Francouzský antimonopolní úřad ve čtvrtek oznámil, že po téměř ročním vyšetřování udělil pokutu 40 milionů eur (47,17 milionu dolarů) čínskému maloobchodníkovi s rychlou módou Shein za údajné klamavé obchodní praktiky, včetně klamavých slev.
Úřad, který má na starosti ochranu spotřebitelů a hospodářskou soutěž, uvedl, že společnost Infinite Style E-Commerce Co Ltd, která zajišťuje prodej značky Shein, uváděla zákazníky v omyl ohledně slev a že společnost pokutu přijala.
Podle francouzských předpisů je referenční cenou pro jakoukoli slevu nejnižší cena, kterou maloobchodník nabídl během 30 dnů před nabídkou. Shein toto pravidlo porušil tím, že nezohlednil předchozí nabídky a někdy před uplatněním slevy cenu zvýšil, uvedla agentura.
Uvedla, že její vyšetřování ukázalo, že společnost „klamala spotřebitele ohledně autenticity slev, z nichž mohli těžit“.
Šetření, které bylo provedeno u tisíců produktů na francouzském webu Shein v období od 1. října 2022 do 31. srpna 2023, zjistilo, že 57 % inzerovaných nabídek ve skutečnosti nenabízelo nižší cenu, 19 % mělo nižší slevu, než bylo inzerováno, a 11 % ve skutečnosti představovalo zvýšení ceny.
Ve svém prohlášení společnost Shein uvedla, že antimonopolní úřad informoval společnost Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) o porušení předpisů týkajících se referenčních cen a environmentálních předpisů v březnu loňského roku a že společnost ISEL přijala nápravná opatření během následujících dvou měsíců.

Francouzský antimonopolní úřad ve čtvrtek oznámil, že po téměř ročním vyšetřování udělil pokutu 40 milionů eur čínskému maloobchodníkovi s rychlou módou Shein za údajné klamavé obchodní praktiky, včetně klamavých slev.
Úřad, který má na starosti ochranu spotřebitelů a hospodářskou soutěž, uvedl, že společnost Infinite Style E-Commerce Co Ltd, která zajišťuje prodej značky Shein, uváděla zákazníky v omyl ohledně slev a že společnost pokutu přijala.
Podle francouzských předpisů je referenční cenou pro jakoukoli slevu nejnižší cena, kterou maloobchodník nabídl během 30 dnů před nabídkou. Shein toto pravidlo porušil tím, že nezohlednil předchozí nabídky a někdy před uplatněním slevy cenu zvýšil, uvedla agentura.
Uvedla, že její vyšetřování ukázalo, že společnost „klamala spotřebitele ohledně autenticity slev, z nichž mohli těžit“.
Šetření, které bylo provedeno u tisíců produktů na francouzském webu Shein v období od 1. října 2022 do 31. srpna 2023, zjistilo, že 57 % inzerovaných nabídek ve skutečnosti nenabízelo nižší cenu, 19 % mělo nižší slevu, než bylo inzerováno, a 11 % ve skutečnosti představovalo zvýšení ceny.
Ve svém prohlášení společnost Shein uvedla, že antimonopolní úřad informoval společnost Infinite Style Ecommerce Co Ltd o porušení předpisů týkajících se referenčních cen a environmentálních předpisů v březnu loňského roku a že společnost ISEL přijala nápravná opatření během následujících dvou měsíců.