Společnost Beyond Meat ve středu stáhla svůj roční prodejní cíl, protože makroekonomická nestabilita a vysoká inflace ve Spojených státech ještě více zvýšily tlak na výrobce umělého masa, kteří již tak bojují se slabou spotřebitelskou poptávkou.
Dříve společnost prognózovala roční čistý obrat ve výši 320 až 335 milionů dolarů.
Akcie společnosti klesly v prodlouženém obchodování o 5,5 % poté, co nesplnila očekávání ohledně výsledků za první čtvrtletí a prognóza čistých tržeb za aktuální čtvrtletí byla nižší než odhady.
Akcie klesají již čtvrtým rokem v řadě a v roce 2025 zatím ztratily asi 33 %, protože rostlinné masné výrobky se těžko prosazují u amerických spotřebitelů, kteří jsou skeptičtí ohledně jejich chuti a výrobních procesů.
„S blížícím se koncem prvního čtvrtletí roku 2025 jsme zaznamenali zpomalení spotřeby, protože nejisté makroekonomické prostředí pravděpodobně zhoršilo problémy v této kategorii,“ uvedl generální ředitel Ethan Brown.
Umělé maso je také dražší než produkty z živočišných bílkovin a vzhledem k inflaci, která tlačí na rozpočty domácností, poptávka po rostlinných alternativách dále klesá.
Obří výrobce balených potravin Unilever (LON:ULVR) také bojuje s prodejem své značky rostlinného masa Vegetarian Butcher.
Tržby společnosti Beyond Meat (NASDAQ:BYND) v prvním čtvrtletí klesly o 9,1 % na 68,7 milionu dolarů, čímž podle údajů LSEG nedosáhly průměrného odhadu analytiků ve výši 75,01 milionu dolarů.
Společnost Beyond Meat ve středu stáhla svůj roční prodejní cíl, protože makroekonomická nestabilita a vysoká inflace ve Spojených státech ještě více zvýšily tlak na výrobce umělého masa, kteří již tak bojují se slabou spotřebitelskou poptávkou.
Dříve společnost prognózovala roční čistý obrat ve výši 320 až 335 milionů dolarů.
Akcie společnosti klesly v prodlouženém obchodování o 5,5 % poté, co nesplnila očekávání ohledně výsledků za první čtvrtletí a prognóza čistých tržeb za aktuální čtvrtletí byla nižší než odhady.
Akcie klesají již čtvrtým rokem v řadě a v roce 2025 zatím ztratily asi 33 %, protože rostlinné masné výrobky se těžko prosazují u amerických spotřebitelů, kteří jsou skeptičtí ohledně jejich chuti a výrobních procesů.
„S blížícím se koncem prvního čtvrtletí roku 2025 jsme zaznamenali zpomalení spotřeby, protože nejisté makroekonomické prostředí pravděpodobně zhoršilo problémy v této kategorii,“ uvedl generální ředitel Ethan Brown.
Umělé maso je také dražší než produkty z živočišných bílkovin a vzhledem k inflaci, která tlačí na rozpočty domácností, poptávka po rostlinných alternativách dále klesá.
Obří výrobce balených potravin Unilever také bojuje s prodejem své značky rostlinného masa Vegetarian Butcher.
Tržby společnosti Beyond Meat v prvním čtvrtletí klesly o 9,1 % na 68,7 milionu dolarů, čímž podle údajů LSEG nedosáhly průměrného odhadu analytiků ve výši 75,01 milionu dolarů.