Lepší akcie Metaverse: Meta Platforms vs. Microsoft
Technologičtí giganti jako Meta Platforms (NASDAQ:FB) a Microsoft (NASDAQ:MSFT) nedávno podnikli několik agresivních kroků, aby si zajistili svou pozici v rozvíjejícím se metaverzu.
Společnost Meta, dříve známá jako Facebook, dokonce zašla tak daleko, že změnila název své společnosti, aby odrážela toto nové zaměření. Společnost Microsoft si pravděpodobně ponechá svůj název, ale hodlá uskutečnit významnou akvizici, o které si myslí, že jí pomůže vybudovat si pozici v této síti 3D virtuálních světů zaměřených na sociální propojení.
Tyto dvě společnosti vybudovaly své původní podniky mimo metaverzi. Abychom věděli, která z nich bude lépe sloužit investorům do akcií v metaverzu, musíme se na každou z nich podívat blíže a zjistit, co přinášejí.
Argumenty pro Meta Platforms
Vzhledem k tomu, že společnost změnila svůj název tak, aby odrážel trend metaversa, může se zdát, že Meta je v trendu metaversa zaangažovaná. Její zaměření na tuto mezeru a náhlavní soupravy Oculus Quest 2 VR však ukazují na závazek, který jde daleko za pouhou změnu názvu.
Sociální sítě Meta Facebook, WhatsApp a Instagram se snaží přitáhnout pozornost a umístit strategicky cílené reklamy pro publikum čítající 2,9 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Software, vybavení pro virtuální realitu (VR) a datová centra, které Meta potřebuje k zapojení metaverse, spolu s její masivní uživatelskou základnou vytvářejí něco, co by mohlo být silnou kombinací.
Přes všechny tyto významné změny však Meta zůstává především akcií sociálních médií. Navzdory její velikosti a zdrojům také není jasné, zda se její aplikace metaverza vyrovnají popularitě jejích stránek sociálních médií.
Přesto je společnost připravena v roce 2022 růst, pokud nedávné finanční výsledky naznačují budoucnost. Za posledních 12 měsíců vzrostly tržby ve výši 112 miliard dolarů o 42 % ve srovnání s předchozím dvanáctiměsíčním obdobím. Také čistý zisk za posledních 12 měsíců ve výši 40 miliard USD vzrostl o 59 % oproti předchozímu 12měsíčnímu období, protože pomalejší růst nákladů více než kompenzoval nárůst daní z příjmů.
Navzdory rozsáhlému výprodeji technologických akcií navíc akcie společnosti Meta za posledních 12 měsíců vzrostly o 13 % a poměr ceny k zisku (P/E) společnosti ve výši 22 je mnohem nižší než u jediné další v současnosti ziskové akcie sociálních médií, Pinterestu, s 58násobkem zisku. I přes obrovskou velikost tedy Meta přináší značný růst za nízký násobek, což zvyšuje pravděpodobnost rychlejšího růstu, jakmile si technologické akcie opět získají přízeň investorů.
Proč by investoři měli zvážit Microsoft
V porovnání se společností Meta se Microsoft výrazně, ale méně dramaticky, angažoval v metaverzu. Společnost využila část ze své likvidity ve výši 131 miliard dolarů, aby učinila nabídku na koupi herního gigantu Activision Blizzard v hodnotě zhruba 69 miliard dolarů.
Společnost Microsoft je výrobcem herní konzole Xbox a v herním průmyslu působí již dlouho. Vzhledem k významu her pro metaversum však koupí největší americké videoherní společnosti prohlubuje svůj závazek v oblasti her.
Podle společnosti Kinsta je Microsoft také druhou největší společností v oblasti cloudové infrastruktury. Její role v cloudu a celosvětová působnost datových center by jí měly pomoci zajistit výkon těchto nově získaných herních aktiv.
Stejně jako společnost Meta, i její současný obchod zůstává prosperující. Příjmy za posledních 12 měsíců ve výši 176 miliard dolarů vzrostly o 20 % ve srovnání se stejným obdobím předchozích 12 měsíců. Rovněž čistý příjem ve výši 68 miliard USD za posledních 12 měsíců vzrostl o 43 % oproti předchozímu 12měsíčnímu období. K rychlejšímu růstu příjmů ve srovnání s příjmy přispěl nižší nárůst provozních nákladů a zanedbatelné náklady na daň z příjmů v posledním čtvrtletí.
Navíc v době poklesu technologických akcií vzrostly akcie Microsoftu za poslední rok o 32 % a s poměrem P/E 33 jsou výrazně levnější než jejich největší cloudový konkurent Amazon s 56násobkem zisku. I když není tak levná jako Alphabet s poměrem P/E 25, její ocenění je přiměřené vzhledem k velikosti nárůstu zisků společnosti.
Meta nebo Microsoft?
Obě společnosti se zdají být připraveny na prosperitu a měly by hrát významnou roli v rozvoji toho, co se nakonec stane metaverzem. Přesto, kdybych si měl mezi těmito dvěma akciemi vybrat, řekl bych, že Meta vypadá jako lepší nákup. Její platforma nadále generuje rychlejší nárůst příjmů a výnosů než Microsoft a investoři si tento růst mohou koupit za nižší násobek. To dává akciím sociálních médií značnou výhodu pro akcionáře bez ohledu na to, jakou roli každá ze společností hraje v tomto nově vznikajícím virtuálním světě.
Společnost Meta, dříve známá jako Facebook, dokonce zašla tak daleko, že změnila název své společnosti, aby odrážela toto nové zaměření. Společnost Microsoft si pravděpodobně ponechá svůj název, ale hodlá uskutečnit významnou akvizici, o které si myslí, že jí pomůže vybudovat si pozici v této síti 3D virtuálních světů zaměřených na sociální propojení.Tyto dvě společnosti vybudovaly své původní podniky mimo metaverzi. Abychom věděli, která z nich bude lépe sloužit investorům do akcií v metaverzu, musíme se na každou z nich podívat blíže a zjistit, co přinášejí.Argumenty pro Meta PlatformsVzhledem k tomu, že společnost změnila svůj název tak, aby odrážel trend metaversa, může se zdát, že Meta je v trendu metaversa zaangažovaná. Její zaměření na tuto mezeru a náhlavní soupravy Oculus Quest 2 VR však ukazují na závazek, který jde daleko za pouhou změnu názvu.Sociální sítě Meta Facebook, WhatsApp a Instagram se snaží přitáhnout pozornost a umístit strategicky cílené reklamy pro publikum čítající 2,9 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Software, vybavení pro virtuální realitu a datová centra, které Meta potřebuje k zapojení metaverse, spolu s její masivní uživatelskou základnou vytvářejí něco, co by mohlo být silnou kombinací.Přes všechny tyto významné změny však Meta zůstává především akcií sociálních médií. Navzdory její velikosti a zdrojům také není jasné, zda se její aplikace metaverza vyrovnají popularitě jejích stránek sociálních médií.Přesto je společnost připravena v roce 2022 růst, pokud nedávné finanční výsledky naznačují budoucnost. Za posledních 12 měsíců vzrostly tržby ve výši 112 miliard dolarů o 42 % ve srovnání s předchozím dvanáctiměsíčním obdobím. Také čistý zisk za posledních 12 měsíců ve výši 40 miliard USD vzrostl o 59 % oproti předchozímu 12měsíčnímu období, protože pomalejší růst nákladů více než kompenzoval nárůst daní z příjmů.Chcete využít této příležitosti?Navzdory rozsáhlému výprodeji technologických akcií navíc akcie společnosti Meta za posledních 12 měsíců vzrostly o 13 % a poměr ceny k zisku společnosti ve výši 22 je mnohem nižší než u jediné další v současnosti ziskové akcie sociálních médií, Pinterestu, s 58násobkem zisku. I přes obrovskou velikost tedy Meta přináší značný růst za nízký násobek, což zvyšuje pravděpodobnost rychlejšího růstu, jakmile si technologické akcie opět získají přízeň investorů.Proč by investoři měli zvážit MicrosoftV porovnání se společností Meta se Microsoft výrazně, ale méně dramaticky, angažoval v metaverzu. Společnost využila část ze své likvidity ve výši 131 miliard dolarů, aby učinila nabídku na koupi herního gigantu Activision Blizzard v hodnotě zhruba 69 miliard dolarů.Společnost Microsoft je výrobcem herní konzole Xbox a v herním průmyslu působí již dlouho. Vzhledem k významu her pro metaversum však koupí největší americké videoherní společnosti prohlubuje svůj závazek v oblasti her.Podle společnosti Kinsta je Microsoft také druhou největší společností v oblasti cloudové infrastruktury. Její role v cloudu a celosvětová působnost datových center by jí měly pomoci zajistit výkon těchto nově získaných herních aktiv.Stejně jako společnost Meta, i její současný obchod zůstává prosperující. Příjmy za posledních 12 měsíců ve výši 176 miliard dolarů vzrostly o 20 % ve srovnání se stejným obdobím předchozích 12 měsíců. Rovněž čistý příjem ve výši 68 miliard USD za posledních 12 měsíců vzrostl o 43 % oproti předchozímu 12měsíčnímu období. K rychlejšímu růstu příjmů ve srovnání s příjmy přispěl nižší nárůst provozních nákladů a zanedbatelné náklady na daň z příjmů v posledním čtvrtletí.Navíc v době poklesu technologických akcií vzrostly akcie Microsoftu za poslední rok o 32 % a s poměrem P/E 33 jsou výrazně levnější než jejich největší cloudový konkurent Amazon s 56násobkem zisku. I když není tak levná jako Alphabet s poměrem P/E 25, její ocenění je přiměřené vzhledem k velikosti nárůstu zisků společnosti.Meta nebo Microsoft?Obě společnosti se zdají být připraveny na prosperitu a měly by hrát významnou roli v rozvoji toho, co se nakonec stane metaverzem. Přesto, kdybych si měl mezi těmito dvěma akciemi vybrat, řekl bych, že Meta vypadá jako lepší nákup. Její platforma nadále generuje rychlejší nárůst příjmů a výnosů než Microsoft a investoři si tento růst mohou koupit za nižší násobek. To dává akciím sociálních médií značnou výhodu pro akcionáře bez ohledu na to, jakou roli každá ze společností hraje v tomto nově vznikajícím virtuálním světě.