Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Francie rozvinula červený koberec pro továrny na baterie pro elektromobily

Pro francouzského prezidenta Emmanuela Macrona to byl klíčový okamžik.

Jan Golda Autor: Jan Golda
5 června, 2023
8 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

8 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

V červenci loňského roku ve vyzdobeném tanečním sále Versailleského paláce vytáhl šéf tchajwanské společnosti ProLogium nůžky a přestřihl jednu z pevných baterií velikosti kreditní karty na polovinu. Malá žárovka, kterou napájela, svítila dál.

Podle dvou osob zúčastněných na setkání byl Macron ohromen demonstrací bezpečnosti a odolnosti technologie nové generace, která, jak doufají mnozí výrobci automobilů, bude brzy pohánět elektromobily. „Usnadníme vám život a pomůžeme vám tady založit obchod,“ řekl šéfovi společnosti ProLogium Vincentu Yangovi.

O deset měsíců později stáli Macron a Yang bok po boku v Dunkerque, aby oznámili, že společnost ProLogium si pro svou první giga továrnu na baterie pro elektromobily mimo Tchaj-wan vybrala severofrancouzský přístav před lokalitami v Německu a Nizozemsku.

Jde o jednu ze čtyř takových gigafactory, které, jak Macron doufá, promění chudou oblast bývalé těžby uhlí nedaleko Belgie v centrum průmyslu baterií pro elektromobily, vytvoří pracovní místa a pomohou Francii dostat se do čela evropské energetické transformace.

Nestalo se to náhodou.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Rozhovory s deseti vládními úředníky a vedoucími pracovníky, kteří se podíleli na rozhodování o investicích, ukazují, že Francie rozvinula červený koberec a nabídla výrobcům baterií štědré dotace díky uvolnění pravidel EU pro státní podporu projektů zelené energie – spolu s osobním lobbingem Macrona.

Tito lidé uvedli, že v rozhodnutích hrály roli i změny, které nastaly od Macronova nástupu do funkce prezidenta v roce 2017, jako je snížení daně z příjmu právnických osob, opatření usnadňující přijímání a propouštění zaměstnanců a snížení daně z výroby v závislosti na velikosti továren.

Kromě společnosti ProLogium zřizují giga továrny ve stejné oblasti také čínská společnost Envision AESC, místní startup Verkor a konsorcium ACC zahrnující Mercedes a Stellantis – a úředníci uvedli, že Francie se uchází o výstavbu továren na elektromobily také u čínského giganta BYD a společnosti Tesla.

„Výsledky nepadají z nebe,“ řekl Macron agentuře Reuters v Dunkerque. „Je to v souladu s tím, co děláme už šest let. Francie se přizpůsobuje světu.“

„ZÁVOD V RÁMCI EVROPY“

Výrobci automobilů se předhánějí v tom, aby si udrželi náskok před soupeři tím, že budou vyrábět ekologičtější vozidla, zajistí si větší kontrolu nad svými dodavatelskými řetězci a přiblíží továrny na výrobu baterií pro elektromobily – odvětví, kterému dominují čínské, jihokorejské a japonské firmy – ke svým výrobním závodům.

Zároveň se evropské vlády obávají, že americký zákon o snížení inflace (IRA) v hodnotě 430 miliard dolarů, který zahrnuje velké daňové dotace na snížení emisí a zároveň podporuje domácí výrobu, přesměruje investice do Spojených států na úkor Evropy.

Zdroj: Reuters

Proto Francie prezentuje přeměnu svého kdysi průmyslového severu na centrum gigafactory jako vítězství evropské hospodářské a výrobní suverenity tváří v tvář tvrdé americké a čínské konkurenci.

Macronova aktivita však také poukazuje na rostoucí soupeření mezi evropskými vládami o získání významných investic od automobilových společností a jejich dodavatelů.

„Prezident bojuje za Evropu, kdykoli je to možné. Ale je to také závod uvnitř Evropy,“ řekl francouzský diplomat obeznámený s Macronovým uvažováním, který si nepřál být jmenován.

Díky dohodě s firmou ProLogium a otevřením závodu ACC minulý měsíc Macron také doufá, že nespokojené veřejnosti ukáže, že se jeho reformy vstřícné k podnikatelům vyplácejí, a že se odkloní od několikaměsíčních protestů proti jeho rozhodnutí zvýšit věk odchodu do důchodu.

V současné době však Francie výrazně zaostává za Německem, pokud jde o přilákání výrobců baterií.

Podle přehledu projektů, jehož spoluautorem je Heiner Heimes, akademik specializující se na výrobu baterií na univerzitě RWTH Aachen v Německu, má včetně závodu společnosti ProLogium s kapacitou 48 gigawatthodin (GWh) 169 GWh plánovaných nebo existujících závodů, což je daleko méně než Německo s 545 GWh a Maďarsko s 215 GWh.

DOHÁNÍME ZTRÁTU

Francie však dohání náskok, mimo jiné díky své velkorysosti při financování projektů předem.

Aby Francie získala závod na výrobu polovodičových baterií ProLogium, který by měl zahrnovat celkovou investici ve výši 5,2 miliardy eur a časem vytvořit 3 000 pracovních míst, nabídla pobídky v hodnotě více než 1 miliardy eur (1,1 miliardy dolarů), řekl agentuře Reuters jeden ze zdrojů obeznámených s transakcí.

Zdroj: Getty Images

Francouzští představitelé a vedoucí pracovníci společnosti ProLogium odmítli výši podpory komentovat, protože se stále čeká na schválení Evropskou komisí a konečná částka se může lišit.

Pro závod za 2,3 miliardy eur, který otevřela společnost ACC (Automotive Cells Company) – výrobce baterií, na němž se podílí francouzsko-italská automobilka Stellantis, německý konkurent Mercedes a francouzská energetická společnost TotalEnergies – poskytla Francie podle ministerstva financí dotace ve výši přibližně 840 milionů eur, včetně prostředků na výzkum a vývoj.

ACC plánuje postavit dva podobné závody v Německu a v Itálii, přičemž podle německé a italské vlády jí k tomu pomůže 437 milionů eur, respektive 370 milionů eur z veřejných zdrojů.

Ola Kaellenius, generální ředitel skupiny Mercedes-Benz, uvedl, že skupina postupuje podle jednotlivých regionů, aby zajistila výrobu baterií pro elektromobily v blízkosti svých automobilových závodů po celém světě – takže mít gigafactory v Evropě je nevyhnutelné.

„Nyní, když k tomu máte další ekonomické pobídky, je to něco, co musíte vzít do svých kalkulací obchodních případů, o tom není pochyb,“ řekl agentuře Reuters.

Aby mohl rozvinout veřejnou podporu, kterou Francie využívá k nalákání výrobců baterií, Macron lobboval v Bruselu, aby členské státy EU mohly dorovnat druh dotací, které Washington vrhá na průmysl elektromobilů v rámci IRA.

EU v únoru souhlasila s uvolněním pravidel státní podpory, čímž Francii otevřela cestu k představení balíčku zelených daňových úlev, které mohou mít hodnotu až 40 % kapitálových investic společnosti do projektů větrných a solárních elektráren, tepelných čerpadel a baterií.

Zdroj: Getty Images

„Obvyklá výše podpory pro velké průmyslové podniky se pohybuje kolem 10 až 15 %. Zde je vyšší než obvykle,“ řekl Marc Mortureux, šéf francouzské automobilové lobby PFA. „Nyní jsme na úrovni podpory, která odpovídá úrovni IRA v USA.“

„OKOUZLUJÍCÍ MUŽ

Xavier Bertrand, šéf regionu, v němž se nachází centrum baterií, agentuře Reuters řekl, že může urychlit projekty za méně než polovinu času, který je potřeba v jiných francouzských regionech, protože všechna potřebná schválení vyřizuje souběžně, a ne jedno po druhém.

Francie také podmiňuje peněžní pobídku ve výši až 5 000 eur pro kupce nových elektromobilů tím, že výrobci splní přísné nízkouhlíkové normy, čímž fakticky vyloučí mnoho neevropských výrobců automobilů, kteří používají špinavější energii.

