Ford právě dosáhl tržní kapitalizace 100 miliard dolarů – proč se jeho akcie mohou propadnout o 52 %
Tento týden tržní kapitalizace automobilového gigantu překonala 100 miliard dolarů, zatímco jeho městský rival GM (GM) zůstává na neutrální úrovni kolem 89 miliard dolarů.
Navzdory těmto chytlavým titulkům si dlouholetý automobilový analytik Adam Jonas ze společnosti Morgan Stanley myslí, že akcie Fordu předběhly samy sebe.
Jak moc? Veterán v oblasti čísel v novém komentáři uvedl, že akcie Fordu se podle něj propadnou o 52 % na 12 USD. Jeho hodnocení jedné z nejžhavějších akcií na trhu? Underweight, tedy ekvivalent Sell.
„Přitažlivost příběhu o elektromobilech Ford pro akciový trh nás stále překvapuje,“ přiznává Jonas.
Nově objevená býčí náklonnost Wall Street k akciím Fordu odráží pokračující provozní obrat ve společnosti pod vedením generálního ředitele Jima Farleyho a snahu výkonného předsedy Billa Forda o ekologičtější automobily. Pomohly také dobré výsledky Fordu za třetí čtvrtletí.
Očištěný zisk Fordu za třetí čtvrtletí dosáhl 51 centů na akcii a překonal tak odhady analytiků, kteří počítali s 27 centy. Čisté tržby ve výši 33,2 miliardy dolarů překonaly odhady analytiků přibližně o 800 milionů dolarů, přestože nedostatek polovodičů omezil úroveň výroby.
Za celý rok Ford odhaduje upravený zisk ve výši 10,5 až 11,5 miliardy dolarů. Předtím Ford očekával zisk ve výši 9 až 10 miliard dolarů. Společnost rovněž obnovila dividendu, kterou snížila na vrcholu pandemie v roce 2020.
Jonas tvrdí, že většina těchto faktorů je nyní započítána do ceny akcií společnosti Ford, jejichž hodnota za poslední rok prudce vzrostla o 155 %. Na druhou stranu existuje celá řada rizik poklesu akcií Fordu, na která trh podle Jonasových výpočtů možná zapomíná.
„Naše obavy začínají cyklickou reverzí průměru. To není jen problém Fordu, ale celého sektoru. Automobilky se sice budou těšit z oživení výroby a doplnění zásob, ale domníváme se, že to bude spojeno s poklesem cen, zhoršením mixu (kanálového i produktového) a růstem vstupních nákladů,“ říká Jonas. Z pohledu 25 dolarů se domníváme, že očekávání úspěchu Fordu v oblasti elektromobilů je sice možné dosáhnout, ale těžko překonatelné. Očekáváme mnohem intenzivnější konkurenční prostředí mezi elektromobily ze strany společností jako Tesla, Rivian, starších OEM výrobců a dalších začínajících firem.“
Ale i Jonas připouští, že akcie Fordu by si v nejbližší době mohly udržet býčí tendenci.
„Příležitost pro akcie využívat kombinaci podpůrného cyklu, silné ziskovosti ICE, jakož i příslibu a vzrušení z nadcházejících uvedení EV na trh může pokračovat i v první polovině letošního roku,“ dodává Jonas.
Jinými slovy, nevylučujte další vítězství.
Navzdory těmto chytlavým titulkům si dlouholetý automobilový analytik Adam Jonas ze společnosti Morgan Stanley myslí, že akcie Fordu předběhly samy sebe.Jak moc? Veterán v oblasti čísel v novém komentáři uvedl, že akcie Fordu se podle něj propadnou o 52 % na 12 USD. Jeho hodnocení jedné z nejžhavějších akcií na trhu? Underweight, tedy ekvivalent Sell.„Přitažlivost příběhu o elektromobilech Ford pro akciový trh nás stále překvapuje,“ přiznává Jonas.Nově objevená býčí náklonnost Wall Street k akciím Fordu odráží pokračující provozní obrat ve společnosti pod vedením generálního ředitele Jima Farleyho a snahu výkonného předsedy Billa Forda o ekologičtější automobily. Pomohly také dobré výsledky Fordu za třetí čtvrtletí.Očištěný zisk Fordu za třetí čtvrtletí dosáhl 51 centů na akcii a překonal tak odhady analytiků, kteří počítali s 27 centy. Čisté tržby ve výši 33,2 miliardy dolarů překonaly odhady analytiků přibližně o 800 milionů dolarů, přestože nedostatek polovodičů omezil úroveň výroby.Za celý rok Ford odhaduje upravený zisk ve výši 10,5 až 11,5 miliardy dolarů. Předtím Ford očekával zisk ve výši 9 až 10 miliard dolarů. Společnost rovněž obnovila dividendu, kterou snížila na vrcholu pandemie v roce 2020.Jonas tvrdí, že většina těchto faktorů je nyní započítána do ceny akcií společnosti Ford, jejichž hodnota za poslední rok prudce vzrostla o 155 %. Na druhou stranu existuje celá řada rizik poklesu akcií Fordu, na která trh podle Jonasových výpočtů možná zapomíná.Chcete využít této příležitosti?„Naše obavy začínají cyklickou reverzí průměru. To není jen problém Fordu, ale celého sektoru. Automobilky se sice budou těšit z oživení výroby a doplnění zásob, ale domníváme se, že to bude spojeno s poklesem cen, zhoršením mixu a růstem vstupních nákladů,“ říká Jonas. Z pohledu 25 dolarů se domníváme, že očekávání úspěchu Fordu v oblasti elektromobilů je sice možné dosáhnout, ale těžko překonatelné. Očekáváme mnohem intenzivnější konkurenční prostředí mezi elektromobily ze strany společností jako Tesla, Rivian, starších OEM výrobců a dalších začínajících firem.“Ale i Jonas připouští, že akcie Fordu by si v nejbližší době mohly udržet býčí tendenci.„Příležitost pro akcie využívat kombinaci podpůrného cyklu, silné ziskovosti ICE, jakož i příslibu a vzrušení z nadcházejících uvedení EV na trh může pokračovat i v první polovině letošního roku,“ dodává Jonas.Jinými slovy, nevylučujte další vítězství.