Jen staří dobří ultrabohatí už nestačí. UBS Group AG jde po mladých klientech, kteří teprve hromadí majetek.
Dohoda největší švýcarské banky o koupi amerického robotického poradce Wealthfront za 1,4 miliardy dolarů signalizuje, jak si instituce staré gardy, které se tradičně staraly o světovou peněžní elitu, uvědomují důležitost přilákání mladších klientů, jejichž představy o bankovnictví se od těch starších drasticky liší.
Investoři generace Z a mileniálové chtějí rychlé digitální poradenství a platformu, kde si mohou snadno přizpůsobit vlastní portfolio. Při správě peněz často důvěřují více algoritmům než lidem a začínají se zajímat o vše od akcií přes kryptoměny až po opce.
Robotičtí poradci, kteří nabízejí služby vyladěné podle jejich potřeb, prudce rostou na popularitě a podle společnosti Backend Benchmarking na konci roku 2020 spravovali 785 miliard dolarů. Wealthfront a Betterment byly prvními účastníky, ale hráči jako Vanguard Personal Adviser Services a Edelman Financial Engines nyní ovládají obrovskou část aktiv.

UBS se mezitím snažila proniknout do tohoto segmentu trhu, uvedl Ben Johnson, globální ředitel výzkumu pasivních strategií ve společnosti Morningstar.
„Přeskakuje to, co v minulosti představovalo mezeru v jejich klientele,“ řekl. „UBS se zaměřuje spíše na jednotlivce s vysokým čistým jměním. Tímto se významným způsobem přibližuje masám díky platformě a technologii, která zjevně splňovala potřeby desítek tisíc klientů.“
Wealthfront od svého uvedení na trh v roce 2008 stoupá na popularitě díky nízkým nákladům a automatizované správě investic a pomůže UBS přidat více než 27 miliard dolarů ve spravovaných aktivech a 470 000 amerických klientů. Švýcarská banka spravovala ve třetím čtvrtletí v Americe majetek v hodnotě 1,7 bilionu dolarů, což je o 21 % více než v předchozím roce.
„Svět poradenství je stále digitálnější a levnější, a to mladí lidé kupují,“ řekl Eric Balchunas, analytik agentury Bloomberg Intelligence. „Je to předzvěst toho, kam se celý poradenský svět bude ubírat.“
Wealthfront vyžaduje k otevření investičního účtu minimální vklad pouhých 500 dolarů, ale UBS má v hledáčku ty, kteří mají o něco více peněz – asi 250 000 až 2 miliony dolarů, uvedl generální ředitel Ralph Hamers. Tuto stále ještě bohatou, ale ne ultra bohatou část trhu banka zatím významněji nevyužila.

Podle Mikea Baileyho, ředitele výzkumu ve společnosti FBB Capital Partners, může být příčinou také pocit FOMO neboli „strachu z promeškání“, který se UBS zmocňuje. Konkurenti jako Morgan Stanley a Charles Schwab se již stali významnými hráči v této oblasti.
Akvizice pomůže společnosti UBS získat lepší pozici pro zachycení budoucího bohatství mladších investorů, zejména vzhledem k tomu, že se očekává, že předávání majetku z generace Baby Boomers jejich dětem bude jedním z největších převodů bohatství všech dob.
„Pokud získáte mladšího investora využívajícího vaši platformu, je to klient na dalších 50 let,“ řekl Balchunas. „Tohle je způsob, jak se na tento trh dostanou nohou.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