Přesto IRA téměř zmařila investici společnosti ProLogium ve Francii, řekl agentuře Reuters jeden z poradců francouzského prezidenta.

V dubnu letošního roku se Macronovi poradci a společnost ProLogium sešli na krizové schůzce v Paříži poté, co společnost prohlásila, že potřebuje „něco navíc“, aby přesvědčila svou správní radu k investici ve Francii.

Podle poradce zpečetil dohodu Macronův slib, že se osobně zúčastní slavnostního podpisu smlouvy a poskytne společnosti ProLogium vítanou podporu publicity.

„Macron je okouzlující člověk,“ řekl agentuře Reuters Yang ze společnosti ProLogium, když byl dotázán na francouzskou verzi událostí. Dodal však, že levná elektřina z nedaleké jaderné elektrárny Gravelines je stejně důležitá, ne-li důležitější.

Zdroj: Reuters

Francouzští představitelé tvrdí, že gigafactory jsou jen jedním z příkladů země, která po dvou desetiletích offshoringu do levnějších lokalit začíná otevírat továrny na svém území – díky vládním reformám na straně nabídky.

Někteří opoziční politici však tvrdí, že Macron jen vystavuje Francii rozmarům firem, které si navzájem nahrávají s vládami, aby získaly více veřejných peněz.

„V Dunkerku jsou čínští a tchajwanští investoři,“ řekl agentuře Reuters Fabien Roussel, šéf Francouzské komunistické strany. „Tito akcionáři se mohou z řady důvodů stáhnout. Co se stane, když stát nebude mít žádné záruky ani podíl v podniku?“ dodal.

