Francouzská luxusní skupina Kering v úterý oznámila 12% pokles tržeb za čtvrté čtvrtletí, který byl způsoben poklesem prodeje její italské značky Gucci, ale zaznamenala mírné zlepšení na hlavních trzích v Číně a Spojených státech.
Francouzský konglomerát, který minulý týden propustil návrháře Gucciho Sabata de Sarno v rámci snahy o oživení značky, uvedl, že tržby za poslední tři měsíce roku dosáhly 4,39 miliardy eur (4,52 miliardy USD), což je o 12 % méně na srovnatelné bázi, v souladu s očekáváním podle konsensu Visible Alpha citovaného společností UBS.
Tržby značky Gucci, která se na tržbách skupiny podílí téměř polovinou a na opakovaném provozním zisku zhruba dvěma třetinami, se snížily o 24 %, což bylo pod očekáváním analytiků, kteří předpokládali pokles o 19 %, protože estetická změna značky nedokázala získat zpět zákazníky.
Snahu společnosti Kering změnit Gucci díky novému, minimalistickému přístupu k designu od De Sarna, který nastoupil do funkce před dvěma lety, zkomplikoval celosvětový pokles poptávky po luxusním zboží.
Tempo prodeje v tomto odvětví je nejpomalejší za poslední roky a poradenská společnost Bain & Company odhaduje, že v loňském roce celosvětově pokleslo o 2 %, což bylo způsobeno krizí v oblasti nemovitostí v Číně – hlavním trhu pro Gucci.
Finanční ředitel Armelle Poulou novinářům řekl, že společnost zaznamenala zlepšení prodeje v pevninské Číně a u čínských zákazníků, stejně jako v USA.
„Pokud jde o Čínu, zaznamenali jsme mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím postupné zlepšení našich tržeb o 6 bodů, což je zlepšení, které jsme zaznamenali i u čínské národnosti,“ uvedla.
Generální ředitel společnosti Kering Francois-Henri Pinault ve svém prohlášení uvedl, že společnost dosáhla „bodu stabilizace, ze kterého budeme postupně obnovovat růst“.
Celoroční opakující se výnosy z provozní činnosti dosáhly 2,6 miliardy eur, což je o něco více než říjnový výhled společnosti Kering na 2,5 miliardy eur.
Francouzská luxusní skupina Kering v úterý oznámila 12% pokles tržeb za čtvrté čtvrtletí, který byl způsoben poklesem prodeje její italské značky Gucci, ale zaznamenala mírné zlepšení na hlavních trzích v Číně a Spojených státech.
Francouzský konglomerát, který minulý týden propustil návrháře Gucciho Sabata de Sarno v rámci snahy o oživení značky, uvedl, že tržby za poslední tři měsíce roku dosáhly 4,39 miliardy eur , což je o 12 % méně na srovnatelné bázi, v souladu s očekáváním podle konsensu Visible Alpha citovaného společností UBS.
Tržby značky Gucci, která se na tržbách skupiny podílí téměř polovinou a na opakovaném provozním zisku zhruba dvěma třetinami, se snížily o 24 %, což bylo pod očekáváním analytiků, kteří předpokládali pokles o 19 %, protože estetická změna značky nedokázala získat zpět zákazníky.
Snahu společnosti Kering změnit Gucci díky novému, minimalistickému přístupu k designu od De Sarna, který nastoupil do funkce před dvěma lety, zkomplikoval celosvětový pokles poptávky po luxusním zboží.
Tempo prodeje v tomto odvětví je nejpomalejší za poslední roky a poradenská společnost Bain & Company odhaduje, že v loňském roce celosvětově pokleslo o 2 %, což bylo způsobeno krizí v oblasti nemovitostí v Číně – hlavním trhu pro Gucci.
Finanční ředitel Armelle Poulou novinářům řekl, že společnost zaznamenala zlepšení prodeje v pevninské Číně a u čínských zákazníků, stejně jako v USA.
„Pokud jde o Čínu, zaznamenali jsme mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím postupné zlepšení našich tržeb o 6 bodů, což je zlepšení, které jsme zaznamenali i u čínské národnosti,“ uvedla.
Generální ředitel společnosti Kering Francois-Henri Pinault ve svém prohlášení uvedl, že společnost dosáhla „bodu stabilizace, ze kterého budeme postupně obnovovat růst“.
Celoroční opakující se výnosy z provozní činnosti dosáhly 2,6 miliardy eur, což je o něco více než říjnový výhled společnosti Kering na 2,5 miliardy eur.