Klíčové body
- Společnost Coca-Cola vykázala čtvrtletní zisk a tržby, které překonaly očekávání Wall Street
- Nápojářský gigant rovněž zvýšil svůj výhled celoročních organických tržeb
- Čistý zisk společnosti Coca-Cola připadající na první čtvrtletí činil 3,18 miliardy USD, což odráží zisk 74 centů na akcii
Společnost Coca-Cola Company v úterý oznámila vyšší než očekávané čtvrtletní zisky a tržby s odkazem na zvýšenou spotřebu nápojů Fanta a Fairlife. Nápojářský gigant rovněž optimisticky zvýšil svůj celoroční výhled organických tržeb. V souvislosti s touto zprávou akcie společnosti v předobchodní fázi mírně vzrostly, a to o necelé 1 %.
Podle průzkumu LSEG společnost vykázala upravený zisk na akcii ve výši 72 centů, zatímco analytici očekávali 70 centů. Rovněž oznámila tržby ve výši 11,30 miliardy USD, což překonalo očekávaných 11,01 miliardy USD.
Čistý zisk společnosti Coca-Cola připadající na první čtvrtletí činil 3,18 miliardy USD, což odráží zisk 74 centů na akcii. Tento údaj je pozitivním přírůstkem oproti 3,11 miliardám dolarů, resp. 72 centům na akcii, vykázaným o rok dříve.
The Coca-Cola Company
Společnost ve své zprávě také upozornila na nepeněžní odpis ze snížení hodnoty značky sportovních nápojů Bodyarmor ve výši 760 milionů dolarů, kterou plně získala v roce 2021 za 5,6 miliardy dolarů. Podle finančního ředitele Johna Murphyho tento náklad odráží revidované projekce a zvýšenou diskontní sazbu od akvizice. Přiznal také zesílenou konkurenci v kategorii sportovních nápojů, protože nově vznikající značky jako Prime Energy ukrajují podíl na trhu.
Bez započtení poplatku za Bodyarmor a dalších položek Coca-Cola přesto vydělala 72 centů na akcii. Čisté tržby mezitím vzrostly o 3 % na 11,30 miliardy USD. Organické tržby, které nezahrnují vliv akvizic, odprodejů a směnných kurzů, zaznamenaly ve čtvrtletí 11% nárůst.
Celosvětový objem jednotkových balení se zvýšil o 1 %, ačkoli růst objemu severoamerické části společnosti zůstal za čtvrtletí bez započtení cen a směnných kurzů na stejné úrovni. Severoamerický objem začal čtvrtletí pomalu, ale v únoru a březnu zaznamenal postupný růst, jak se vyjádřil generální ředitel James Quincey během konferenčního hovoru společnosti s analytiky.
Generální ředitel označil americký spotřebitelský trh za “v dobré kondici”, přestože připustil ztrátu kupní síly některých zákazníků značky s nízkými příjmy. Někteří významní partneři společnosti Coca-Cola v oblasti rychlého občerstvení, jako například McDonald’s, hlásí zpomalení prodeje v USA, protože strávníci omezují své rozpočty.
Společnost proslulá svými sycenými nápoji odhalila, že její divize perlivých nealkoholických nápojů, zahrnující její charakteristické limonády, vykázala 2% nárůst objemu. Společnost experimentuje se složením několika svých nápojů, včetně Fanty a Sprite.
Další segment společnosti Coca-Cola, který zahrnuje džusy, mléčné a rostlinné nápoje, zaznamenal během čtvrtletí 2% nárůst objemu, který byl zřejmě stimulován poptávkou v Severní Americe.
Jedinou oblastí společnosti, která však zaznamenala pokles objemu, byla divize vody, sportu, kávy a čaje. Právě tato divize zaznamenala během čtvrtletí 2% pokles objemu, který byl způsoben oslabením poptávky po balené vodě, sportovních nápojích a kávě.
Navzdory problémům vzrostly celkové ceny společnosti o 13 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Je však důležité poznamenat, že přibližně polovina tohoto nárůstu byla způsobena hyperinflací na konkrétních trzích, zejména v Argentině.
Při pohledu do budoucna nyní Coca-Cola očekává celoroční růst organických tržeb o 8 až 9 %. Jedná se o zvýšení oproti dříve odhadovanému rozpětí 6-7 %. Nápojářský gigant při úpravě nového výhledu zohledňuje navrhované zvýšení cen na konkrétních trzích, které jsou zmítány “intenzivní inflací”.
Navzdory přetrvávajícím tlakům ze strany globální ekonomiky Coca-Cola posílila své očekávání celoročního růstu srovnatelných zisků o 4 až 5 %.
Při pohledu na druhé čtvrtletí společnost předpokládá, že její srovnatelné tržby budou zahrnovat 6% pokles z důvodu kolísání měnových kurzů a 5% až 6% zásah z akvizic, odprodejů a strukturálních změn. Očekává se, že dopad měnových výkyvů bude v nadcházejícím čtvrtletí představovat také 8 % až 9 % problém pro srovnatelný zisk na akcii.
Coca-Cola zůstává významným hráčem na světovém trhu s nápoji. Poslední čtvrtletní výsledky společnosti ukazují na schopnost přizpůsobit se měnícímu se chování a preferencím spotřebitelů a také na odolnost vůči stále globálnějším ekonomickým tlakům. S jasným plánem, jak čelit budoucím výzvám, se teprve ukáže, jak si společnost povede v následujících čtvrtletích.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky