Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

ChatGPT. Je možné zlepšit služby zákazníkům pomocí umělé inteligence?

Některé firmy přicházejí na to, jak využít tuto populární technologii ke zlepšení funkcí online chatu, ačkoli vedoucí pracovníci se obávají, že umělá inteligence má tendenci dělat věci špatně.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
27 ledna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Podniky doufají, že technologie umělé inteligence, která stojí za ChatGPT, dokáže z obyčejných chatbotů udělat působivé zdroje informací a potenciálně tak změnit služby zákazníkům.

Mnoho vedoucích pracovníků však uvedlo, že postupují opatrně vzhledem k omezením ChatGPT – vyladěného z modelu GPT-3.5, který vytvořil startup OpenAI – a také staršího systému jazyka umělé inteligence OpenAI, GPT-3, který již firmy začínají integrovat do digitálních produktů.

ChatGPT, který OpenAI spustil v listopadu, se rychle stal virálním díky svým často elegantním, informacemi nabitým odpovědím na různé otázky a zaujal obyčejné lidi, vedoucí představitele firem a investory včetně společnosti Microsoft Corp. která začala podporovat OpenAI v roce 2019 a v pondělí oznámila, že do tohoto startupu investuje několik miliard dolarů.

Společnost OpenAI minulý týden uvedla, že brzy přidá ChatGPT, což je zkratka pro chat generative pre-trained transformer, do svého rozhraní pro programování aplikací neboli API, které umožňuje vývojářům zabudovat technologii OpenAI do svých vlastních produktů.

Zdroj: Getty Images

Vedoucí pracovníci v oblasti zákaznické zkušenosti však uvedli, že přílišné spoléhání se na takové modely umělé inteligence by mohlo vést k tomu, že společnosti budou zákazníkům online poskytovat nesprávné informace, aniž by o tom věděly.

Advertisement

Zatímco mnoho chatbotů je vycvičeno k tomu, aby na požadavky, které neumí vypočítat, odpovídali verzí „nevím“, například ChatGPT spíše vychrlí odpověď s naprostou jistotou – i když je informace chybná.

„Nechceme se zabývat špatnými odpověďmi,“ řekl John Willcutts, viceprezident a generální ředitel digitální divize společnosti Nice Ltd., která se zabývá softwarem pro zákaznickou zkušenost. „Skutečně špatná odpověď v kritické situaci by byla velmi vážným problémem.“

Sam Altman, výkonný ředitel společnosti OpenAI, varoval před tím, aby se na ChatGPT spoléhalo „v současné době v čemkoli důležitém“.

„Zábavná tvůrčí inspirace; skvělé! Spoléhání se na věcné dotazy; ne tak dobrý nápad,“ napsal Altman minulý měsíc na Twitteru.

Používání umělé inteligence k psaní odpovědí v chatu v citlivých situacích se vymstilo. Aplikace Koko, která slouží k emoční podpoře, byla tento měsíc kritizována za experiment, při němž dobrovolníci z řad lidí vytvářeli své odpovědi uživatelům aplikace s pomocí GPT-3.

Zdroj: Shutterstock

Spoluzakladatel společnosti Koko na Twitteru uvedl, že startup stáhl umělou inteligenci ze svého systému: „Jakmile se lidé dozvěděli, že zprávy spoluvytváří stroj, nefungovalo to. Simulovaná empatie působí divně, prázdně.“

Ale pro typičtější interakce se zákazníky, jako je dotaz na stav online objednávky nebo úprava údajů o účtu, by se technologie mohla ukázat jako užitečná.

Společnost Fanatics Inc., prodejce sportovních memorabilií, digitálních sběratelských předmětů a obchodních karet, uvedla, že plánuje použít chatbota pro služby zákazníkům, který bude částečně poháněn technologií GPT-3, až letos spustí divizi sportovních her online.

