Marže společnosti Nio (NIO) na vozidlech se ve 2. čtvrtletí 2024 zvýšila na 12 %, a to navzdory intenzivní cenové konkurenci v čínském segmentu prémiových elektromobilů
Model společnosti s bateriemi jako službou snižuje počáteční náklady o 15 až 30 % a zároveň vytváří opakující se zdroje příjmů
Prognózy růstu globálního trhu s elektromobily ve výši 13,8 % do roku 2032 poskytují značný vítr v zádech pro expanzi
Přestože akcie Nio letos klesly o 36 %, strategická pozice společnosti na čínském trhu s prémiovými elektromobily představuje jedinečnou příležitost pro odvážné investory.
Analytici v oboru předpokládají, že celosvětový trh s elektromobily vzroste do roku 2032 ze současných 671 miliard dolarů na 1,89 bilionu dolarů. Asie a Tichomoří v současnosti vede tuto expanzi s 51,2% podílem na trhu, a to díky dominantnímu postavení Číny jak ve výrobě, tak v zavádění. Dokonce i americký trh by podle stejných prognóz mohl do roku 2032 dosáhnout hodnoty 233 miliard dolarů.
Tento předpokládaný růst pohání několik klíčových faktorů. Rostoucí náklady na pohonné hmoty tlačí spotřebitele k elektrickým alternativám, zatímco rostoucí obavy o životní prostředí ovlivňují vládní politiku i rozhodování o nákupu. Regulační orgány po celém světě urychlují přechod na elektrickou energii kombinací přísných emisních pravidel a cílených pobídek pro elektromobily.
Toto vyvíjející se tržní prostředí vytváří příležitosti pro dobře situované výrobce elektromobilů. Jedna společnost vyniká svým inovativním přístupem k prémiovým vozidlům a přesvědčivým oceněním.
Průkopník prémiové elektromobility
Společnost Nio(NIO) si razí svou cestu v čínském segmentu prémiových elektromobilů s vozidly v ceně od 298 000 jüanů (978 797 Kč) do 598 000 jüanů (1 963 000 Kč). Model baterií jako služby společnosti přináší revoluci v ekonomice vlastnictví – odděluje náklady na baterie od ceny vozidla, čímž snižuje počáteční výdaje až o 30 % a zároveň generuje opakující se příjmy.
Silnou dynamiku vykazují také marže na vozidlech, které ve 2. čtvrtletí 2024 dosáhly 12,2 %, což je o 6 % více než v předchozím roce, a to i přes intenzivní cenovou konkurenci. Tato expanze marží je důsledkem zvýšeného objemu dodávek a klesajících nákladů na baterie, přičemž vedení společnosti plánuje do prosince 2024 dosáhnout marží ve výši středních desítek.
Strategický obrat směrem k dominanci na masovém trhu
Vstup společnosti Nio na masový trh přišel se zářijovým uvedením modelu Onvo L60, středně velkého SUV s cenou 21 000 USD za základní model, který má konkurovat modelu Tesla(TSLA) Y. První dodávky modelu L60 se zvyšují a společnost Nio plánuje do prosince 2024 měsíční produkci 10 000 vozidel.
Tato vypočítavá expanze za hranice prémiových vozů signalizuje větší ambice. S plánovanými 4 000 stanicemi pro výměnu baterií po celém světě a měsíčními dodávkami L60, které mají do roku 2025 dosáhnout 20 000 kusů, se společnost Nio staví do pozice významného hráče na čínském trhu s běžnými elektromobily.
Výhody infrastruktury jsou hnací silou růstu
Technologie výměny baterií společnosti Nio řeší obavy z dojezdu, které obvykle znepokojují kupce elektromobilů. Do roku 2025 chce společnost po celém světě zavést 4 000 výměnných stanic, přičemž mimo Čínu je plánováno 1 000 míst.
Od třetího čtvrtletí roku 2022 se výrobní kapacita v závodě JAC v Hefei více než zdvojnásobila na 240 000 jednotek, kterou doplnil nový závod NeoPark s kapacitou 120 000 jednotek. Tato rozšířená výrobní plocha poskytuje společnosti Nio významný rozjezd pro ambiciózní růstové cíle do roku 2025.
Ukazatele ocenění společnosti Nio vypovídají o výhodné koupi
Analytici z Wall Street vidí značný potenciál růstu, přičemž jejich konsenzuální 12měsíční cílová cena 7,46 USD naznačuje přibližně 30% nárůst ze současných úrovní. Stejně přesvědčivé jsou i ukazatele ocenění akcií, neboť akcie společnosti Nio se obchodují za pouhý 1,24násobek tržeb, což je výrazná sleva oproti průměru celého odvětví, který činí 3,24násobek.
Tento nesoulad v ocenění se zdá být v rozporu s rostoucími maržemi a růstovou trajektorií společnosti Nio. Společnost Nio zvyšuje efektivitu výroby a analytici předpokládají ziskovost do roku 2027, takže se zdá, že současný násobek ocenění podceňuje posilující pozici společnosti na trhu.
Přesvědčivý argument pro dlouhodobé investory
Zatímco akcie společnosti Nio se letos propadly o 36 %, základní údaje společnosti ukazují jiný obrázek. Podle analytika společnosti Morningstar Vincenta Suna se předpokládá, že dodávky vozidel vzrostou ze 160 038 kusů v roce 2023 na 256 000 kusů v roce 2025, což představuje 2% podíl na čínském trhu s osobními vozidly na novou energii (NEV), který zahrnuje elektromobily, hybridy a jízdy na palivové články.
