Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Komunikace je základ všeho. Jak tedy vést úspěšnější rozhovory?

Vyjednávání o zvýšení platu nebo povýšení v zaměstnání patří k nejtěžším rozhovorům v práci a bez plánu není o nic snazší.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
7 října, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

„Lidé si myslí: ‚Prostě zaklepu na jejich dveře, sednu si k nim, budu se s nimi bavit a uvidíme, kam to povede.‘ To není plán. Chce to mít na mysli konkrétní cíl,“ řekl Maurice Schweitzer, whartonský profesor operací, informací a rozhodování. „Lidé často nedosahují svých cílů v rozhovorech, protože si nedokážou určit své cíle.“

Ve své nejnovější práci Schweitzer a jeho spoluautoři představují rámec, který pomáhá lidem vést úspěšnější rozhovory tím, že identifikují a pochopí motivy každého účastníka. Tento model se nazývá „konverzační cirkumplex“ a mapuje konverzace podél dvou klíčových os: informační a vztahové.

Konverzační partner s vysokými informačními cíli se snaží sdílet nebo shromažďovat informace na podporu rozhodnutí nebo akce, například sdílet nejnovější prodejní čísla, aby mohl navrhnout strategii pro získání podílu na trhu. Konverzační partner s vysokými relačními cíli usiluje o rozvoj nebo prohloubení vztahu. Tato osoba může například chtít vytvořit příznivý dojem, utajit tajemství nebo se bavit při společně stráveném čase.

„Pokud budeme přesněji formulovat cíle rozhovoru, pomůže nám to při přípravě a plánování, bude nám to jasnější a nakonec přinese větší úspěch,“ řekl Schweitzer.

Schweitzer uvedl, že on a jeho spoluautoři se zajímali o to, co to znamená mít dobrý rozhovor nad rámec vágní představy, že proběhl dobře nebo špatně. Při čtení literatury na toto téma si uvědomili, že neexistuje jasná definice toho, co představuje úspěšný rozhovor, a tak se rozhodli vytvořit plán. Výsledek – konverzační okruh – lze aplikovat na téměř jakýkoli rozhovor na pracovišti i mimo něj, ať už si povídáte se šéfem, kolegou, manželem, příbuzným, dítětem nebo přítelem.

Advertisement

„Naše cíle se budou měnit v závislosti na různých partnerských rozhovorech a v různých časových okamžicích,“ řekl Schweitzer. „A strategie, jak vést dobrou konverzaci v jednom kontextu, může být v jiném kontextu zcela odlišná.“

Zdroj: Getty Images

Schweitzer se zajímal zejména o cíle konverzace, protože vyučuje obchodní kurz o vyjednávání, což je typ konverzace, která je typická jak pro informační, tak pro vztahovou konverzaci. Zaměstnanec, který žádá o zvýšení platu, chce například vypracovat argumenty pro zvýšení platu založené na faktech, ale také pěstovat vztah s manažerem, který bude nakonec rozhodovat.

Konverzační okruh: Tento rámec klasifikuje cíle konverzace podle dvou klíčových dimenzí: informační a vztahové. Tento panel ukazuje, kam může konverzační pracovník zakreslit některé ze svých cílů na cirkumplexu. Umístění motivů na cirkumplexu je subjektivní a cíle zde zobrazené představují podmnožinu rozsáhlé škály motivů, které mohou konverzační pracovníci mít.

„Když mluvím se svými studenty o vyjednávání o platech, říkám jim, že první, co je třeba udělat, je nasednout na vlak do New Yorku nebo na letadlo do Chicaga – jedna věc je říct, že mi na vztahu a na této práci záleží, ale něco úplně jiného je se tam ukázat,“ řekl. „Ukázat se znamená, že mi na vztahu záleží a chci, abyste věděli, že mi na něm záleží a že je pro mě prioritou.“

Vedoucí pracovník, který se účastní vyjednávání, má povinnost shromáždit informace, pochopit motivy zaměstnance a poskytnout mu vhodnou zpětnou vazbu. Pokud zvýšení platu není možné z důvodu rozpočtových omezení nebo obav o spravedlnost, existují jiné možnosti nebo budoucí příležitosti pro vyšší plat?

Dalším příkladem komunikace, která má informační i vztahový charakter, je celopodniková porada, uvedl Schweitzer. Na celopodnikové poradě chce generální ředitel předat informace, ale také vybudovat pocit sounáležitosti, podpořit pozitivní pocity a motivovat zaměstnance.