V červenci loňského roku ve vyzdobeném tanečním sále Versailleského paláce vytáhl šéf tchajwanské společnosti ProLogium nůžky a přestřihl jednu z pevných baterií velikosti kreditní karty na polovinu. Malá žárovka, kterou napájela, svítila dál.Podle dvou osob zúčastněných na setkání byl Macron ohromen demonstrací bezpečnosti a odolnosti technologie nové generace, která, jak doufají mnozí výrobci automobilů, bude brzy pohánět elektromobily. „Usnadníme vám život a pomůžeme vám tady založit obchod,“ řekl šéfovi společnosti ProLogium Vincentu Yangovi.O deset měsíců později stáli Macron a Yang bok po boku v Dunkerque, aby oznámili, že společnost ProLogium si pro svou první giga továrnu na baterie pro elektromobily mimo Tchaj-wan vybrala severofrancouzský přístav před lokalitami v Německu a Nizozemsku.Jde o jednu ze čtyř takových gigafactory, které, jak Macron doufá, promění chudou oblast bývalé těžby uhlí nedaleko Belgie v centrum průmyslu baterií pro elektromobily, vytvoří pracovní místa a pomohou Francii dostat se do čela evropské energetické transformace.Nestalo se to náhodou.Rozhovory s deseti vládními úředníky a vedoucími pracovníky, kteří se podíleli na rozhodování o investicích, ukazují, že Francie rozvinula červený koberec a nabídla výrobcům baterií štědré dotace díky uvolnění pravidel EU pro státní podporu projektů zelené energie – spolu s osobním lobbingem Macrona.Tito lidé uvedli, že v rozhodnutích hrály roli i změny, které nastaly od Macronova nástupu do funkce prezidenta v roce 2017, jako je snížení daně z příjmu právnických osob, opatření usnadňující přijímání a propouštění zaměstnanců a snížení daně z výroby v závislosti na velikosti továren.Kromě společnosti ProLogium zřizují giga továrny ve stejné oblasti také čínská společnost Envision AESC, místní startup Verkor a konsorcium ACC zahrnující Mercedes a Stellantis – a úředníci uvedli, že Francie se uchází o výstavbu továren na elektromobily také u čínského giganta BYD a společnosti Tesla.„Výsledky nepadají z nebe,“ řekl Macron agentuře Reuters v Dunkerque. „Je to v souladu s tím, co děláme už šest let. Francie se přizpůsobuje světu.“„ZÁVOD V RÁMCI EVROPY“Výrobci automobilů se předhánějí v tom, aby si udrželi náskok před soupeři tím, že budou vyrábět ekologičtější vozidla, zajistí si větší kontrolu nad svými dodavatelskými řetězci a přiblíží továrny na výrobu baterií pro elektromobily – odvětví, kterému dominují čínské, jihokorejské a japonské firmy – ke svým výrobním závodům.Zároveň se evropské vlády obávají, že americký zákon o snížení inflace v hodnotě 430 miliard dolarů, který zahrnuje velké daňové dotace na snížení emisí a zároveň podporuje domácí výrobu, přesměruje investice do Spojených států na úkor Evropy.Proto Francie prezentuje přeměnu svého kdysi průmyslového severu na centrum gigafactory jako vítězství evropské hospodářské a výrobní suverenity tváří v tvář tvrdé americké a čínské konkurenci.Macronova aktivita však také poukazuje na rostoucí soupeření mezi evropskými vládami o získání významných investic od automobilových společností a jejich dodavatelů.„Prezident bojuje za Evropu, kdykoli je to možné. Ale je to také závod uvnitř Evropy,“ řekl francouzský diplomat obeznámený s Macronovým uvažováním, který si nepřál být jmenován.Díky dohodě s firmou ProLogium a otevřením závodu ACC minulý měsíc Macron také doufá, že nespokojené veřejnosti ukáže, že se jeho reformy vstřícné k podnikatelům vyplácejí, a že se odkloní od několikaměsíčních protestů proti jeho rozhodnutí zvýšit věk odchodu do důchodu.V současné době však Francie výrazně zaostává za Německem, pokud jde o přilákání výrobců baterií.Podle přehledu projektů, jehož spoluautorem je Heiner Heimes, akademik specializující se na výrobu baterií na univerzitě RWTH Aachen v Německu, má včetně závodu společnosti ProLogium s kapacitou 48 gigawatthodin 169 GWh plánovaných nebo existujících závodů, což je daleko méně než Německo s 545 GWh a Maďarsko s 215 GWh.DOHÁNÍME ZTRÁTUFrancie však dohání náskok, mimo jiné díky své velkorysosti při financování projektů předem.Aby Francie získala závod na výrobu polovodičových baterií ProLogium, který by měl zahrnovat celkovou investici ve výši 5,2 miliardy eur a časem vytvořit 3 000 pracovních míst, nabídla pobídky v hodnotě více než 1 miliardy eur , řekl agentuře Reuters jeden ze zdrojů obeznámených s transakcí.Francouzští představitelé a vedoucí pracovníci společnosti ProLogium odmítli výši podpory komentovat, protože se stále čeká na schválení Evropskou komisí a konečná částka se může lišit.Pro závod za 2,3 miliardy eur, který otevřela společnost ACC – výrobce baterií, na němž se podílí francouzsko-italská automobilka Stellantis, německý konkurent Mercedes a francouzská energetická společnost TotalEnergies – poskytla Francie podle ministerstva financí dotace ve výši přibližně 840 milionů eur, včetně prostředků na výzkum a vývoj.ACC plánuje postavit dva podobné závody v Německu a v Itálii, přičemž podle německé a italské vlády jí k tomu pomůže 437 milionů eur, respektive 370 milionů eur z veřejných zdrojů.Ola Kaellenius, generální ředitel skupiny Mercedes-Benz, uvedl, že skupina postupuje podle jednotlivých regionů, aby zajistila výrobu baterií pro elektromobily v blízkosti svých automobilových závodů po celém světě – takže mít gigafactory v Evropě je nevyhnutelné.