Federální porota v Miami v pátek nařídila společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) zaplatit 329 milionů dolarů obětem smrtelné nehody, ke které došlo v souvislosti s její technologií asistovaného řízení Autopilot.
Verdikt znamená konec čtyřletého soudního sporu a může potenciálně otevřít dveře dalším nákladným žalobám proti výrobci elektromobilů. Může také ovlivnit reputaci Tesly v oblasti bezpečnosti v kritickém období pro společnost.
Porota rozhodla, že Tesla nese značnou odpovědnost za selhání své technologie, a zamítla argument, že veškerá vina leží na řidiči. Řidič přiznal, že před srážkou s mladým párem, který pozoroval hvězdy, byl rozptýlen svým mobilním telefonem.
Tento případ je výjimečný nejen svým výsledkem, ale také tím, že se dostal až k soudu. Mnoho podobných případů proti Tesle bylo zamítnuto a v případech, které zamítnuty nebyly, se společnost obvykle dohodla na mimosoudním vyrovnání, aby se vyhnula publicitě související s procesem.
Federální porota v Miami v pátek nařídila společnosti Tesla zaplatit 329 milionů dolarů obětem smrtelné nehody, ke které došlo v souvislosti s její technologií asistovaného řízení Autopilot.
Verdikt znamená konec čtyřletého soudního sporu a může potenciálně otevřít dveře dalším nákladným žalobám proti výrobci elektromobilů. Může také ovlivnit reputaci Tesly v oblasti bezpečnosti v kritickém období pro společnost.
Porota rozhodla, že Tesla nese značnou odpovědnost za selhání své technologie, a zamítla argument, že veškerá vina leží na řidiči. Řidič přiznal, že před srážkou s mladým párem, který pozoroval hvězdy, byl rozptýlen svým mobilním telefonem.
Tento případ je výjimečný nejen svým výsledkem, ale také tím, že se dostal až k soudu. Mnoho podobných případů proti Tesle bylo zamítnuto a v případech, které zamítnuty nebyly, se společnost obvykle dohodla na mimosoudním vyrovnání, aby se vyhnula publicitě související s procesem.