Expanze do oblasti masově prodávaných vozidel, zvýšení výrobní kapacity a inovativní systémy výměny baterií staví společnost Nio do pozice, která jí umožňuje získat významný podíl na předpokládané globální vlně elektromobilů v hodnotě 1,89 bilionu dolarů. Pro investory, kteří jsou ochotni přečkat krátkodobou volatilitu, vypadají akcie Nio při těchto cenách jako jasný kup.
Přestože akcie Nio letos klesly o 36 %, strategická pozice společnosti na čínském trhu s prémiovými elektromobily představuje jedinečnou příležitost pro odvážné investory.
Analytici v oboru předpokládají, že celosvětový trh s elektromobily vzroste do roku 2032 ze současných 671 miliard dolarů na 1,89 bilionu dolarů. Asie a Tichomoří v současnosti vede tuto expanzi s 51,2% podílem na trhu, a to díky dominantnímu postavení Číny jak ve výrobě, tak v zavádění. Dokonce i americký trh by podle stejných prognóz mohl do roku 2032 dosáhnout hodnoty 233 miliard dolarů.
Tento předpokládaný růst pohání několik klíčových faktorů. Rostoucí náklady na pohonné hmoty tlačí spotřebitele k elektrickým alternativám, zatímco rostoucí obavy o životní prostředí ovlivňují vládní politiku i rozhodování o nákupu. Regulační orgány po celém světě urychlují přechod na elektrickou energii kombinací přísných emisních pravidel a cílených pobídek pro elektromobily.
Toto vyvíjející se tržní prostředí vytváří příležitosti pro dobře situované výrobce elektromobilů. Jedna společnost vyniká svým inovativním přístupem k prémiovým vozidlům a přesvědčivým oceněním.
Průkopník prémiové elektromobility
Společnost Nio si razí svou cestu v čínském segmentu prémiových elektromobilů s vozidly v ceně od 298 000 jüanů do 598 000 jüanů . Model baterií jako služby společnosti přináší revoluci v ekonomice vlastnictví – odděluje náklady na baterie od ceny vozidla, čímž snižuje počáteční výdaje až o 30 % a zároveň generuje opakující se příjmy.
Silnou dynamiku vykazují také marže na vozidlech, které ve 2. čtvrtletí 2024 dosáhly 12,2 %, což je o 6 % více než v předchozím roce, a to i přes intenzivní cenovou konkurenci. Tato expanze marží je důsledkem zvýšeného objemu dodávek a klesajících nákladů na baterie, přičemž vedení společnosti plánuje do prosince 2024 dosáhnout marží ve výši středních desítek.
Strategický obrat směrem k dominanci na masovém trhu
Vstup společnosti Nio na masový trh přišel se zářijovým uvedením modelu Onvo L60, středně velkého SUV s cenou 21 000 USD za základní model, který má konkurovat modelu Tesla Y. První dodávky modelu L60 se zvyšují a společnost Nio plánuje do prosince 2024 měsíční produkci 10 000 vozidel.
Tato vypočítavá expanze za hranice prémiových vozů signalizuje větší ambice. S plánovanými 4 000 stanicemi pro výměnu baterií po celém světě a měsíčními dodávkami L60, které mají do roku 2025 dosáhnout 20 000 kusů, se společnost Nio staví do pozice významného hráče na čínském trhu s běžnými elektromobily.
Výhody infrastruktury jsou hnací silou růstu
Technologie výměny baterií společnosti Nio řeší obavy z dojezdu, které obvykle znepokojují kupce elektromobilů. Do roku 2025 chce společnost po celém světě zavést 4 000 výměnných stanic, přičemž mimo Čínu je plánováno 1 000 míst.
Od třetího čtvrtletí roku 2022 se výrobní kapacita v závodě JAC v Hefei více než zdvojnásobila na 240 000 jednotek, kterou doplnil nový závod NeoPark s kapacitou 120 000 jednotek. Tato rozšířená výrobní plocha poskytuje společnosti Nio významný rozjezd pro ambiciózní růstové cíle do roku 2025.
Ukazatele ocenění společnosti Nio vypovídají o výhodné koupi
Analytici z Wall Street vidí značný potenciál růstu, přičemž jejich konsenzuální 12měsíční cílová cena 7,46 USD naznačuje přibližně 30% nárůst ze současných úrovní. Stejně přesvědčivé jsou i ukazatele ocenění akcií, neboť akcie společnosti Nio se obchodují za pouhý 1,24násobek tržeb, což je výrazná sleva oproti průměru celého odvětví, který činí 3,24násobek.
Tento nesoulad v ocenění se zdá být v rozporu s rostoucími maržemi a růstovou trajektorií společnosti Nio. Společnost Nio zvyšuje efektivitu výroby a analytici předpokládají ziskovost do roku 2027, takže se zdá, že současný násobek ocenění podceňuje posilující pozici společnosti na trhu.
Přesvědčivý argument pro dlouhodobé investory
Zatímco akcie společnosti Nio se letos propadly o 36 %, základní údaje společnosti ukazují jiný obrázek. Podle analytika společnosti Morningstar Vincenta Suna se předpokládá, že dodávky vozidel vzrostou ze 160 038 kusů v roce 2023 na 256 000 kusů v roce 2025, což představuje 2% podíl na čínském trhu s osobními vozidly na novou energii , který zahrnuje elektromobily, hybridy a jízdy na palivové články.
Expanze do oblasti masově prodávaných vozidel, zvýšení výrobní kapacity a inovativní systémy výměny baterií staví společnost Nio do pozice, která jí umožňuje získat významný podíl na předpokládané globální vlně elektromobilů v hodnotě 1,89 bilionu dolarů. Pro investory, kteří jsou ochotni přečkat krátkodobou volatilitu, vypadají akcie Nio při těchto cenách jako jasný kup.