Společnost doufá, že rychlý a spolehlivý chatbot bude pro zákazníky odlišností, uvedl Hollis Donaldson, viceprezident pro provoz nové divize. „Rychlost se v sázkovém a herním průmyslu rovná skvělé zákaznické zkušenosti,“ řekl.

Tým Fanatics pro zákaznickou zkušenost chatbota před uvedením do ostrého provozu testuje, protože si je vědom rizik, která s sebou používání umělé inteligence nese, pokud není správně řízeno, řekl pan Donaldson.

Chcete využít této příležitosti?

Honba za snem

Zdroj: Shutterstock

Společnosti již desítky let hledají automatizovaná řešení, která by dokázala řešit požadavky zákazníků stejně dobře jako lidé, nebo dokonce lépe. Chatboti jsou však často považováni za neohrabané a nepříliš užitečné.

„Kolem chatbotů bylo před pěti, šesti lety asi hodně humbuku a spousta dodavatelů chtěla lidi přesvědčit, že je to kouzelné, že to funguje jako po másle, že je to snadné,“ řekl Yves Normandin, viceprezident pro technologie a produkty umělé inteligence ve společnosti Waterfield Technologies, dodavateli řešení pro kontaktní centra, kterou vlastní společnost WTI Holdings LLC. „Ale skutečnost je taková, že tomu tak nebylo.“

ChatGPT vyniká schopností poskytovat rozumně znějící odpovědi na většinu dotazů bez ohledu na pravopis, gramatiku a frázování uživatelů a odpovídat plnými, přirozeně znějícími větami, které nevyžadují skriptování, řekl David Truog, hlavní analytik specializující se na technologie a design ve společnosti Forrester Research Inc.

Podle společnosti OpenAI je také vycvičen k přiznání chyb, zpochybnění nesprávných předpokladů a odmítnutí nevhodných požadavků.

Podle Truoga by však společnosti měly být při jednání s novou umělou inteligencí opatrné. „Je vhodné provádět určité experimenty,“ řekl, „ale je příliš brzy na to, aby se na jejím základě nasazovaly kritické systémy.“

Zavedení do praxe

Zdroj: Shutterstock

Společnost Fanatics uvedla, že chatbot sázkové kanceláře bude fungovat na technologii společnosti Ada Support Inc., což je platforma pro automatizaci zákaznických služeb. Podle spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Mika Murchisona integrovala Ada do své nabídky chatbotů systém GPT-3 a další podobné systémy umělé inteligence známé jako velké jazykové modely.

Murchison uvedl, že společnost Ada umožňuje klientům přizpůsobit tyto velké jazykové modely přidáním informací specifických pro danou společnost nebo anonymizovaných údajů o zákaznících a odstraněním nerelevantního materiálu. Společnost Ada podle něj klienty vybízí k tomu, aby průběžně aktualizovali informace o svých přizpůsobených botech, například když se změní ceny nebo zásady společnosti.

„Většina značek bude podceňovat význam neustálého zlepšování v průběhu času,“ řekl Murchison.

Někteří klienti společnosti Ada restrukturalizují své organizace zákaznického servisu tak, že pověřují některé pracovníky kontaktních center sledováním konverzací chatbotů, přezkoumáváním, kde se technologie mýlí nebo kde nedokáže odpovědět, a podáváním nových nebo aktualizovaných informací, řekl.

Společnost Fanatics plánuje tento přístup následovat a také zajistit, aby rozhraní chatbota umožnilo zákazníkům ihned se spojit s člověkem, řekl Donaldson.

Nice také pracuje na zabudování jazykových modelů OpenAI do chatbotů, řekl Willcutts a dodal, že společnost plánuje provést více testů a vyladit více modelů, než začne prodávat vlastní verzi ChatGPT klientům.

„Nemáme šanci udělat na něj druhý dojem,“ řekl. „Jednou to uděláte špatně a už je to v novinách, a to není takové reputační riziko, které jsme ochotni podstoupit.“

Podniky doufají, že technologie umělé inteligence, která stojí za ChatGPT, dokáže z obyčejných chatbotů udělat působivé zdroje informací a potenciálně tak změnit služby zákazníkům.Mnoho vedoucích pracovníků však uvedlo, že postupují opatrně vzhledem k omezením ChatGPT – vyladěného z modelu GPT-3.5, který vytvořil startup OpenAI – a také staršího systému jazyka umělé inteligence OpenAI, GPT-3, který již firmy začínají integrovat do digitálních produktů.ChatGPT, který OpenAI spustil v listopadu, se rychle stal virálním díky svým často elegantním, informacemi nabitým odpovědím na různé otázky a zaujal obyčejné lidi, vedoucí představitele firem a investory včetně společnosti Microsoft Corp. která začala podporovat OpenAI v roce 2019 a v pondělí oznámila, že do tohoto startupu investuje několik miliard dolarů.Společnost OpenAI minulý týden uvedla, že brzy přidá ChatGPT, což je zkratka pro chat generative pre-trained transformer, do svého rozhraní pro programování aplikací neboli API, které umožňuje vývojářům zabudovat technologii OpenAI do svých vlastních produktů.Vedoucí pracovníci v oblasti zákaznické zkušenosti však uvedli, že přílišné spoléhání se na takové modely umělé inteligence by mohlo vést k tomu, že společnosti budou zákazníkům online poskytovat nesprávné informace, aniž by o tom věděly.Zatímco mnoho chatbotů je vycvičeno k tomu, aby na požadavky, které neumí vypočítat, odpovídali verzí „nevím“, například ChatGPT spíše vychrlí odpověď s naprostou jistotou – i když je informace chybná.„Nechceme se zabývat špatnými odpověďmi,“ řekl John Willcutts, viceprezident a generální ředitel digitální divize společnosti Nice Ltd., která se zabývá softwarem pro zákaznickou zkušenost. „Skutečně špatná odpověď v kritické situaci by byla velmi vážným problémem.“Sam Altman, výkonný ředitel společnosti OpenAI, varoval před tím, aby se na ChatGPT spoléhalo „v současné době v čemkoli důležitém“.„Zábavná tvůrčí inspirace; skvělé! Spoléhání se na věcné dotazy; ne tak dobrý nápad,“ napsal Altman minulý měsíc na Twitteru.Používání umělé inteligence k psaní odpovědí v chatu v citlivých situacích se vymstilo. Aplikace Koko, která slouží k emoční podpoře, byla tento měsíc kritizována za experiment, při němž dobrovolníci z řad lidí vytvářeli své odpovědi uživatelům aplikace s pomocí GPT-3.Spoluzakladatel společnosti Koko na Twitteru uvedl, že startup stáhl umělou inteligenci ze svého systému: „Jakmile se lidé dozvěděli, že zprávy spoluvytváří stroj, nefungovalo to. Simulovaná empatie působí divně, prázdně.“Ale pro typičtější interakce se zákazníky, jako je dotaz na stav online objednávky nebo úprava údajů o účtu, by se technologie mohla ukázat jako užitečná.Společnost Fanatics Inc., prodejce sportovních memorabilií, digitálních sběratelských předmětů a obchodních karet, uvedla, že plánuje použít chatbota pro služby zákazníkům, který bude částečně poháněn technologií GPT-3, až letos spustí divizi sportovních her online.Společnost doufá, že rychlý a spolehlivý chatbot bude pro zákazníky odlišností, uvedl Hollis Donaldson, viceprezident pro provoz nové divize. „Rychlost se v sázkovém a herním průmyslu rovná skvělé zákaznické zkušenosti,“ řekl.Tým Fanatics pro zákaznickou zkušenost chatbota před uvedením do ostrého provozu testuje, protože si je vědom rizik, která s sebou používání umělé inteligence nese, pokud není správně řízeno, řekl pan Donaldson.Chcete využít této příležitosti?Honba za snemSpolečnosti již desítky let hledají automatizovaná řešení, která by dokázala řešit požadavky zákazníků stejně dobře jako lidé, nebo dokonce lépe. Chatboti jsou však často považováni za neohrabané a nepříliš užitečné.