„Když jako generální ředitel mluvím se svými zaměstnanci, snažím se jim předat informace, ale také pocit identity, obavy o naše vztahy, obavy o naši komunitu,“ řekl. „Chci dělat takové věci, jako je ocenění lidí, kteří mentorují ostatní. Jsme v tom všichni společně, všichni se obětujeme, všichni se zapojujeme a společně můžeme dosáhnout něčeho transformačního.“

Hledání společné řeči

Zdroj: Getty Images

Výzkumníci provedli rozsáhlou studii, jejímž cílem bylo vytvořit konverzační okruh, a shromáždili údaje, které potvrdily, že body na osách jsou správně umístěny a odpovídají skutečnosti. Při sledování více konverzačních cílů, jako je například hledání rady a brainstorming nápadů, platí, že čím blíže jsou cíle na cirkumplexu, tím je pravděpodobnější, že se podaří dosáhnout obou. Například přihlásit se o zásluhy za nápad je něco zcela jiného než omluvit se, zatímco upřímnost sousedí s brainstormingem nápadů.

„Když máme více cílů, je snazší, když jsou si tyto cíle podobné,“ řekl Schweitzer. „Je těžké být upřímný a zatajovat informace, protože to jsou protichůdné cíle. Je však snazší požádat o radu a být upřímný. To jsou podobnější, souznějící cíle.“

Článek také identifikuje specifické chování, které vyplývá z konfliktních cílů v rozhovoru, jako jsou komplimenty („Na svůj věk toho víš hodně o skvělých kapelách“), skromné chlubení („Bolí mě ruka z tolika autogramů“) a prosociální lhaní („Vypadáš skvěle“). Pro konverzaci je zásadní, aby si uvědomili, zda toto chování podporuje jejich cíle, či nikoli.

Při důležitých rozhovorech – na pracovišti i mimo něj – Schweitzer doporučuje, aby si lidé pomocí cirkumplexu předem promysleli své cíle. Poté by se měli zamyslet nad tím, do jaké míry těchto cílů dosáhli nebo nedosáhli, a následně zvážit, co mohli udělat jinak.

„Myslím, že se to všichni můžeme naučit.“ Schweitzer řekl. „Když budeme mít jasný cíl, povede nás to k tomu, abychom byli přesnější v tom, co děláme a kdy to děláme.“

„Lidé si myslí: ‚Prostě zaklepu na jejich dveře, sednu si k nim, budu se s nimi bavit a uvidíme, kam to povede.‘ To není plán. Chce to mít na mysli konkrétní cíl,“ řekl Maurice Schweitzer, whartonský profesor operací, informací a rozhodování. „Lidé často nedosahují svých cílů v rozhovorech, protože si nedokážou určit své cíle.“Ve své nejnovější práci Schweitzer a jeho spoluautoři představují rámec, který pomáhá lidem vést úspěšnější rozhovory tím, že identifikují a pochopí motivy každého účastníka. Tento model se nazývá „konverzační cirkumplex“ a mapuje konverzace podél dvou klíčových os: informační a vztahové. Konverzační partner s vysokými informačními cíli se snaží sdílet nebo shromažďovat informace na podporu rozhodnutí nebo akce, například sdílet nejnovější prodejní čísla, aby mohl navrhnout strategii pro získání podílu na trhu. Konverzační partner s vysokými relačními cíli usiluje o rozvoj nebo prohloubení vztahu. Tato osoba může například chtít vytvořit příznivý dojem, utajit tajemství nebo se bavit při společně stráveném čase.„Pokud budeme přesněji formulovat cíle rozhovoru, pomůže nám to při přípravě a plánování, bude nám to jasnější a nakonec přinese větší úspěch,“ řekl Schweitzer.Schweitzer uvedl, že on a jeho spoluautoři se zajímali o to, co to znamená mít dobrý rozhovor nad rámec vágní představy, že proběhl dobře nebo špatně. Při čtení literatury na toto téma si uvědomili, že neexistuje jasná definice toho, co představuje úspěšný rozhovor, a tak se rozhodli vytvořit plán. Výsledek – konverzační okruh – lze aplikovat na téměř jakýkoli rozhovor na pracovišti i mimo něj, ať už si povídáte se šéfem, kolegou, manželem, příbuzným, dítětem nebo přítelem.„Naše cíle se budou měnit v závislosti na různých partnerských rozhovorech a v různých časových okamžicích,“ řekl Schweitzer. „A strategie, jak vést dobrou konverzaci v jednom kontextu, může být v jiném kontextu zcela odlišná.“Schweitzer se zajímal zejména o cíle konverzace, protože vyučuje obchodní kurz o vyjednávání, což je typ konverzace, která je typická jak pro informační, tak pro vztahovou konverzaci. Zaměstnanec, který žádá o zvýšení platu, chce například vypracovat argumenty pro zvýšení platu založené na faktech, ale také pěstovat vztah s manažerem, který bude nakonec rozhodovat.Konverzační okruh: Tento rámec klasifikuje cíle konverzace podle dvou klíčových dimenzí: informační a vztahové. Tento panel ukazuje, kam může konverzační pracovník zakreslit některé ze svých cílů na cirkumplexu. Umístění motivů na cirkumplexu je subjektivní a cíle zde zobrazené představují podmnožinu rozsáhlé škály motivů, které mohou konverzační pracovníci mít.„Když mluvím se svými studenty o vyjednávání o platech, říkám jim, že první, co je třeba udělat, je nasednout na vlak do New Yorku nebo na letadlo do Chicaga – jedna věc je říct, že mi na vztahu a na této práci záleží, ale něco úplně jiného je se tam ukázat,“ řekl. „Ukázat se znamená, že mi na vztahu záleží a chci, abyste věděli, že mi na něm záleží a že je pro mě prioritou.“Vedoucí pracovník, který se účastní vyjednávání, má povinnost shromáždit informace, pochopit motivy zaměstnance a poskytnout mu vhodnou zpětnou vazbu. Pokud zvýšení platu není možné z důvodu rozpočtových omezení nebo obav o spravedlnost, existují jiné možnosti nebo budoucí příležitosti pro vyšší plat?Dalším příkladem komunikace, která má informační i vztahový charakter, je celopodniková porada, uvedl Schweitzer. Na celopodnikové poradě chce generální ředitel předat informace, ale také vybudovat pocit sounáležitosti, podpořit pozitivní pocity a motivovat zaměstnance.„Když jako generální ředitel mluvím se svými zaměstnanci, snažím se jim předat informace, ale také pocit identity, obavy o naše vztahy, obavy o naši komunitu,“ řekl. „Chci dělat takové věci, jako je ocenění lidí, kteří mentorují ostatní. Jsme v tom všichni společně, všichni se obětujeme, všichni se zapojujeme a společně můžeme dosáhnout něčeho transformačního.“Hledání společné řečiVýzkumníci provedli rozsáhlou studii, jejímž cílem bylo vytvořit konverzační okruh, a shromáždili údaje, které potvrdily, že body na osách jsou správně umístěny a odpovídají skutečnosti. Při sledování více konverzačních cílů, jako je například hledání rady a brainstorming nápadů, platí, že čím blíže jsou cíle na cirkumplexu, tím je pravděpodobnější, že se podaří dosáhnout obou. Například přihlásit se o zásluhy za nápad je něco zcela jiného než omluvit se, zatímco upřímnost sousedí s brainstormingem nápadů.„Když máme více cílů, je snazší, když jsou si tyto cíle podobné,“ řekl Schweitzer. „Je těžké být upřímný a zatajovat informace, protože to jsou protichůdné cíle. Je však snazší požádat o radu a být upřímný. To jsou podobnější, souznějící cíle.“Článek také identifikuje specifické chování, které vyplývá z konfliktních cílů v rozhovoru, jako jsou komplimenty , skromné chlubení a prosociální lhaní . Pro konverzaci je zásadní, aby si uvědomili, zda toto chování podporuje jejich cíle, či nikoli.Při důležitých rozhovorech – na pracovišti i mimo něj – Schweitzer doporučuje, aby si lidé pomocí cirkumplexu předem promysleli své cíle. Poté by se měli zamyslet nad tím, do jaké míry těchto cílů dosáhli nebo nedosáhli, a následně zvážit, co mohli udělat jinak.„Myslím, že se to všichni můžeme naučit.“ Schweitzer řekl. „Když budeme mít jasný cíl, povede nás to k tomu, abychom byli přesnější v tom, co děláme a kdy to děláme.“
Tagy: businesskomunikace

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      13:55

      Slabost ekonomických údajů způsobená cly je pravděpodobně již zohledněna na evropských trzích – RBC

      13:47

      Proč akcie Mosaic Company stojí v tuto chvíli za pozornost?

      13:32

      Co analytici sledují u Coinbase Global?

      13:15

      V pondělí JPMorgan zvýšil hodnocení společnosti The Wendy’s Co

      13:00

      Co sledujeme u společnosti AMD?

      12:55

      Jak analytici hodnotí akcie Lyft?

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Uber získal odklad v souvislosti se spornými daňovými platbami ve Velké Británii

      10 května, 2025

      Index S&P 500 zakončil týden poklesem před obchodními jednáními mezi USA a Čínou

      9 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      ČNB letos čeká schodek veřejných financí 2,1 pct HDP, za rok vyšší kvůli obraně

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      Palantir překonává očekávání, investory však znepokojuje vysoké ocenění

      10 května, 2025

      Růst ceny bitcoinu podporuje výkonnost Strategy a zvyšuje její tržní hodnotu

      11 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.