Hlavní ruští vývozci, včetně společností Rusal a Gazpromneft, snížili plánovaný objem komodit, jako jsou kovové a ropné produkty, které přepravují po železnici, jak vyplývá z dokumentu ruských železnic, který získala agentura Reuters. Jedná se o nejnovější známku utlumené poptávky v důsledku zpomalení válečné ekonomiky země.
Státní železniční monopol hodlá podle dokumentu ze dne 20. března snížit výdaje v roce 2025 o dalších 32,5 miliardy rublů (408 milionů dolarů), tj. o přibližně 3,5 %, na 858,4 miliardy rublů, a to v důsledku revidované prognózy přepravy nákladu. Vzhledem k rostoucím nákladům na úroky již plánovala v letošním roce snížit investice o 40 % oproti roku 2024.
Ruské železnice se k tomu odmítly vyjádřit.
Objem přepraveného nákladu, který v roce 2024 klesl na 15leté minimum, je užitečným ukazatelem stavu výrobního sektoru ruské ekonomiky závislé na exportu.
Hlavní ruští vývozci, včetně společností Rusal a Gazpromneft, snížili plánovaný objem komodit, jako jsou kovové a ropné produkty, které přepravují po železnici, jak vyplývá z dokumentu ruských železnic, který získala agentura Reuters. Jedná se o nejnovější známku utlumené poptávky v důsledku zpomalení válečné ekonomiky země.
Státní železniční monopol hodlá podle dokumentu ze dne 20. března snížit výdaje v roce 2025 o dalších 32,5 miliardy rublů , tj. o přibližně 3,5 %, na 858,4 miliardy rublů, a to v důsledku revidované prognózy přepravy nákladu. Vzhledem k rostoucím nákladům na úroky již plánovala v letošním roce snížit investice o 40 % oproti roku 2024.
Ruské železnice se k tomu odmítly vyjádřit.
Objem přepraveného nákladu, který v roce 2024 klesl na 15leté minimum, je užitečným ukazatelem stavu výrobního sektoru ruské ekonomiky závislé na exportu.