Japonský kosmetický gigant Shiseido v pondělí uvedl, že jeho celoroční zisk klesl o 73 % kvůli pomalému prodeji v Číně.
Společnost Shiseido uvedla, že provozní zisk za 12 měsíců do konce prosince činil 7,58 miliardy jenů
Společnost Shiseido, která je maloobchodním prodejcem luxusního osobního zboží, je považována za barometr spotřebitelské důvěry v Číně, což je trh, na který se společnost a její kolegové spoléhají, pokud jde o růst tržeb.
„Čínský trh s kosmetikou zaznamenal dlouhodobý pokles, který byl zatížen poklesem spotřebitelských výdajů a rostoucími úsporami domácností v podmínkách zhoršující se ekonomické nálady,“ uvedla japonská společnost ve svém prohlášení.
Tržby společnosti Shiseido v Číně se meziročně snížily o 4,6 % na srovnatelném základě, bez zahrnutí dopadů směnných kurzů a převodů podniků, uvedla společnost. V roce 2025 předpovídá další pokles tržeb.
Špatné výsledky v Číně stáhly dolů i mezitímní výsledky, které minulý týden zveřejnily konkurenční kosmetické firmy L’Oreal a Estee Lauder.
Kdysi prudce rostoucí čínskou ekonomiku brzdí krize v oblasti nemovitostí, rostoucí zadlužení místních vlád a rostoucí nezaměstnanost mladých lidí. Problémy světových výrobců luxusního zboží ještě zhoršuje příklon čínských spotřebitelů k domácím značkám.
Akcie čínské kosmetické značky Mao Geping vzrostly o 85 %, když 10. prosince debutovaly na hongkongské burze, a od té doby dále stoupají.
V listopadu společnost Shiseido zahájila dvouletý akční plán, jehož cílem je obnovit ziskovost a zaměřit se na své klíčové značky.
Akcie společnosti Shiseido se za posledních 12 měsíců propadly o 42 % ve srovnání s 5,1% růstem referenčního průměru Nikkei za stejné období.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky