Čína hrozí zablokováním prodeje přístavů v hodnotě několika miliard dolarů, pokud z dohody nebude vyloučena státní lodní společnost COSCO (HK:1199), uvádí The Wall Street Journal (WSJ).
Transakce by převedla vlastnictví více než 40 globálních námořních přístavů, včetně dvou v Panamském průplavu, které v současné době vlastní hongkongská společnost CK Hutchison, na západní kupce.
Dohoda v hodnotě téměř 23 miliard dolarů zahrnuje společnosti BlackRock (NYSE:BLK) a Mediterranean Shipping Co. (MSC), které v březnu dosáhly předběžné dohody o akvizici přístavů.
Čínské úřady však podle WSJ, který cituje osoby obeznámené s touto záležitostí, tlačí na to, aby byla COSCO zahrnuta jako rovnocenný akcionář vedle těchto dvou společností.
CK Hutchison Holdings (HK:0001), BlackRock a MSC jsou nyní otevřeni účasti COSCO, ale podle WSJ nelze dosáhnout dohody, dokud 27. července nevyprší výlučná lhůta mezi původními stranami.
Jakýkoli potenciální podíl Číny v panamských přístavech by mohl vyvolat silnou reakci amerického prezidenta Donalda Trumpa, který již dříve pohrozil prosazením kontroly USA nad průplavem a vyjádřil nesouhlas s čínským zapojením v této oblasti.
The Journal poznamenal, že Peking rozhněval původní plán Hutchisonu prodat přístavy bez účasti Číny. V reakci na to čínské regulační orgány nařídily státním podnikům pozastavit budoucí transakce s Hutchisonem nebo společnostmi spojenými s jeho mateřskou firmou, kterou ovládá rodina hongkongského miliardáře Li Ka-shinga.
Dohoda o přístavech se zapletla do širších napětí mezi USA a Čínou. Během obchodních jednání, která se konala v květnu ve Švýcarsku, čínští představitelé údajně tuto otázku přímo nadnesli americkým vyjednavačům.
Čína hrozí zablokováním prodeje přístavů v hodnotě několika miliard dolarů, pokud z dohody nebude vyloučena státní lodní společnost COSCO , uvádí The Wall Street Journal .
Transakce by převedla vlastnictví více než 40 globálních námořních přístavů, včetně dvou v Panamském průplavu, které v současné době vlastní hongkongská společnost CK Hutchison, na západní kupce.
Dohoda v hodnotě téměř 23 miliard dolarů zahrnuje společnosti BlackRock a Mediterranean Shipping Co. , které v březnu dosáhly předběžné dohody o akvizici přístavů.
Čínské úřady však podle WSJ, který cituje osoby obeznámené s touto záležitostí, tlačí na to, aby byla COSCO zahrnuta jako rovnocenný akcionář vedle těchto dvou společností.
CK Hutchison Holdings , BlackRock a MSC jsou nyní otevřeni účasti COSCO, ale podle WSJ nelze dosáhnout dohody, dokud 27. července nevyprší výlučná lhůta mezi původními stranami.
Jakýkoli potenciální podíl Číny v panamských přístavech by mohl vyvolat silnou reakci amerického prezidenta Donalda Trumpa, který již dříve pohrozil prosazením kontroly USA nad průplavem a vyjádřil nesouhlas s čínským zapojením v této oblasti.
The Journal poznamenal, že Peking rozhněval původní plán Hutchisonu prodat přístavy bez účasti Číny. V reakci na to čínské regulační orgány nařídily státním podnikům pozastavit budoucí transakce s Hutchisonem nebo společnostmi spojenými s jeho mateřskou firmou, kterou ovládá rodina hongkongského miliardáře Li Ka-shinga.
Dohoda o přístavech se zapletla do širších napětí mezi USA a Čínou. Během obchodních jednání, která se konala v květnu ve Švýcarsku, čínští představitelé údajně tuto otázku přímo nadnesli americkým vyjednavačům.