Co. Inc., proslulá svými kořeními a ochucovadly, zaznamenala v úterý růst svých akcií. Společnost překonala předpovědi zisku za třetí fiskální čtvrtletí a zvýšila svůj celoroční odhad. Za nárůstem stojí pozitivní růst objemu, první svého druhu za zhruba tři roky. Brendan Foley, výkonný ředitel společnosti, vyjádřil spokojenost s dosaženým výsledkem a uvedl: “V tomto čtvrtletí jsme dosáhli významného milníku, když jsme dosáhli celkového globálního pozitivního růstu objemu, který odráží zlepšené trendy v obou segmentech, a očekáváme, že tato dynamika bude pokračovat i ve čtvrtém čtvrtletí.”
Přestože širší akciový trh zaznamenal výprodej, akcie MKC v ranním obchodování vzrostly o 1,4 %. ETF Consumer Staples Select Sector SPDR
V rozhovoru s analytiky po zveřejnění výsledků se Foley věnoval současným komplikacím, kterým spotřebitelé čelí. Ekonomické potíže vyžadují úsporný rozpočet a vědomou snahu o minimalizaci plýtvání. Foley se domnívá, že tato nepřízeň osudu nahrává společnosti McCormick, protože zákazníci mají tendenci chodit do obchodů s potravinami méně často a nakupovat jen to, co potřebují.
McCormick & Company, Incorporated
Návštěvnost restaurací je stále slabá, zejména v sektoru rychlého občerstvení, což způsobuje posun v preferenci domácích jídel. Tato změna se projevuje ve všech věkových skupinách, ale výrazněji u starších generací a domácností s nižšími příjmy. Zajímavé je, že k tomuto trendu přispívají i spotřebitelé z generace Z, narození v letech 1997-2012. Ti se zajímají zejména o kvalitní a prémiové chuťové prvky, které zjednodušují domácí přípravu pokrmů. Podle Foleyho “pozorujeme rychlý nárůst zájmu o naši gurmánskou řadu, a to ze strany generace Z, která se snaží znovu připravovat jídla v restaurační kvalitě.”
Vzhledem k tomu, že zákazníci stále častěji vaří z domova, společnost pokračuje v rozkvětu své řady koření, dochucovadel, koření a omáček. Foley poznamenává: “Chuť není něco, co by byli spotřebitelé ochotni obětovat.”
Ve čtvrtletí končícím 31. srpna se čistý zisk společnosti McCormick vyšplhal na 223,1 milionu dolarů, tj. 83 centů na akcii, ze 170,1 milionu dolarů, tj. 63 centů na akcii, ve stejném čtvrtletí minulého roku. Tento nárůst překonal konsensus společnosti FactSet, který počítá se ziskem na akcii ve výši 67 centů. Tržby se snížily o 0,3 % na 1,68 miliardy dolarů, ale stále překonaly konsensus FactSet ve výši 1,67 miliardy dolarů.
Za zmínku stojí, že tržby vykazují 1% nárůst objemu, což představuje první nárůst od fiskálního roku 2021. Tento růst je poněkud brzděn cenovou politikou a rozhodnutím firmy prodat menší konzervárenský podnik. Tržby spotřebitelského segmentu mírně vzrostly na 937,4 milionu USD z 937,1 milionu USD, čímž překonaly konsensus FactSet ve výši 930,3 milionu USD, zatímco tržby segmentu chuťových řešení klesly na 742,4 milionu USD ze 747,6 milionu USD, přesto překonaly očekávání ve výši 732,2 milionu USD.
Hrubá marže rovněž zaznamenala nárůst o 1,7 procentního bodu na 38,7 %, protože náklady na prodané zboží se snížily o 3 %. Při pohledu do budoucna společnost McCormick zvýšila svůj výhled upraveného zisku na akcii na 2,85 až 2,90 USD z předchozích 2,80 až 2,85 USD.
Podle finančního ředitele Mika Smithe společnost McCormick předpokládá, že její výsledky zisku na akcii za fiskální rok 2024 dosáhnou horní hranice předpokládaného rozpětí. Tento optimistický výhled je založen především na očekávaném zlepšení daňové sazby, které by mělo pozitivně ovlivnit celkovou finanční výkonnost společnosti. Smith dále uvedl, že díky strategickým opatřením na optimalizaci daňové struktury se firmě podařilo dosáhnout úspor, které výrazně přispějí k nárůstu ziskovosti. Společnost McCormick se rovněž zaměřuje na zvyšování provozní efektivity a zlepšení marží, což v kombinaci s očekávanými daňovými úlevami poskytuje solidní základ pro dosažení lepších finančních výsledků.
Akciím společnosti McCormick se od počátku roku daří, když vzrostly o 22 %, což vedlo k nárůstu tržní kapitalizace společnosti na 22,42 miliardy USD. Pro srovnání, fond SPDR ETF zaměřený na spotřební zboží zaznamenal letos 15% nárůst a index S&P 500 si polepšil o 19,2 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky