Nvidia: Příležitost k postupným nákupům, které překonávají tržní výnosy
Společnost Nvidia chystá několik nových čipů, které rozšíří její výpočetní platformu a povedou k tomu, že její akcie budou v příštích třech až pěti letech překonávat průměr trhu.
Wall Street plně neuznává důslednou realizaci společnosti Nvidia (NASDAQ:NVDA), rozšiřující se ekosystém výpočetních platforem a partnerské prostředí. Věřím, že tato společnost bude v příštích třech až pěti letech v průměru dosahovat výnosů překonávajících trh díky své jedinečné akcelerované výpočetní platformě a ekosystému. Tato společnost je špatně označována a chápána, když ji investoři zaškatulkují jako drahou polovodičovou akcii.
Nvidia je vůbec první platformou pro akcelerované výpočty pro zákazníky. Je to společnost, která je hybridem hardwaru, softwaru a umělé inteligence, který zahrnuje čtyři hlavní obchodní jednotky: herní, datová centra, profesionální vizualizace a automobilový průmysl. Domnívám se, že média a někteří investoři neberou v úvahu celý celkový oslovitelný trh, který tyto oblasti příležitostí pro společnost Nvidia představují. Budeme zkoumat, jak výpočetní platforma společnosti Nvidia vytváří setrvačníkový efekt pro exponenciální růst příjmů, zisku a výnosů pro akcionáře. Nejdříve však musíme uznat hazard, chybějící provedení a problémy, které společnost měla ve 2. čtvrtletí loňského roku.
Zdroj: Nvidia
Dopad nesplnění předpovědi
Společnost Nvidia dosáhla celkových tržeb ve výši 6,7 miliardy dolarů, což znamenalo 19% sekvenční pokles a pouze 3% meziroční nárůst. To bylo výrazně pod výhledem 8,1 miliardy dolarů, který poskytla na svém předchozím hovoru k výsledkům v 1. čtvrtletí roku 23. Tento pokles výkonnosti a nenaplnění očekávání bylo způsobeno především velkým výpadkem příjmů z her ve výši 2,04 miliardy dolarů, které se sekvenčně snížily o 44 %. Celkově nedostatečnou výkonnost ve 2. čtvrtletí lze částečně přičíst změkčení příjmů v Evropě, které souvisí s válkou na Ukrajině a také s výlukami COVID-19 v Číně.
Například u zákazníků z oblasti hyperscale v Severní Americe se tržby meziročně téměř zdvojnásobily, ale v ostatních regionech na mezinárodní úrovni tomu tak nebylo. Obchod s datovými centry však meziročně vzrostl o 61 % s rekordními 3,81 miliardy dolarů. I to však bylo méně, než Nvidia sama očekávala, a bylo to způsobeno narušením dodavatelského řetězce.
Dalším faktorem, který ovlivnil nesplnění očekávání ve 2. čtvrtletí, byla kombinace podcenění makroekonomických překážek pro spotřebitele v oblasti her a nadměrných objednávek herních čipů, které měly nadměrně kompenzovat předchozí problémy s dodavatelským řetězcem. To vedlo k tomu, že Nvidia musela snížit zásoby o 1,34 miliardy dolarů, což následně snížilo hrubou marži ve 2. čtvrtletí na 45 %.
Během hovoru k výsledkům Colette Kressová, finanční ředitelka, uvedla: „Nvidia je na tom nejlépe:
Pokles tržeb z herních GPU byl výraznější, než se očekávalo, a to jak v důsledku nižšího počtu kusů, tak i nižších prodejních cen. Makroekonomické vlivy po celém světě způsobily náhlé zpomalení spotřebitelské poptávky. S našimi herními obchodními partnery jsme zavedli programy na úpravu cen v obchodním kanálu a na cenovou pozici současných špičkových desktopových GPU v rámci příprav na uvedení nové architektury.
Kress později na stejném hovoru k výsledkům uvedl následující:
Očekáváme, že tržby z her a ProVizu budou postupně klesat, protože výrobci OEM a obchodní partneři snižují stav zásob, aby se přizpůsobili současné úrovni poptávky a připravili se na novou generaci našich produktů. Očekáváme, že tento pokles bude částečně kompenzován postupným růstem v oblasti datových center a automobilového průmyslu. Očekáváme, že tržby dosáhnou výše 5,9 miliardy dolarů plus minus 2 %. Očekáváme, že hrubá marže podle GAAP bude 62,4 % a hrubá marže bez GAAP 65 %, plus minus 50 bazických bodů.
Zdroj: Getty Images
Rizika pro společnost Nvidia a polovodičový průmysl
Polovodičový průmysl obecně může být někdy cyklický a zisky mohou být někdy kolísavé, zejména pokud jsou předpovědi špatně odhadnuty. Další potenciální riziko u společnosti Nvidia se týká napětí mezi Čínou a Tchaj-wanem, které se vystupňuje do té míry, že ovlivňuje společnost Taiwan Semiconductor Company (TSM). TSM vyrábí pro společnost Nvidia velké množství čipů, a proto společnost začíná zkoumat rozšíření výroby o další slévárny.
Exponenciální výkon díky jedné architektuře na jedné platformě
Krátkodobý pokles výkonnosti společnosti Nvidia v důsledku makroekonomického prostředí poskytuje dlouhodobým investorům příležitost zprůměrovat náklady na dolar do své pozice ve společnosti, která inovuje a ovlivňuje trhy v oblasti zdravotnictví, automobilového průmyslu, her, financí, zábavy, vzdělávání, telekomunikací a dalších. Vše, co děláme, může generovat nějakou formu dat, a aby tato data byla použitelná, řešila problémy a přinášela výsledky, je zapotřebí výpočetní platforma. Společnost Nvidia má vše, co byste mohli potřebovat a chtít pro datová centra z hlediska hardwaru, umělé inteligence a softwaru. Ve skutečnosti dokonce prodává superpočítač, který je datovým centrem v krabici, která je dostatečně malá, aby se vešla pod váš stůl.
Nvidia Omniverse, hry, elektromobily, datová centra
Masové rozšíření společnosti Nvidia na trhu bez koncentrace zákazníků (prezentace výsledků společnosti Nvidia za 1. čtvrtletí roku 23′)
Společnost Nvidia v minulosti poskytovala akcionářům úžasné výsledky, například více než 300% výnosy pro ty, kteří drželi akcie v posledních třech letech. Jednou z klíčových věcí, kterou je třeba si uvědomit, je, že tyto výsledky byly postaveny především na jejich technologii grafických karet a GPU, a to je vše. V roce 2022 Nvidia spustí nové zdroje příjmů ze softwaru a hardwaru. Nvidia se chystá uvést na trh svůj první procesor pro datová centra (centrální procesorovou jednotku) nazvaný „Grace CPU Super Chip“, který bude poskytovat exponenciální rychlost a snížení nákladů na energii na watt proti kterémukoli z předních procesorů na současném trhu. Tento superčip také běží na všech softwarových stacích a platformách Nvidia, včetně Nvidia RTX, HPC, Nvidia AI a Nvidia Omniverse.
Nvidia nedávno uvedla na trh nový DPU (data-processing unit) čip „Bluefield-3“ a plánuje vydávat nové CPU, GPU nebo DPU čipy každých 18 měsíců. Klíčové je, že tyto čipy jsou s každým vydáním mnohem rychlejší, což vede podnikové zákazníky k tomu, aby svůj hardware obnovovali mnohem dříve než dříve. Nyní Nvidia váže veškerou softwarovou nabídku, kterou má, na své různé čipové sady, a poskytla tak svým zákazníkům ekosystém, který si mohou osvojit.
Tento setrvačníkový efekt příjmů, který vytváří software, hardware a umělá inteligence společnosti Nvidia, je podobný tomu, jak byste se dívali na společnost založenou na SaaS a na rozšiřování jejich čistých příjmů. V důsledku toho, s výjimkou nedávných výsledků za 2. čtvrtletí roku 23, měla Nvidia hrubou marži trvale nad 62-65 %, což je to, co odhaduje pro 3. čtvrtletí roku 23. Tyto vysoké hrubé marže silně ovlivňují čistý zisk a volné peněžní toky, které Nvidia nadále přináší.
Wall Street plně neuznává důslednou realizaci společnosti Nvidia , rozšiřující se ekosystém výpočetních platforem a partnerské prostředí. Věřím, že tato společnost bude v příštích třech až pěti letech v průměru dosahovat výnosů překonávajících trh díky své jedinečné akcelerované výpočetní platformě a ekosystému. Tato společnost je špatně označována a chápána, když ji investoři zaškatulkují jako drahou polovodičovou akcii.Nvidia je vůbec první platformou pro akcelerované výpočty pro zákazníky. Je to společnost, která je hybridem hardwaru, softwaru a umělé inteligence, který zahrnuje čtyři hlavní obchodní jednotky: herní, datová centra, profesionální vizualizace a automobilový průmysl. Domnívám se, že média a někteří investoři neberou v úvahu celý celkový oslovitelný trh, který tyto oblasti příležitostí pro společnost Nvidia představují. Budeme zkoumat, jak výpočetní platforma společnosti Nvidia vytváří setrvačníkový efekt pro exponenciální růst příjmů, zisku a výnosů pro akcionáře. Nejdříve však musíme uznat hazard, chybějící provedení a problémy, které společnost měla ve 2. čtvrtletí loňského roku.Společnost Nvidia dosáhla celkových tržeb ve výši 6,7 miliardy dolarů, což znamenalo 19% sekvenční pokles a pouze 3% meziroční nárůst. To bylo výrazně pod výhledem 8,1 miliardy dolarů, který poskytla na svém předchozím hovoru k výsledkům v 1. čtvrtletí roku 23. Tento pokles výkonnosti a nenaplnění očekávání bylo způsobeno především velkým výpadkem příjmů z her ve výši 2,04 miliardy dolarů, které se sekvenčně snížily o 44 %. Celkově nedostatečnou výkonnost ve 2. čtvrtletí lze částečně přičíst změkčení příjmů v Evropě, které souvisí s válkou na Ukrajině a také s výlukami COVID-19 v Číně.Například u zákazníků z oblasti hyperscale v Severní Americe se tržby meziročně téměř zdvojnásobily, ale v ostatních regionech na mezinárodní úrovni tomu tak nebylo. Obchod s datovými centry však meziročně vzrostl o 61 % s rekordními 3,81 miliardy dolarů. I to však bylo méně, než Nvidia sama očekávala, a bylo to způsobeno narušením dodavatelského řetězce.Dalším faktorem, který ovlivnil nesplnění očekávání ve 2. čtvrtletí, byla kombinace podcenění makroekonomických překážek pro spotřebitele v oblasti her a nadměrných objednávek herních čipů, které měly nadměrně kompenzovat předchozí problémy s dodavatelským řetězcem. To vedlo k tomu, že Nvidia musela snížit zásoby o 1,34 miliardy dolarů, což následně snížilo hrubou marži ve 2. čtvrtletí na 45 %.Během hovoru k výsledkům Colette Kressová, finanční ředitelka, uvedla: „Nvidia je na tom nejlépe:Pokles tržeb z herních GPU byl výraznější, než se očekávalo, a to jak v důsledku nižšího počtu kusů, tak i nižších prodejních cen. Makroekonomické vlivy po celém světě způsobily náhlé zpomalení spotřebitelské poptávky. S našimi herními obchodními partnery jsme zavedli programy na úpravu cen v obchodním kanálu a na cenovou pozici současných špičkových desktopových GPU v rámci příprav na uvedení nové architektury.Kress později na stejném hovoru k výsledkům