Letecká společnost Delta Air Lines v pátek oznámila, že nebude používat umělou inteligenci k nastavování personalizovaných cen letenek pro cestující poté, co čelila ostré kritice ze strany amerických zákonodárců a široké veřejnosti.
Minulý týden demokratičtí senátoři Ruben Gallego, Mark Warner a Richard Blumenthal uvedli, že se domnívají, že letecká společnost se sídlem v Atlantě bude používat AI k nastavení individuálních cen, což by „pravděpodobně znamenalo zvýšení cen letenek až na úroveň osobního ‚bolestného bodu‘ každého jednotlivého spotřebitele“.
Delta uvedla, že k nastavení personalizovaných cen AI nepoužívá, ale dříve oznámila, že do konce roku 2025 plánuje ve spolupráci s AI cenovou společností Fetcherr zavést technologii řízení výnosů založenou na AI v 20 % své domácí sítě.
„Delta nikdy nepoužila, netestuje ani neplánuje používat žádný produkt, který by cílil na zákazníky s individualizovanými cenami na základě osobních údajů,“ uvedla Delta v pátek v dopise senátorům, který viděla agentura Reuters.
„Naše ceny letenek nikdy nezohledňují osobní údaje.“
Senátoři ocenili závazek společnosti Delta nepoužívat AI k individuálnímu stanovení cen, ale vyjádřili mnoho otázek a požadují více podrobností o tom, jaké údaje Delta shromažďuje pro stanovení cen.
„Delta říká svým investorům jednu věc a pak se otočí a veřejnosti říká něco jiného,“ uvedl Gallego. „Pokud Delta skutečně používá agregované údaje namísto individuálních, je to vítaná zpráva.“
Delta se k Gallegově prohlášení odmítla vyjádřit.
Senátoři citovali prosincový komentář prezidenta společnosti Delta Glenna Hauensteina, že technologie umělé inteligence používaná k nastavování cen je schopna stanovit ceny letenek na základě předpovědi „částky, kterou jsou lidé ochotni zaplatit za prémiové produkty související se základními cenami letenek“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky