I když si myslíte, že máte geniální nápad, může být potřeba přesvědčit ostatní, aby se k němu přidali.
Stačí se zeptat některých z nejúspěšnějších zakladatelů současnosti. Airbnb, Dropbox a Reddit jsou jen některé společnosti, které použily některé daleko netradiční strategie, aby získaly své první zákazníky, než se staly známými. Poučte se z jejich příkladů. Budou fungovat i u vás?
Vytvoření virálního momentu, který se zaměřuje na konkrétní komunitu

Jistě, není snadné je realizovat, ale virální momenty lze vytvořit s určitou strategií a odhodláním. Když společnost Dropbox v roce 2007 zahájila svou činnost, měla s přilákáním nových uživatelů potíže. Spustila kampaň Google AdSense, ale sotva to něco změnilo. Proto se 39letý spoluzakladatel Drew Houston rozhodl ukázat, ne říct. Natočil video, ve kterém přesně ukázal, jak jeho úložiště funguje, a zveřejnil ho na agregátoru zpráv Digg. Uživatelé na Diggu video rychle odhlasovali a do druhého dne se na webu zaregistrovalo 70 000 nových uživatelů, uvádí Dropbox, který si všiml, že komunita vášnivých uživatelů internetu na Diggu je ideálním cílem.
Přesto Houston říká, že pro společnost bylo důležité, aby neustále inovovala a získávala tak nové uživatele. Jednou z výrazných strategií je např: Dropbox spustil kampaň, která uživatelům nabízela 128 megabitů úložiště výměnou za sdílení doporučujícího odkazu na Facebooku a Twitteru. Během pouhých 30 dnů uživatelé Dropboxu poslali 2,8 milionu pozvánek, což výrazně posílilo uživatelskou základnu webu.
Čerpání z uživatelské základny jiné společnosti

Přetahování zákazníků z jiné firmy může znít jako špinavá hra – ale často je to realita podnikání. Při vývoji platformy pro sdílení bytů se zakladatelé Airbnb zamýšleli nad tím, jakou alternativu by mohl potenciální zájemce o krátkodobý pronájem využít bez jejich služby. Odpověď: Craigslist. Zakladatelé byli přesvědčeni, že dokážou zpříjemnit pronájem pro všechny zúčastněné, ale věděli, že než začnou s jakýmkoli oslovováním zákazníků, musí najít lidi, kteří hledají nájemce. Čtyřicetiletí spoluzakladatelé Brian Chesky a Joe Gebbia proto vyvinuli software, který jim umožnil získat kontaktní údaje majitelů nemovitostí na Craigslistu a požádat je o inzerci jejich nemovitosti, uvádí se v případové studii, kterou pro Harvard Business School napsali Thales S. Teixeira a Morgan Brown. Navíc ji spustili s funkcí, která uživatelům umožňovala současně inzerovat svou nemovitost na Airbnb i na Craigslistu.
Zatímco majitelé nemovitostí se chopili možnosti inzerovat své nemovitosti na Craigslistu i na Airbnb, druhá jmenovaná společnost chtěla přinést ještě větší hodnotu, která by je rozhoupala. Pro první nabídky si Airbnb najala profesionální fotografy, kteří pomáhali s fotografováním pronajímaných prostor, čímž majitelům nemovitostí ulehčila práci a nabídky se staly pro potenciální nájemce mnohem atraktivnější. Tato taktika sice nebyla dlouhodobě finančně udržitelná, ale spuštění webu s dobře nafocenými nabídkami vytvořilo precedens, který s rozvojem webu následovali další majitelé nemovitostí, uvádějí Teixeira a Brown.
Vytvoření iluze již existujícího publika

Pokud jde o růst platformy sociálních médií, uživatelé jsou rozhodující – je mnohem snazší přesvědčit lidi, aby se připojili ke stránce, která se již zdá být populární, než je přimět, aby se přihlásili k něčemu zcela novému. Proto spoluzakladatelé Redditu našli způsob, jak vytvořit dojem, že jejich web už má aktivní uživatelskou základnu, i když byl teprve spuštěn.
Spoluzakladatelé Steve Huffman a Alexis Ohanian zaplnili Reddit příspěvky pod falešnými uživatelskými jmény, díky čemuž se stránka zdála být populárnější, než ve skutečnosti byla. „Uživatelé se rádi cítí být součástí něčeho,“ říká dnes osmatřicetiletý Huffman ve videu pro online vzdělávací platformu Udemy. „Kdyby přišli na web a titulní stránka byla prázdná, vypadalo by to jako město duchů.“
Reddit také spustili v jednodušší podobě, než existuje dnes. Neexistovala žádná kategorizace odkazů a na stránce nebyly žádné komentáře. Spuštění jednoduše pomohlo zakladatelům dostat jejich platformu do světa, aniž by museli trávit spoustu času vysvětlováním nuancí různých vláken. Po několika měsících se objevili skuteční Redditoři a stránka se rozjela, což zakladatelům umožnilo přestat zpětně vyplňovat příspěvky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