uvedl následující:Očekáváme, že tržby z her a ProVizu budou postupně klesat, protože výrobci OEM a obchodní partneři snižují stav zásob, aby se přizpůsobili současné úrovni poptávky a připravili se na novou generaci našich produktů. Očekáváme, že tento pokles bude částečně kompenzován postupným růstem v oblasti datových center a automobilového průmyslu. Očekáváme, že tržby dosáhnou výše 5,9 miliardy dolarů plus minus 2 %. Očekáváme, že hrubá marže podle GAAP bude 62,4 % a hrubá marže bez GAAP 65 %, plus minus 50 bazických bodů.Polovodičový průmysl obecně může být někdy cyklický a zisky mohou být někdy kolísavé, zejména pokud jsou předpovědi špatně odhadnuty. Další potenciální riziko u společnosti Nvidia se týká napětí mezi Čínou a Tchaj-wanem, které se vystupňuje do té míry, že ovlivňuje společnost Taiwan Semiconductor Company . TSM vyrábí pro společnost Nvidia velké množství čipů, a proto společnost začíná zkoumat rozšíření výroby o další slévárny.Krátkodobý pokles výkonnosti společnosti Nvidia v důsledku makroekonomického prostředí poskytuje dlouhodobým investorům příležitost zprůměrovat náklady na dolar do své pozice ve společnosti, která inovuje a ovlivňuje trhy v oblasti zdravotnictví, automobilového průmyslu, her, financí, zábavy, vzdělávání, telekomunikací a dalších. Vše, co děláme, může generovat nějakou formu dat, a aby tato data byla použitelná, řešila problémy a přinášela výsledky, je zapotřebí výpočetní platforma. Společnost Nvidia má vše, co byste mohli potřebovat a chtít pro datová centra z hlediska hardwaru, umělé inteligence a softwaru. Ve skutečnosti dokonce prodává superpočítač, který je datovým centrem v krabici, která je dostatečně malá, aby se vešla pod váš stůl.Masové rozšíření společnosti Nvidia na trhu bez koncentrace zákazníků Společnost Nvidia v minulosti poskytovala akcionářům úžasné výsledky, například více než 300% výnosy pro ty, kteří drželi akcie v posledních třech letech. Jednou z klíčových věcí, kterou je třeba si uvědomit, je, že tyto výsledky byly postaveny především na jejich technologii grafických karet a GPU, a to je vše. V roce 2022 Nvidia spustí nové zdroje příjmů ze softwaru a hardwaru. Nvidia se chystá uvést na trh svůj první procesor pro datová centra nazvaný „Grace CPU Super Chip“, který bude poskytovat exponenciální rychlost a snížení nákladů na energii na watt proti kterémukoli z předních procesorů na současném trhu. Tento superčip také běží na všech softwarových stacích a platformách Nvidia, včetně Nvidia RTX, HPC, Nvidia AI a Nvidia Omniverse.Nvidia nedávno uvedla na trh nový DPU čip „Bluefield-3“ a plánuje vydávat nové CPU, GPU nebo DPU čipy každých 18 měsíců. Klíčové je, že tyto čipy jsou s každým vydáním mnohem rychlejší, což vede podnikové zákazníky k tomu, aby svůj hardware obnovovali mnohem dříve než dříve. Nyní Nvidia váže veškerou softwarovou nabídku, kterou má, na své různé čipové sady, a poskytla tak svým zákazníkům ekosystém, který si mohou osvojit.Tento setrvačníkový efekt příjmů, který vytváří software, hardware a umělá inteligence společnosti Nvidia, je podobný tomu, jak byste se dívali na společnost založenou na SaaS a na rozšiřování jejich čistých příjmů. V důsledku toho, s výjimkou nedávných výsledků za 2. čtvrtletí roku 23, měla Nvidia hrubou marži trvale nad 62-65 %, což je to, co odhaduje pro 3. čtvrtletí roku 23. Tyto vysoké hrubé marže silně ovlivňují čistý zisk a volné peněžní toky, které Nvidia nadále přináší.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...