Společnost Tesco dosáhla dobrých výsledků za 3. čtvrtletí a vánoční období, ale zachovává opatrný postoj k celoročnímu výhledu. Britský maloobchodní řetězec vykázal výrazný nárůst svých hlavních aktivit v oblasti potravin ve Velké Británii, přičemž srovnatelné tržby za 3. čtvrtletí vzrostly o 3,8 % a vánoční tržby o 4,1 %. V Irské republice vzrostly ve 3. čtvrtletí porovnatelné tržby o 4,2 % a vánoční tržby zrychlily růst na 4,8 %, čímž překonaly očekávání. Střední Evropa rovněž dosáhla lepších výsledků, když tržby LFL za 3. čtvrtletí vzrostly o 2,8 % a o Vánocích se zvýšily na 4,7 %. Navzdory pozitivní dynamice obchodování společnost Tesco nezměnila svůj celoroční výhled zisku EBIT ve výši přibližně 2,9 miliardy GBP a očekává se, že maloobchodní volný peněžní tok zůstane v rozmezí 1,4 až 1,8 miliardy GBP. Společnost připisuje svůj růst investicím do spokojenosti zákazníků, hodnoty a inovací. Opatrný postoj společnosti Tesco k výhledům může být způsoben tím, že analytici z Jefferies naznačují přílišnou opatrnost, přičemž potenciál pro finanční složení z ní činí zajímavou nákupní příležitost. Online prodeje zaznamenaly výrazný růst o 10,8 %, přičemž Tesco Whoosh zaznamenalo během sváteční sezóny více než 1,2 milionu objednávek. Zimní potravinová sbírka Tesco umožnila darovat potravinovým bankám 1,9 milionu jídel.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky