Burberry v pátek oznámila, že její srovnatelné maloobchodní tržby za první čtvrtletí končící 28. červnem poklesly o 1 %, což je méně, než se očekávalo. Jde o první známky oživení britské luxusní značky, která se potýká s neuspokojivými výsledky.
Burberry, známá svými trenčkoty a šátky s kostkovaným vzorem, se nachází v rané fázi restartu pod vedením generálního ředitele Joshe Schulmana a využívá britské tradice skupiny k tomu, aby získala zpět zákazníky, kteří se v nejisté ekonomické situaci zdráhají utrácet.
Společnost v posledních letech vydala několik varování ohledně zisku a v rámci ozdravného plánu, který zavedl Schulman po svém nástupu, plánuje snížit počet zaměstnanců po celém světě o pětinu, což je radikální opatření na snížení nákladů, které investoři uvítali.
„Zlepšení srovnatelných tržeb v prvním čtvrtletí, síla našich klíčových kategorií a nárůst atraktivity značky nás utvrzují v přesvědčení, že jsme na správné cestě,“ uvedl Schulman v prohlášení a dodal, že podzimní kolekce 2025 byla „dobře přijata“.
Analytici podle konsensu sestaveného společností Burberry očekávali, že skupina za duben až červen oznámí 3% pokles srovnatelných tržeb.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky