Skupina Prada oznámila silný začátek roku 2025 s meziročním růstem čistých tržeb v prvním čtvrtletí o 13 % na 1,34 miliardy eur, a to díky silnému růstu v maloobchodních kanálech a mimořádnému výkonu značky Miu Miu.
Maloobchodní prodeje dosáhly 1,22 miliardy eur, rovněž vzrostly o 13 % při konstantních měnových kurzech, přičemž značka Miu Miu vzrostla o 60 % meziročně.
Značka těžila z dobře sestaveného produktového portfolia a výrazných marketingových kampaní, jako byla kampaň Leathergoods SS25 nebo Miu Miu Custom Studio.
„Miu Miu potvrdila pozoruhodnou růstovou trajektorii,“ uvedl výkonný ředitel skupiny Prada Andrea Guerra. „Dynamická kreativita podpořila úspěch konfekce a obuvi, čímž se vytvořila dobře diverzifikovaná nabídka.“
Prodeje značky Prada zůstaly stabilní ve srovnání s loňskem, což podle Guerry odráží „silnou odolnost tváří v tvář nejnáročnějšímu kvartálu roku 2024“.
Nejrychleji rostl Blízký východ s meziročním růstem o 26 %, následovalo Japonsko s růstem 18 %, Evropa vzrostla o 14 % a Amerika o 10 %.
Předseda představenstva Patrizio Bertelli zdůraznil disciplinovanou realizaci plánů navzdory makroekonomickým nejistotám. „V čím dál bouřlivějším a nejistějším prostředí jsme nadále jednali s důvěrou a disciplínou, přičemž jsme využili sílu kreativity a organizace.“
Společnost potvrdila svou dlouhodobou strategii po oznámení plánované akvizice značky Versace, jejíž dokončení se očekává ve druhé polovině roku 2025 po schválení regulačními úřady.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky