Společnost Adidas ve středu oznámila, že plánuje snížit dividendu za rok 2022 na 0,70 eura (0,7374 USD) na akcii po roce poznamenaném ztrátami v důsledku rozchodu s rapperem a módním návrhářem Kanye Westem.
Německý výrobce sportovního oblečení uvedl, že jeho výkonná a dozorčí rada doporučí dividendu na výroční valné hromadě 11. května. O rok dříve činila dividenda 3,30 eura.
Adidas uvedl, že měnově neutrální tržby ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 klesly o 1 %, přičemž zohlednil ztrátu 600 milionů eur z ukončení spolupráce s celebritou, která přinesla tehdy lukrativní řadu tenisek Yeezy.
Pro rok 2023 společnost předpověděla základní provozní zisk na zhruba zlomové úrovni, když zohlednila ztrátu z prodeje v případě, že se jí nepodaří prodat stávající zásoby Yeezy.
„Rok 2023 bude přechodným rokem pro vybudování základny pro roky 2024 a 2025,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Bjorn Gulden. „Musíme snížit zásoby a snížit slevy. V roce 2024 pak můžeme opět začít budovat ziskový byznys.“
Očekává se, že konec výluk COVID-19 v Číně zvýší tržby všech hlavních maloobchodních značek, pro které je Čína klíčovým trhem, ale pro Adidas bude tento nárůst pravděpodobně vymazán dopadem rozdělení Yeezy, což mu ztíží konkurovat rivalům Nike a Puma.
Analytici společnosti Wedbush, kteří sledují uvádění nových produktů v oblasti tenisek, uvedli, že při absenci nových modelů Yeezy je pravděpodobné, že Nike převezme od Adidasu podíl na trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Adidas ve středu oznámila, že plánuje snížit dividendu za rok 2022 na 0,70 eura na akcii po roce poznamenaném ztrátami v důsledku rozchodu s rapperem a módním návrhářem Kanye Westem.
Německý výrobce sportovního oblečení uvedl, že jeho výkonná a dozorčí rada doporučí dividendu na výroční valné hromadě 11. května. O rok dříve činila dividenda 3,30 eura.
Adidas uvedl, že měnově neutrální tržby ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 klesly o 1 %, přičemž zohlednil ztrátu 600 milionů eur z ukončení spolupráce s celebritou, která přinesla tehdy lukrativní řadu tenisek Yeezy.
Pro rok 2023 společnost předpověděla základní provozní zisk na zhruba zlomové úrovni, když zohlednila ztrátu z prodeje v případě, že se jí nepodaří prodat stávající zásoby Yeezy.
„Rok 2023 bude přechodným rokem pro vybudování základny pro roky 2024 a 2025,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Bjorn Gulden. „Musíme snížit zásoby a snížit slevy. V roce 2024 pak můžeme opět začít budovat ziskový byznys.“
Očekává se, že konec výluk COVID-19 v Číně zvýší tržby všech hlavních maloobchodních značek, pro které je Čína klíčovým trhem, ale pro Adidas bude tento nárůst pravděpodobně vymazán dopadem rozdělení Yeezy, což mu ztíží konkurovat rivalům Nike a Puma.
Analytici společnosti Wedbush, kteří sledují uvádění nových produktů v oblasti tenisek, uvedli, že při absenci nových modelů Yeezy je pravděpodobné, že Nike převezme od Adidasu podíl na trhu.Chcete využít této příležitosti?