Čína kritizuje propagaci KFC, při které si strávník koupil 106 jídel najednou
Čína vyzývá spotřebitele, aby bojkotovali propagační akci společnosti KFC a prodejce hraček Pop Mart International Group Ltd., protože prý podporuje plýtvání potravinami - jde o poslední příklad zahraniční značky, která se v druhé největší ekonomice světa dostala do problémů.
Čínská asociace spotřebitelů ve středečním prohlášení uvedla, že jedna osoba si koupila 106 jídel a utratila téměř 10 500 jüanů (1 650 USD), aby získala celou kolekci hraček. Jiní lidé zaplatili lidem, aby snědli další jídla, která si koupili v týdnu od zahájení akce, nebo jídlo prostě vyhodili, uvedlo sdružení.
„Společnost KFC jako prodejce potravin vyvolala a podporovala iracionální nákupy nadměrného množství jídel,“ uvedla asociace, národní organizace zastřešená vládou. „To je v rozporu s morálkou a normami, jakož i duchem zákona.“
Plakát propagace, který byl k vidění na službě Weibo podobné Twitteru, ukazuje, že panenky s motivem KFC mají připomínat 35. výročí působení giganta rychlého občerstvení v asijské zemi.
Zástupci společností Yum China Holdings Inc., provozovatele KFC, a Pop Mart na žádosti o komentář bezprostředně nereagovali. Akcie ani jedné ze společností nebyly v Hongkongu výrazně ovlivněny, přičemž Yum vzrostla v závěru obchodování o 0,9 % a Pop Mart přidala 7,2 %.
Čínská vláda a státní média často kritizují zahraniční značky, což poškozuje prodeje a nutí vedoucí pracovníky k omluvám. Od konce loňského roku se tak ozvaly společnosti Canada Goose Holdings Inc, Mercedes-Benz, Walmart Inc a Intel Corp.
Vláda čínského prezidenta Si Ťin-pchinga zahájila v roce 2020 náhlou kampaň za omezení plýtvání potravinami, což podnítilo spekulace o schopnosti nakrmit 1,4 miliardy obyvatel. Později úřady zdůraznily, že země má dostatečné zásoby potravin.
Čínská asociace spotřebitelů ve středečním prohlášení uvedla, že jedna osoba si koupila 106 jídel a utratila téměř 10 500 jüanů , aby získala celou kolekci hraček. Jiní lidé zaplatili lidem, aby snědli další jídla, která si koupili v týdnu od zahájení akce, nebo jídlo prostě vyhodili, uvedlo sdružení.„Společnost KFC jako prodejce potravin vyvolala a podporovala iracionální nákupy nadměrného množství jídel,“ uvedla asociace, národní organizace zastřešená vládou. „To je v rozporu s morálkou a normami, jakož i duchem zákona.“Plakát propagace, který byl k vidění na službě Weibo podobné Twitteru, ukazuje, že panenky s motivem KFC mají připomínat 35. výročí působení giganta rychlého občerstvení v asijské zemi.Zástupci společností Yum China Holdings Inc., provozovatele KFC, a Pop Mart na žádosti o komentář bezprostředně nereagovali. Akcie ani jedné ze společností nebyly v Hongkongu výrazně ovlivněny, přičemž Yum vzrostla v závěru obchodování o 0,9 % a Pop Mart přidala 7,2 %.Čínská vláda a státní média často kritizují zahraniční značky, což poškozuje prodeje a nutí vedoucí pracovníky k omluvám. Od konce loňského roku se tak ozvaly společnosti Canada Goose Holdings Inc, Mercedes-Benz, Walmart Inc a Intel Corp.Vláda čínského prezidenta Si Ťin-pchinga zahájila v roce 2020 náhlou kampaň za omezení plýtvání potravinami, což podnítilo spekulace o schopnosti nakrmit 1,4 miliardy obyvatel. Později úřady zdůraznily, že země má dostatečné zásoby potravin.Chcete využít této příležitosti?