Společnost Meta Platforms (META) ve středu během hovoru k výsledkům za čtvrté čtvrtletí uvedla, že očekává, že Reels, služba krátkých videí dostupná prostřednictvím Instagramu, která kdysi představovala albatros pro celou společnost, se do konce roku nebo na začátku roku 2024 stane neutrální z hlediska příjmů.
Meta Platforms také uvedla, že efektivita monetizace na Facebooku se za posledních šest měsíců zdvojnásobila. Přehrávání videí na platformách jako Facebook a Instagram se mezitím za poslední rok více než zdvojnásobilo, stejně jako opětovné sdílení v obou aplikacích jen za posledních šest měsíců.
Konferenčnímu hovoru společnosti Meta Platforms s analytiky dominoval nově objevený důraz na provozní efektivitu, což je v ostrém kontrastu s mentalitou růstu za každou cenu, která kdysi definovala platformu sociálních médií založenou Markem Zuckerbergem. V kombinaci s příjmy, které překonaly odhady analytiků, investoři v jednu chvíli ve čtvrtek zvedli akcie až o 29 %, což uklidnilo obavy spojené s metaverzemi Facebooku. V závěru obchodování byl Facebook stále na cestě k největšímu jednodennímu zisku od roku 2013.
Při pohledu do budoucna se někteří analytici domnívají, že Reels hraje dominantní roli při zvyšování efektivity Facebooku.
„Zlepšující se monetizace Reels a snazší kompenzace by měly podpořit zrychlující se růst tržeb v průběhu celého roku,“ uvedla Maria Rippsová z Canaccord Genuity.
Zdroj: Getty Images
Zmírnění napětí v TikToku Pokud jde o TikTok, někteří analytici tvrdí, že Reels je v pozici, kdy může předstihnout lídra v oblasti krátkých videí, který se ocitá pod rostoucím tlakem, protože sílí volání po celostátním zákazu. Koncem loňského roku Kongres zakázal používání platformy na vládních zařízeních kvůli obavám ze schopnosti společnosti vlastněné Číňany získat přístup k datům a chránit soukromí.
Zlepšení angažovanosti Reels signalizuje, že Meta Platforms úspěšně bojuje proti TikToku a měla by „uzavřít medvědí kauzu ‚Nikdo už nepoužívá Facebook'“, uvedl ve čtvrtek Mark Shmulik ze společnosti Bernstein ve zprávě klientům.
Analytik společnosti JPMorgan Doug Anmuth považuje zlepšující se trendy zapojení Reels a investice do umělé inteligence za způsob, jak zmírnit hrozby ze strany TikToku.
James Lee ze společnosti Mizuho upozornil na možnost zvýšené kontroly TikToku v republikány ovládané Sněmovně reprezentantů.
„Vzhledem k omezenému poklesu tržeb, většímu prostoru pro nákladovou efektivitu a rostoucí kontrole TikToku se nám nastavení pro rok 23 nadále líbí,“ uvedl Lee ve středeční poznámce.
Zdroj: Getty Images
Ne všichni analytici jsou přesvědčeni o příležitosti k získání tržního podílu proti Reels. James Cordwell z Atlantic Equities uvedl, že „růst bude omezen ztrátami podílu TikToku, přičemž rizikem pro naši prognózu zůstávají makrotlaky“.
Přehlížení nákladné sázky na metaverse Sázka na metaverse prostřednictvím Reality Labs stála společnost Meta Platforms v roce 2022 13,7 miliardy dolarů a očekává se, že v roce 2023 do projektu nalije ještě více peněz.
Ale přinejmenším někteří analytici a investoři jsou ochotni investici do Reality Labs přehlédnout.
„Domníváme se, že tolerance investorů k investicím do hůře definovaných příležitostí Reality Labs se zvyšuje s tím, jak se zlepšuje výkonnost iniciativ Family of Apps,“ uvedl Michael Morris ze společnosti Guggenheim.
Barton Crockett ze společnosti Rosenblatt uvedl, že náhlý nebo „hokejkový růst“ budoucích ztrát metaverse byznysu se zdá nepravděpodobný, a ve čtvrtek zvýšil svůj investiční názor na nákupní hodnocení.
Zdroj: Getty Images
„Nemyslíme si, že musíte věřit v příběh metaverza, aby se vám akcie líbily – myslíme si, že zvýšená transparentnost kolem Facebook Reality Labs je pozitivní, ale také si nemyslíme, že původní cíl dosáhnout 1 miliardy uživatelů metaverza je přitažený za vlasy,“ řekl Mark Kelley ze Stifel.
Bank of America zvýšila hodnocení společnosti Meta z neutrální na kupovat
Bank of America v pátek uvedla, že pro společnost Meta vidí „několik možností expanze“.
„Jsme opatrní ohledně reklamního prostředí do roku 2023 a ohledně společnosti Meta Platforms vzhledem k přechodu platformy na Reels a výdajům na kapitálové výdaje, které by mohly vykolejit růst zisku na akcii, když se reklamní trh zlepší.“
Společnost Meta Platforms ve středu během hovoru k výsledkům za čtvrté čtvrtletí uvedla, že očekává, že Reels, služba krátkých videí dostupná prostřednictvím Instagramu, která kdysi představovala albatros pro celou společnost, se do konce roku nebo na začátku roku 2024 stane neutrální z hlediska příjmů.Meta Platforms také uvedla, že efektivita monetizace na Facebooku se za posledních šest měsíců zdvojnásobila. Přehrávání videí na platformách jako Facebook a Instagram se mezitím za poslední rok více než zdvojnásobilo, stejně jako opětovné sdílení v obou aplikacích jen za posledních šest měsíců.Konferenčnímu hovoru společnosti Meta Platforms s analytiky dominoval nově objevený důraz na provozní efektivitu, což je v ostrém kontrastu s mentalitou růstu za každou cenu, která kdysi definovala platformu sociálních médií založenou Markem Zuckerbergem. V kombinaci s příjmy, které překonaly odhady analytiků, investoři v jednu chvíli ve čtvrtek zvedli akcie až o 29 %, což uklidnilo obavy spojené s metaverzemi Facebooku. V závěru obchodování byl Facebook stále na cestě k největšímu jednodennímu zisku od roku 2013.Při pohledu do budoucna se někteří analytici domnívají, že Reels hraje dominantní roli při zvyšování efektivity Facebooku.„Zlepšující se monetizace Reels a snazší kompenzace by měly podpořit zrychlující se růst tržeb v průběhu celého roku,“ uvedla Maria Rippsová z Canaccord Genuity.Zmírnění napětí v TikTokuPokud jde o TikTok, někteří analytici tvrdí, že Reels je v pozici, kdy může předstihnout lídra v oblasti krátkých videí, který se ocitá pod rostoucím tlakem, protože sílí volání po celostátním zákazu. Koncem loňského roku Kongres zakázal používání platformy na vládních zařízeních kvůli obavám ze schopnosti společnosti vlastněné Číňany získat přístup k datům a chránit soukromí.Zlepšení angažovanosti Reels signalizuje, že Meta Platforms úspěšně bojuje proti TikToku a měla by „uzavřít medvědí kauzu ‚Nikdo už nepoužívá Facebook'“, uvedl ve čtvrtek Mark Shmulik ze společnosti Bernstein ve zprávě klientům.Analytik společnosti JPMorgan Doug Anmuth považuje zlepšující se trendy zapojení Reels a investice do umělé inteligence za způsob, jak zmírnit hrozby ze strany TikToku.James Lee ze společnosti Mizuho upozornil na možnost zvýšené kontroly TikToku v republikány ovládané Sněmovně reprezentantů.„Vzhledem k omezenému poklesu tržeb, většímu prostoru pro nákladovou efektivitu a rostoucí kontrole TikToku se nám nastavení pro rok 23 nadále líbí,“ uvedl Lee ve středeční poznámce.Ne všichni analytici jsou přesvědčeni o příležitosti k získání tržního podílu proti Reels. James Cordwell z Atlantic Equities uvedl, že „růst bude omezen ztrátami podílu TikToku, přičemž rizikem pro naši prognózu zůstávají makrotlaky“.Přehlížení nákladné sázky na metaverseSázka na metaverse prostřednictvím Reality Labs stála společnost Meta Platforms v roce 2022 13,7 miliardy dolarů a očekává se, že v roce 2023 do projektu nalije ještě více peněz.Ale přinejmenším někteří analytici a investoři jsou ochotni investici do Reality Labs přehlédnout.„Domníváme se, že tolerance investorů k investicím do hůře definovaných příležitostí Reality Labs se zvyšuje s tím, jak se zlepšuje výkonnost iniciativ Family of Apps,“ uvedl Michael Morris ze společnosti Guggenheim.Barton Crockett ze společnosti Rosenblatt uvedl, že náhlý nebo „hokejkový růst“ budoucích ztrát metaverse byznysu se zdá nepravděpodobný, a ve čtvrtek zvýšil svůj investiční názor na nákupní hodnocení.„Nemyslíme si, že musíte věřit v příběh metaverza, aby se vám akcie líbily – myslíme si, že zvýšená transparentnost kolem Facebook Reality Labs je pozitivní, ale také si nemyslíme, že původní cíl dosáhnout 1 miliardy uživatelů metaverza je přitažený za vlasy,“ řekl Mark Kelley ze Stifel.Bank of America zvýšila hodnocení společnosti Meta z neutrální na kupovatBank of America v pátek uvedla, že pro společnost Meta vidí „několik možností expanze“.„Jsme opatrní ohledně reklamního prostředí do roku 2023 a ohledně společnosti Meta Platforms vzhledem k přechodu platformy na Reels a výdajům na kapitálové výdaje, které by mohly vykolejit růst zisku na akcii, když se reklamní trh zlepší.“