Indie začne získávat údaje o cenách přímo od gigantů elektronického obchodu, včetně Amazonu a Flipkartu, který vlastní Walmart, aby přepracovala svůj referenční ukazatel inflace. Cílem je zachytit měnící se spotřební návyky a reagovat na obavy, že současné údaje jsou zastaralé, uvedl šéf ministerstva statistiky.
Tento krok by mohl zvýšit spolehlivost údajů o maloobchodní inflaci v Indii, protože zohlední ceny na online platformách, jejichž podíl na výdajích domácností roste.
Tato změna odráží globální trend, kdy země od USA po Jižní Koreu začleňují ceny ze skenerů a online ceny do měření inflace.
Podle soukromé studie mělo Indie v roce 2024 přibližně 270 milionů online nakupujících, přičemž se předpokládá, že tento počet bude ročně růst o 22 %.
„Ministerstvo statistiky začalo shromažďovat ceny z e-commerce webových stránek ve 12 městech s více než 2,5 miliony obyvatel a jedná s platformami o přímém přístupu k údajům,“ uvedl v rozhovoru Saurabh Garg, tajemník ministerstva statistiky a implementace programů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky