Tento měsíc Instagram i YouTube představily nové nástroje, jejichž cílem je pomoci uživatelům realizovat prodej přímo na jejich platformách sociálních médií – odpadá tak nutnost nakupovat na vlastních webových stránkách značky nebo v internetovém obchodě prodejce. Díky bezproblémovějším možnostem odhlášení budou mít spotřebitelé pravděpodobně méně překážek při nákupu, což může vést k vyšším prodejům.
Na Instagramu mohou nyní zákazníci zadávat a sledovat objednávky v přímých zprávách a prodejci mohou požadovat a přijímat platby ve stejném vlákně pomocí Meta Pay. Tato funkce má podle společnosti Meta, vlastníka Instagramu a Facebooku se sídlem v kalifornském Menlo Parku, zjednodušit nákupní proces, zejména v případě zakázkových objednávek, které mohou vyžadovat zpětnou komunikaci mezi kupujícím a prodávajícím. Dříve mohly podniky prodávat zboží na Instagramu prostřednictvím funkce obchodu v aplikaci, ale nakupující nemohli zadávat objednávky prostřednictvím přímých zpráv. Aby mohly podniky nový nástroj používat, musí mít na Instagramu vlastní obchod.

Díky novému partnerství se společností Shopify mohou nyní tvůrci YouTube přímo propojovat své produkty napříč svými kanály a obsahem, včetně videí v živém vysílání. Uživatelé této funkce v USA mohou povolit pokladnu na místě, což může zákazníkům umožnit nakupovat přímo na YouTube. Aby mohli tvůrci YouTube novou nákupní funkci využívat, musí mít více než 1 000 odběratelů a musí mít svůj kanál schválený pro monetizaci. „Předpokládám, že to silně ovlivní můj konverzní poměr, což pomůže více lidem dát mým produktům a mé značce šanci stát se součástí jejich každodenního života,“ uvedla Cassey Ho, zakladatelka značky Pilates Blogilates, v tiskové zprávě oznamující partnerství se společností Shopify.
Tyto aktualizace jsou jen nejnovějším přírůstkem rostoucího trendu směrem k sociálnímu obchodování. V listopadu Pinterest spustil seriál o nakupování v přímém přenosu nazvaný Pinterest TV. A loni v létě společnost TikTok představila integraci pro nakupování v aplikaci prostřednictvím společností Square a Shopify. V roce 2021 dosáhnou tržby uskutečněné prostřednictvím sociálních médií odhadem 492 miliard dolarů – a podle zprávy společnosti Accenture odborníci předpovídají, že toto číslo vzroste na 1,2 bilionu dolarů.

Nejlepší způsob, jak tohoto trendu využít, je začít hned a vynechat tvrdý prodej. I když se možnosti budou lišit pro různé druhy produktů, demografické skupiny a sociální platformy, jedna věc zůstává na všech platformách stejná: autenticita. „Jde opravdu o to, aby to působilo organicky a nesnažili jsme se lidem říkat, aby si produkt koupili – jde spíše o to, abychom jim představili možnost, jak to udělat,“ řekla dříve v rozhovoru pro Inc. o využití integrace Shopify na TikToku Maria Wilkesová, zakladatelka londýnské značky Candid Beauté.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