„Nyní, když k tomu máte další ekonomické pobídky, je to něco, co musíte vzít do svých kalkulací obchodních případů, o tom není pochyb,“ řekl agentuře Reuters.Aby mohl rozvinout veřejnou podporu, kterou Francie využívá k nalákání výrobců baterií, Macron lobboval v Bruselu, aby členské státy EU mohly dorovnat druh dotací, které Washington vrhá na průmysl elektromobilů v rámci IRA.EU v únoru souhlasila s uvolněním pravidel státní podpory, čímž Francii otevřela cestu k představení balíčku zelených daňových úlev, které mohou mít hodnotu až 40 % kapitálových investic společnosti do projektů větrných a solárních elektráren, tepelných čerpadel a baterií.„Obvyklá výše podpory pro velké průmyslové podniky se pohybuje kolem 10 až 15 %. Zde je vyšší než obvykle,“ řekl Marc Mortureux, šéf francouzské automobilové lobby PFA. „Nyní jsme na úrovni podpory, která odpovídá úrovni IRA v USA.“„OKOUZLUJÍCÍ MUŽXavier Bertrand, šéf regionu, v němž se nachází centrum baterií, agentuře Reuters řekl, že může urychlit projekty za méně než polovinu času, který je potřeba v jiných francouzských regionech, protože všechna potřebná schválení vyřizuje souběžně, a ne jedno po druhém.Francie také podmiňuje peněžní pobídku ve výši až 5 000 eur pro kupce nových elektromobilů tím, že výrobci splní přísné nízkouhlíkové normy, čímž fakticky vyloučí mnoho neevropských výrobců automobilů, kteří používají špinavější energii.Přesto IRA téměř zmařila investici společnosti ProLogium ve Francii, řekl agentuře Reuters jeden z poradců francouzského prezidenta.V dubnu letošního roku se Macronovi poradci a společnost ProLogium sešli na krizové schůzce v Paříži poté, co společnost prohlásila, že potřebuje „něco navíc“, aby přesvědčila svou správní radu k investici ve Francii.Podle poradce zpečetil dohodu Macronův slib, že se osobně zúčastní slavnostního podpisu smlouvy a poskytne společnosti ProLogium vítanou podporu publicity.„Macron je okouzlující člověk,“ řekl agentuře Reuters Yang ze společnosti ProLogium, když byl dotázán na francouzskou verzi událostí. Dodal však, že levná elektřina z nedaleké jaderné elektrárny Gravelines je stejně důležitá, ne-li důležitější.Francouzští představitelé tvrdí, že gigafactory jsou jen jedním z příkladů země, která po dvou desetiletích offshoringu do levnějších lokalit začíná otevírat továrny na svém území – díky vládním reformám na straně nabídky.Někteří opoziční politici však tvrdí, že Macron jen vystavuje Francii rozmarům firem, které si navzájem nahrávají s vládami, aby získaly více veřejných peněz.„V Dunkerku jsou čínští a tchajwanští investoři,“ řekl agentuře Reuters Fabien Roussel, šéf Francouzské komunistické strany. „Tito akcionáři se mohou z řady důvodů stáhnout. Co se stane, když stát nebude mít žádné záruky ani podíl v podniku?“ dodal.
Tagy: baterieelektromobilyfrancieProLogium Technologytovárna

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      16:55

      OpenAI jedná s Microsoftem o novém financování a budoucím IPO, informuje FT

      16:47

      Na vyšetřování blackoutu ve Španělsku se podílí i čeští odborníci

      16:32

      Akcie Saúdské Arábie uzavřely obchodování níže; index Tadawul All Share poklesl o 0,15

      16:15

      Phillip Capital snižuje hodnocení společnosti Microsoft z důvodu obav o její ocenění

      16:00

      Jefferies: Nedávný výprodej akcií Google byl přehnaný, jejich ocenění je atraktivní

      15:55

      Je čas se vrátit k obchodování s AI, říká Harvey z Wells Fargo

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Uber získal odklad v souvislosti se spornými daňovými platbami ve Velké Británii

      10 května, 2025

      Index S&P 500 zakončil týden poklesem před obchodními jednáními mezi USA a Čínou

      9 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      ČNB letos čeká schodek veřejných financí 2,1 pct HDP, za rok vyšší kvůli obraně

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      Palantir překonává očekávání, investory však znepokojuje vysoké ocenění

      10 května, 2025

      Udrží projekt Epic od studia Universal sektor amerických zábavních parků naživu?

      11 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.