Společnost provozující kina si zakládá na osobním setkávání velkých skupin, takže vypuknutí potenciálně smrtícího viru pochopitelně sníží návštěvnost. Naštěstí pro zúčastněné strany boj proti viru COVID-19 stále postupuje a přicházejí na řadu vakcíny a léčebné postupy. Díky tomu může společnost AMC znovu otevřít a udržet v provozu svých 950 kin.
Další dobrou zprávou je, že filmová studia po pozastavení uvádění filmů během výluky opět uvádějí na velké plátno filmové trháky. Největší z nich byl Spider-Man: Bez domova. Jak to pomůže společnosti AMC?
AMC má dobré zprávy z filmových trháků
Film Spider-Man: Bez domova zatím celosvětově vydělal přes 1,54 miliardy dolarů na tržbách v pokladnách kin. Obvykle se kina a filmová studia dohodnou na rozdělení příjmů z tržeb z pokladen. Běžný je podíl 50 na 50, ale někdy si mohou studia s vlivem vyžádat vyšší procento. Přesto i při konzervativním odhadu 40 % by provozovatelé kin mohli z filmu Spider-Man vytěžit přes 600 milionů dolarů.
To je jistě vítané znamení pro průmysl zničený pandemií. Zejména společnosti AMC klesly tržby z 5,4 miliardy dolarů v roce 2019 na 1,2 miliardy dolarů v roce 2020. Pokles byl katastrofální a společnost si musela půjčit miliardy dolarů a získat další miliardy ve vlastním kapitálu, aby pandemii přežila.
Naštěstí to přilákalo zájem skupiny retailových obchodníků, kteří se rozhodli akcie nakoupit v naději, že si vynutí short squeeze. Tento nákup zvýšil cenu akcií AMC a umožnil společnosti získat více peněz, než by jinak mohla získat prodejem vlastního kapitálu.
V posledním čtvrtletí, které skončilo 30. září, společnost AMC prodělala 202 milionů dolarů na výsledku hospodaření a 313 milionů dolarů v hotovosti z provozní činnosti. Přestože se v tomto období zvýšila návštěvnost kin, nestačilo to k vyrovnání vysokých nákladů společnosti AMC. Akcionáři doufají, že ohromná popularita filmu Spider-Man zvedla tržby natolik, aby se společnost stala opět ziskovou.
Zajímavé je, že zatímco AMC ve třetím čtvrtletí vygenerovala 293 milionů dolarů z prodeje vstupenek a 198 milionů dolarů z prodeje potravin a nápojů, zisky z těchto dvou položek byly téměř stejné. To proto, že náklady na uvádění filmů, včetně podílu, který musí odvádět studiím z prodeje vstupenek, činily 127 milionů dolarů. Zatímco náklady na jídlo a nápoje činily pouze 28,4 milionu dolarů.
Není překvapením, že prodej kyblíků popcornu za 9 dolarů a kelímků s limonádou za 7 dolarů je lukrativním zdrojem příjmů. A je pravděpodobné, že společnost AMC mohla na nárůstu prodeje jídla a nápojů vydělat stejně tolik peněz jako na prodeji vstupenek na tento kasovní trhák.
Akcie AMC jsou stále drahé a rizikové
Přestože je filmový hit pro AMC výbornou zprávou, stále to není důvod k nákupu akcií. Společnost je po stratosférickém nárůstu ceny v roce 2021 stále nadhodnocená, a to navzdory špatným provozním výsledkům. Je to však krok správným směrem pro řetězec kin, který se potýká s problémy.
Společnost provozující kina si zakládá na osobním setkávání velkých skupin, takže vypuknutí potenciálně smrtícího viru pochopitelně sníží návštěvnost. Naštěstí pro zúčastněné strany boj proti viru COVID-19 stále postupuje a přicházejí na řadu vakcíny a léčebné postupy. Díky tomu může společnost AMC znovu otevřít a udržet v provozu svých 950 kin.Další dobrou zprávou je, že filmová studia po pozastavení uvádění filmů během výluky opět uvádějí na velké plátno filmové trháky. Největší z nich byl Spider-Man: Bez domova. Jak to pomůže společnosti AMC?AMC má dobré zprávy z filmových trhákůFilm Spider-Man: Bez domova zatím celosvětově vydělal přes 1,54 miliardy dolarů na tržbách v pokladnách kin. Obvykle se kina a filmová studia dohodnou na rozdělení příjmů z tržeb z pokladen. Běžný je podíl 50 na 50, ale někdy si mohou studia s vlivem vyžádat vyšší procento. Přesto i při konzervativním odhadu 40 % by provozovatelé kin mohli z filmu Spider-Man vytěžit přes 600 milionů dolarů.To je jistě vítané znamení pro průmysl zničený pandemií. Zejména společnosti AMC klesly tržby z 5,4 miliardy dolarů v roce 2019 na 1,2 miliardy dolarů v roce 2020. Pokles byl katastrofální a společnost si musela půjčit miliardy dolarů a získat další miliardy ve vlastním kapitálu, aby pandemii přežila.Naštěstí to přilákalo zájem skupiny retailových obchodníků, kteří se rozhodli akcie nakoupit v naději, že si vynutí short squeeze. Tento nákup zvýšil cenu akcií AMC a umožnil společnosti získat více peněz, než by jinak mohla získat prodejem vlastního kapitálu.V posledním čtvrtletí, které skončilo 30. září, společnost AMC prodělala 202 milionů dolarů na výsledku hospodaření a 313 milionů dolarů v hotovosti z provozní činnosti. Přestože se v tomto období zvýšila návštěvnost kin, nestačilo to k vyrovnání vysokých nákladů společnosti AMC. Akcionáři doufají, že ohromná popularita filmu Spider-Man zvedla tržby natolik, aby se společnost stala opět ziskovou.Chcete využít této příležitosti?Zajímavé je, že zatímco AMC ve třetím čtvrtletí vygenerovala 293 milionů dolarů z prodeje vstupenek a 198 milionů dolarů z prodeje potravin a nápojů, zisky z těchto dvou položek byly téměř stejné. To proto, že náklady na uvádění filmů, včetně podílu, který musí odvádět studiím z prodeje vstupenek, činily 127 milionů dolarů. Zatímco náklady na jídlo a nápoje činily pouze 28,4 milionu dolarů.Není překvapením, že prodej kyblíků popcornu za 9 dolarů a kelímků s limonádou za 7 dolarů je lukrativním zdrojem příjmů. A je pravděpodobné, že společnost AMC mohla na nárůstu prodeje jídla a nápojů vydělat stejně tolik peněz jako na prodeji vstupenek na tento kasovní trhák.Akcie AMC jsou stále drahé a rizikovéPřestože je filmový hit pro AMC výbornou zprávou, stále to není důvod k nákupu akcií. Společnost je po stratosférickém nárůstu ceny v roce 2021 stále nadhodnocená, a to navzdory špatným provozním výsledkům. Je to však krok správným směrem pro řetězec kin, který se potýká s problémy.
Dominion Energy je energetická společnost s dlouhodobým růstovým potenciálem, který vyplývá z dvou hlavních oblastí investičních projektů a rostoucí poptávky...