„Kolem chatbotů bylo před pěti, šesti lety asi hodně humbuku a spousta dodavatelů chtěla lidi přesvědčit, že je to kouzelné, že to funguje jako po másle, že je to snadné,“ řekl Yves Normandin, viceprezident pro technologie a produkty umělé inteligence ve společnosti Waterfield Technologies, dodavateli řešení pro kontaktní centra, kterou vlastní společnost WTI Holdings LLC. „Ale skutečnost je taková, že tomu tak nebylo.“ChatGPT vyniká schopností poskytovat rozumně znějící odpovědi na většinu dotazů bez ohledu na pravopis, gramatiku a frázování uživatelů a odpovídat plnými, přirozeně znějícími větami, které nevyžadují skriptování, řekl David Truog, hlavní analytik specializující se na technologie a design ve společnosti Forrester Research Inc.Podle společnosti OpenAI je také vycvičen k přiznání chyb, zpochybnění nesprávných předpokladů a odmítnutí nevhodných požadavků.Podle Truoga by však společnosti měly být při jednání s novou umělou inteligencí opatrné. „Je vhodné provádět určité experimenty,“ řekl, „ale je příliš brzy na to, aby se na jejím základě nasazovaly kritické systémy.“Zavedení do praxeSpolečnost Fanatics uvedla, že chatbot sázkové kanceláře bude fungovat na technologii společnosti Ada Support Inc., což je platforma pro automatizaci zákaznických služeb. Podle spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Mika Murchisona integrovala Ada do své nabídky chatbotů systém GPT-3 a další podobné systémy umělé inteligence známé jako velké jazykové modely.Murchison uvedl, že společnost Ada umožňuje klientům přizpůsobit tyto velké jazykové modely přidáním informací specifických pro danou společnost nebo anonymizovaných údajů o zákaznících a odstraněním nerelevantního materiálu. Společnost Ada podle něj klienty vybízí k tomu, aby průběžně aktualizovali informace o svých přizpůsobených botech, například když se změní ceny nebo zásady společnosti.„Většina značek bude podceňovat význam neustálého zlepšování v průběhu času,“ řekl Murchison.Někteří klienti společnosti Ada restrukturalizují své organizace zákaznického servisu tak, že pověřují některé pracovníky kontaktních center sledováním konverzací chatbotů, přezkoumáváním, kde se technologie mýlí nebo kde nedokáže odpovědět, a podáváním nových nebo aktualizovaných informací, řekl.Společnost Fanatics plánuje tento přístup následovat a také zajistit, aby rozhraní chatbota umožnilo zákazníkům ihned se spojit s člověkem, řekl Donaldson.Nice také pracuje na zabudování jazykových modelů OpenAI do chatbotů, řekl Willcutts a dodal, že společnost plánuje provést více testů a vyladit více modelů, než začne prodávat vlastní verzi ChatGPT klientům.„Nemáme šanci udělat na něj druhý dojem,“ řekl. „Jednou to uděláte špatně a už je to v novinách, a to není takové reputační riziko, které jsme ochotni podstoupit.“
Tagy: businesscustomer carestrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    12:28

    Ruský zákaz herní platformy Roblox vyvolává neobvyklý protest.

    12:24

    Proč se americký železniční nákladní sektor stal více znečišťujícím než uhelné elektrárny

    11:54

    Mohl by se AI stát novou hlavní výzvou pro e-commerce a služby doručování jídla?

    11:13

    Zkoumání obrovské příležitosti v hodnotě 1 bilionu dolarů na trhu autonomních vozidel v USA

    10:58

    Japonská centrální banka: Očekávání roste před zvýšením úrokových sazeb tento týden.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    Nvidia jako hlavní kandidát na první firmu s hodnotou 10 bilionů dolarů

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.